Anot Rusijos karinių oro pajėgų šaltinių, nelaimė su tolimųjų skrydžių strateginiu bombonešiu Tu-95MS atsitiko kylant. Karinio oro uosto Ukrainka pakilimo taku įsibėgėjusiam lėktuvui sprogo vienas iš keturių variklių, o vėliau prasidėjo gaisras. Be to, dėl sprogimo sugedo automatinio fliugiravimo sistema – jo penkių metrų skersmens sraigto mentės neprisitaikė prie oro slėgio, vietoje to jos pavirto į „stabdį“, todėl lėktuvas, jau už oro uosto pakilimo tako ribų, apsivertė 180 laipsnių kampu. Tuo metu bombonešio greitis galėjo būti apie 500 km/h.
Oficialiais duomenimis, pakilimo metu sudegusiame Tu-95 buvo penki kariškiai, tačiau kai kurie šaltiniai skelbia apie septynis karius. Taip pat žinoma, kad vieno ekipažo nario kūną pavyko rasti tik užgesinus gaisrą lėktuve. Likę kariai spėjo iš jo evakuotis.
Rusijos gynybos ministerija pranešė, kad Tu-95MS skrydis buvo mokomasis, lėktuve nebuvo amunicijos, tuo labiau – branduolinių galvučių raketų.
Tai jau trečia rimta avarija Rusijos karinėse oro pajėgose per pastarąją savaitę. Birželio 4-ąją Voroneže naujausias Rusijos bombonešis Su-34 išvažiavo už nusileidimo tako ribų ir apsivertė, o Astrachanėje tą pačią dieną – sudužo naikintuvas Mig-29.
Pažymima, kad tolimųjų skrydžių strateginiai bombonešiai Tu-95MS („Meška“, pagal NATO klasifikaciją) dažnai naudojami geopolitinių priešininkų gąsdinimui. Šiuos lėktuvus NATO sąjungininkės dažnai aptikdavo skraidant šalia savo valstybių sienų. Lėktuvai dalyvavo ir gegužės 9-ąją vykusio karinio parado metu Maskvoje ir Minske. Tiesa, dabar NATO šalių priešlėktuvinės gynybos atstovai galės „pailsėti“: Tu-95MS skrydžiai, iki kol pasibaigs avarijos tyrimas, oficialiai uždrausti.