Toks „sovietinis“ darbo modelis vadinamas patikimesniu, tačiau ne tokiu efektyviu.
Apie grįžimą nuo ankstesnių „AvtoVAZ“ savininkų „Renault-Nissan“ modelio prie sovietinio pasakojo bendrovės viceprezidentas Dmitrijus Kostrominas, rašoma „The Moscow Times“.
„Mes perėjome nuo aljanso („Renault-Nissan“) modelio iki, panašu, „sovietinės“ sistemos – atsarginių dalių laikymas mūsų sandėliuose. Nes situacija mus verčia“, – cituojamas jis „Interfaks“.
Nesurinksi automobilio, jeigu tau trūksta 5 proc. detalių
Daviso tyrimų centro Harvardo universitete ekspertas Andrejus Jakovlevas paaiškino, su kokiomis problemomis susiduria Rusijos automobilių pramonė. Negalėdami užsitikrinti atitinkamo kiekio reikalingų dalių „AvtoVAZ“ susiduria su būtinybe mažinti gamybos apimtis. „Jūs nesurinksite automobilio, jeigu susiorganizuojate 95 proc. būtinų detalių tiekimą, tačiau 5 proc. negalėjote rasti“, – cituojamas jis.
Maža to, bandant „sandėliuoti reikiamas detales“ įmonė, nors ir užsitikrina gamybą tam momentui, gali susidurti su detalių nelikvidumu, negali greitai reaguoti į rinkos poreikius ir atitinkamai modifikuoti automobilius, kol neišparduos iš sandėliuojamų detalių surinktų automobilių arba patirs nuostolius.
„Renault-Nissan“ pasitraukus iš Rusijos ir Vakarams įtraukus „AvtoVAZ“ į sankcijų sąrašus, bendrovei teko keliskart mažinti gamyba ir stabdyti naujų modelių kūrimą, o taip pat – jau esami modeliai gaminami „supaprastintomis modifikacijomis“.