JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) dėl potencialaus pavojaus, kurį gali sukelti prisilietimu valdomo ekrano trūkumai, prašo automobilių gamintojo „Tesla“ atšaukti 158 000 transporto priemonių.
NHTSA neseniai išsiuntė Elono Musko valdomai įmonei laišką, kuriame rašoma, kad administracija tiria galimą defektą, paveikiantį galinio vaizdo kameras ir oro kondicionavimo sistemas, mažinančias stiklo rasojimą.
Gali būti atšaukta penktadalis automobilių
Laiške nurodoma, kad šis trūkumas pastebimas „Model S“ automobiliuose, pagamintuose 2012–2018 metais, ir „Model X“ tipo automobiliuose, pagamintuose 2016–2018 metais. Šiuose modeliuose yra naudojamas tam tikras procesorius, kurio veikla sutrinka, pasiekus atminties saugyklos limitą.
NHTSA ragina „Tesla“ pranešti šių automobilių vairuotojams apie modelių atšaukimą. Jeigu įmonė atsisakys tai padaryti, ji turės paaiškinti savo sprendimą.
Laiškas buvo išsiųstas praėjus vos keliems mėnesiams, po to kai „Tesla“ priverstinai atšaukė 9 000 automobilių. Tąkart transporto priemonės buvo atšauktos, nes dėl stogo apdailos problemų ir netinkamai uždėtų varžtų, automobilių stogai važiuojant nukrisdavo.
Nuo 2012-ųjų iki 2018-ųjų, „Tesla“ iš viso pardavė apie 531 000 automobilių. Gali būti, kad šiuo metu 15–20 proc. jų yra atšaukti.
Sugedo atminties lustas
Problemą sukėlė įmonės „Nvidia“ gaminamas atminties lustas (angl. „Memory chip“), kuriame telpa apie 8GB informacijos. Kiekvieną kartą užvedus automobilį į šį lustą yra įrašomi tam tikri duomenys.
Pasiekus talpinamos atminties limitą, įranga sugenda.
Buvo pastebėta, kad dėl to sutrinka galinės kameros veikla, nustoja veikti oro kondicionieriai, atsakingi už langų aprasojimo mažinimą ir atitirpinimą.
Gedimas taip pat paveikia pažangią „Autopilot“ vairavimo funkciją, posūkių signalus, garsinius pranešimus, vairuotojo jutimo sistemą ir įspėjimus, susijusius su šiomis automobilio funkcijomis.
„Peržiūrint duomenis, „Tesla“ patvirtino, kad visi įrenginiai anksčiau ar vėliau suges dėl ribotos atminties lusto talpos“, – sakė NHTSA Defektų tyrimo biuro direktorius Stephen Ridella.
Gedimą bandė pašalinti pernai
NHTSA tyrimą pradėjo pernai birželį, kuomet „Tesla“ bandė ištaisyti šią problemą įdiegiant nuotoliniu būdu perduodamus programinės įrangos atnaujinimus.
Tačiau NHSTA teigimu, tokios pastangos buvo nepakankamos.
Prieš kelis mėnesius, lapkritį, NHSTA įsakė „Tesla“ atšaukti apie 9 500 „Model S“ automobilių, pagamintų 2016 m., dėl stogo apdailos pritvirtinimo broko ir varžtų, kurie nebuvo pakankamai suveržti.
NHSTA sakė, kad stogo apdaila galėjo būti pritvirtinama pirma nepanaudojus sukibimą stiprinančio grunto. Todėl, vairuojant automobilį, stogo dalis gali atsiskirti ir nukristi.
Spalio mėnesį „Tesla“ klientas iš Kalifornijos socialiniuose tinkluose pasidalino vaizdo įrašu, kuriame jis važiuoja greitkeliu savo naujame „Model Y“ automobilyje, po to kai vos dvi valandos po įsigijimo, automobilio stogo apdaila atsiskyrė ir nukrito.
„Ei, @elonmusk, kodėl nesakei, kad „Tesla“ dabar pardavinėja kabrioletus? Nes mūsų naujutėlio „Model“ Y stogas nukrito važiuojant greitkeliu“, – socialiniame tinkle rašė vairuotojas.
Vairuotojas sakė, kad transporto priemonės stogas nukrito „dvi valandos po išvažiavimo iš salono parkavimo aikštelės“, kur mašina ir buvo įsigyta.
„Esu girdėjęs, kad gali kilti problemų su „Tesla“ kokybės užtikrinimu, bet kaip jūs galite praleisti tokią svarbią detalę kaip stogo pritvirtinimas“, – taip pat rašė vyras.
Jis pranešė, kad automobilį į saloną grąžino iš karto po incidento.