Septynerių metų senumo lėktuvas „Airbus A330“ apsisuko jau kirsdamas Atlanto vandenyną per planuotą septynių valandų skrydį, praneša „Flightradar24“. Po smūgio lėktuvas saugiai nusileido atgal Bostone, pranešimų apie sužeistuosius negauta, skelbia portalas „Daily Mail“.
Lėktuvas nusileido saugiai
„Iš Bostono į Romą skrendantis „Delta“ skrydis Nr. 112, susidūręs su žaibu, dėl atsargumo grįžo į Bostoną, – sakoma „Delta“ pranešime. – Lėktuvas saugiai nusileido be kitų incidentų“.
Oro uoste jis buvo dislokuotos ugniagesių komandos, kurios matėsi aplink lėktuvą jam nusileidus apie 19.20 val. Nutrūkus skrydžiui, „Delta“ stengėsi keleivius nuvežti į paskirties vietas.
„Dirbame, kad kuo greičiau nuvežtume savo klientus į galutinę paskirties vietą, ir atsiprašome už kelionės vėlavimą, – sakė „Delta“. – Mūsų klientų ir žmonių saugumas išlieka svarbiausiu „Delta“ prioritetu“.
FAA pranešė, kad tiria šį incidentą, tačiau pabrėžė, kad pagal federalinės agentūros „taisykles komerciniai orlaiviai turi būti suprojektuoti taip, kad būtų atsparūs žaibo smūgiams“.
Žaibo smūgių yra buvę ir anksčiau
Visgi, tai ne pirmas atvejis, kai į komercinį lėktuvą trenkia žaibas ir įvyksta siaubingas incidentas 9 kilometrų aukštyje.
Praėjusį mėnesį, artėjant prie Londono Hitrou oro uosto, į „British Airways“ lėktuvą trenkė žaibas.
Trylikos metų senumo „Airbus A320“ buvo priverstas nukrypti į Londono Gatviko oro uostą ir jame išbuvo beveik šešias valandas, kol jam buvo leista vėl skristi.
Vasario mėnesį tą pačią dieną žaibas trenkė į oro linijų „United Airlines“ lėktuvą „Boeing 732“ ir „Spirit Airlines“ lėktuvą „Airbus A320neo“.
Incidento metu „United Airlines“ orlaivis skrido iš Džeksonvilio tarptautinio oro uosto (JAV) į Čikagos O'Haro tarptautinį oro uostą (JAV) ir jau artėjo prie kelionės tikslo.
„Spirit Airlines“ lėktuvas „Airbus A320neo“ skrido iš Las Vegaso Hario Reido tarptautinio oro uosto į Milvokio Generolo Mitčelo tarptautinį oro uostą, tačiau dėl žaibo smūgio buvo nukreiptas į Čikagos O'Haro oro uostą.
Žaibo smūgiai skrydžiuose yra labai dažni ir paprastai nepavojingi – dauguma incidentų įvyksta kylant ar leidžiantis arba 1,5–4,5 kilometrų aukštyje.
Ekspertai teigia, kad į daugumą lėktuvų žaibas trenkia vieną ar du kartus per metus.