Po kelias dienas trukusių aštrių debatų ir masinių protestų parlamentarai 157 balsais prieš 136 nubalsavo prieš pagrindinės opozicinės socialistų partijos „Pasok“ pateiktą pasiūlymą.
Trečiadienį prie parlamento susirinko apie 8 tūkst. žmonių, o praėjusią savaitę daugiau kaip 300 tūkst. žmonių visoje šalyje dalyvavo demonstracijose, skirtose antrosioms traukinio katastrofos, per kurią žuvo 57 žmonės, metinėms paminėti.
Penktadienio popietę Atėnų centre, policijos vertinimu, susirinko daugiau kaip 3 tūkst. studentų ir jaunų žmonių, buvo uždarytas eismas miesto centre.
„Jokio dangstymo“, – buvo parašyta viename plakate. „Kad kvėpuotume, mes juos nuversime“, – skelbė kitas.
Komunistų profsąjunga „Pame“ taip pat paragino penktadienį surengti eitynes.
Policija ankstesnes demonstracijas išvaikė ašarinėmis dujomis ir kurtinamosiomis granatomis, protestuotojams ėmus padeginėti šiukšliadėžes ir mėtyti padegamąsias bombas.
Geležinkelio katastrofa įvyko 2023 metų vasario 28 dieną, kai traukinys, važiavęs iš Atėnų į Salonikus ir vežęs daugiau kaip 350 keleivių, susidūrė su krovininiu traukiniu Tembų vietovėje centrinėje Graikijoje.
Abu traukiniai važiavo vienas priešais kitą tais pačiais bėgiais kelis kilometrus be jokių pavojaus signalų. Dėl avarijos kaltinama sugedusi įranga ir žmogiškoji klaida.
Kontroversija
Kadangi K. Mictakio konservatyvioji „Naujoji demokratija“ turi 156 iš 300 vietų parlamente, buvo mažai tikėtina, kad balsavimo dėl nepasitikėjimo baigtis bus jam nepalanki.
Socialistų partijos „Pasok“ lyderis Nikas Andrulakis (Nikos Androulakis) sakė, kad balsavimą inicijavo, dėl, kaip jis pavadino, centro dešiniųjų vyriausybės „nusikalstamos nekompetencijos“.
Visuomenės nuomonės apklausos rodo, kad didžioji dauguma graikų mano, jog vyriausybė bandė nuslėpti įrodymus apie katastrofos priežastis.
Antradienį parlamentas nubalsavo už tai, kad būtų pradėtas tyrimas dėl to, ar vienas aukšto rango pareigūnas, kurį į įvykio vietą pasiuntė K. Micotakis, leido buldozeriu nušluoti avarijos vietą, dėl ko buvo prarasti svarbūs įrodymai.
Praėjusią savaitę Graikijos valstybinė aviacijos ir geležinkelių saugos tyrimų agentūra pareiškė, kad įvykio vietoje „galimai buvo nežinomų degalų“, sukėlę „didžiulį ugnies kamuolį“, dėl ko gyvybės neteko keli išgyvenę susidūrimą žmonės.
Daugiau kaip 40 žmonių buvo patraukti baudžiamojon atsakomybėn, įskaitant vietos stoties viršininką, atsakingą už traukinių maršrutų sudarymą, kuris buvo apkaltintas „nužudymu dėl aplaidumo“.
Susiskaldymas
Praėjusiais metais vyriausybė atlaikė dar vieną balsavimą dėl nepasitikėjimo.
Trečiadienį K. Micotakis tikino, kad dangstymo niekada nebuvo, ir atmetė tokius teiginius kaip „spalvingą mitų, fantazijų ir melo rinkinį“.
Tačiau jis pripažino, kad tragediją sukėlė „įsisenėję valstybės trūkumai“ ir „lemtingos žmogiškosios klaidos“.
Konkuruojančių partijų lyderiai teigė, kad vyriausybė nepaisė daugkartinių ženklų ir įspėjimų, kad Graikijos geležinkeliai stokoja finansavimo ir yra linkę į avarijas.
Užsimindamas apie protestus, per kuriuos reikalaujama teisingumo, K. Micotakis ragino graikus saugotis „liaudies teismo“ ir pasitikėti įstatymais.
„Praėjus dvejiems metams po Tembų traumos, mes vis dar gedime, tačiau kai kurie sluoksniai bando tuo pasinaudoti, kad sukeltų susiskaldymą“, – sakė jis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!