Savaitgalį traukiniu iš Vilniaus vykau į pajūrį ir išbandžiau pačią brangiausią, daugiausiai papildomų naudų siūlančią pirmąją, ir pigiausią – trečiąją klasę.
Pirmyn į Klaipėdą nusprendžiau vykti pirmąja klase. Bilietas atsiėjo 28,8 euro. Tai buvo pigiausias pirmosios klasės pasirinkimas. Pavyzdžiui, kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą greituoju traukiniu pirmąja klase būtų atsiėjusi 35,3 euro.
Pirkdama bilietą galėjau pasirinkti sėdėjimo vietą ir papildomas paslaugas – dviračio ar bagažo pervežimą, iš anksto užsisakyti maistą ar užsisakyti VIP salės paslaugą Vilniaus traukinių stotyje. Ši paslauga buvo nemokama, tad ją ir nusprendžiau įsigyti. Tuo metu už maistą ar bagažo pervežimą reikėjo papildomai mokėti apie 5–10 eurų.
Laukimas VIP salėje
Taigi, penktadienį į traukinių stotį atvykau anksčiau, nes norėjau išbandyti VIP salės paslaugą.
Nuskenavusi QR kodą patekau į salę, kur galėjau laukti traukinio. Salė buvo pritaikyta tiek darbui, tiek poilsiui. Joje buvo stalai ir kėdės, kur žmonės galėjo dirbti ir patogūs foteliai, kur žmonės ilsėjosi.
Dar VIP salėje buvo kavos ir saldumynų aparatai, kur keleiviai galėjo įsigyti karštų gėrimų ir užkandžių. Buvo ir atskiras tualetas.
VIP salėje buvo labai mažai žmonių, tuo metu traukinių stotyje keleivių – daugybė. Taigi, keliaujant tikrai verta pasinaudoti šia nemokama paslauga ir traukinio laukti ne bendroje, bet VIP salėje.
Kelionės pradžia
Iki traukinio išvykimo likus 10 minučių suradau savo traukinio vagoną ir vietą. Pirmos klasės vagonas buvo erdvus, padalintas į dvi dalis, vienoje jų sėdėjo po vieną arba po du keleivius. Pavyzdžiui, aš sėdėjau prie lango, o šalia manęs sėdėjo kitas žmogus. Ši zona yra tylos – joje negalima kalbėtis ir trukdyti kitiems keleiviams. Tuo metu kitoje zonoje galima nusipirkti kavos ar užkandžių, pasinaudoti tualetu, ar tiesiog atsisėsti ir kalbėtis telefonu.
Traukiniui pajudėjus, palydovė patikrino bilietus, išdalijo nemokamą vandenį ir pasiūlė nemokamai užsisakyti kavos ar arbatos. Šalia gėrimo pasiūlė ir šokoladinį braunio pyragėlį. Šie gėrimai ir maistas buvo nemokami.
Taip pat palydovė dalijo meniu, iš jų keleiviai galėjo užsisakyti karštų sumuštinių ar papildomų gėrimų.
Daugelis pirmos klasės keleivių turėjo kompiuterius ir dirbo. Kompiuterius buvo galima patogiai pasidėti ant nulenkiamų staliukų, kurie buvo pritvirtinti priešais sėdynes. Taip pat vagone veikė wi-fi belaidžio interneto ryšys.
Taigi, kelionė pirmąja klase neprailgo, jos metu taip pat naudojausi kompiuteriu, ausinėmis klausiau radijo laidų, vaišinausi nemokamais gėrimais ir užkandžiais.
Kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą truko šiek tiek daugiau nei 4 valandas.
Kelionė trečiąja klase
Sekmadienį vakare iš Klaipėdos į Vilnių grįžau taip pat traukiniu, tačiau jau trečiąja klase. Bilietas ja kainavo 13,60 euro. Palyginti su pirmąja klase – beveik tris kartus pigiau.
Trečios klasės vagonas padalintas į atskirus kupė, kuriuose sėdėjome po 6 žmones. Čia negavome nei nemokamų gėrimų, nei užkandžių. Tačiau palydovė patikrinusi bilietus siūlė meniu, iš jų galėjome užsisakyti norimų gėrimų ar užkandžių.
Tualetas vagone taip pat buvo, tačiau mažesnis nei pirmoje klasėje. Wi-fi ryšys irgi buvo, tačiau visos kelionės metu mano telefonas jo taip ir neprijungė. Tuo metu pirmojoje klasėje su interneto ryšiu nei kompiuteryje, nei telefone problemų neturėjau.
Tiesa, trečiojoje klasėje kompiuterio iš kuprinės taip ir neištraukiau, nes nebuvo, kur jo pasidėti. Būčiau turėjusi jį laikyti ant kelių, nes sėdėjau prie pat krašto, šalia kupė durų. Jas visos kelionės metų laikėme praviras, nes užsidarius būtų buvę per karšta.
Tačiau kupe, prie pat lango buvo staliukas. Todėl du žmonės, kurie prie jų sėdėjo, galėjo staliukais naudotis.
Kelionės metu skaičiau knygą, žurnalus. Ši kelionė nebuvo tokia patogi, kaip pirmąja klase, todėl netgi atrodė, kad truko ilgiau. Tačiau važiavome kaip ir į priekį daugiau negu 4 valandas.
Taigi, pirmąją klase keliauti tikrai patogiau, tačiau beveik tris kartus brangiau. Tikriausiai todėl trečiosios klasės vagonuose mačiau nemažai studentų, kuriems bilietas atsiėjo dar pigiau nei 13 eurų, nes jiems taikoma 50 proc. nuolaida.
Pirmą klasę keleiviai renkasi ilgoms kelionėms
„LTG Link“ komunikacijos partnerė Olga Malaškevičienė komentavo, kad bilietų pardavimo sistemoje yra 3 klasės: I, II ir III. Pirmos klasės bilietus kelionėms galima įsigyti maršrutuose: Vilnius–Kaunas, Vilnius–Trakai, Vilnius–Kena, Vilnius–Mockava, Vilnius–Ryga, Vilnius–Klaipėda ir Vilnius–Turmantas.
„Per pastaruosius metus I klasės bilietų paklausa didėja. Atsižvelgę į tai, plečiame naudų paketą keleiviams, pasirinkusiems keliauti pirma klase. Pastebime, kad vis dažniau traukiniais keliaujama darbo reikalais, todėl, pernai metų pabaigoje Vilniaus traukinių stotyje įrengėme VIP salę, kurioje I klasės keleiviai prieš kelionę gali ne tik užkąsti ar išgerti kavos, bet ir tęsti darbus, ar net surengti darbinį susitikimą su pakeleiviais atskirame kambaryje.
Salėje vienu metu kelionės traukiniu gali laukti daugiau nei 20 žmonių, savitarnos zonoje jie gali įsigyti karštų gėrimų, čia veikia nemokamas Wi-Fi“, – vardijo bendrovės atstovė.
Anot jos, vasarą buvo atnaujintas Vilnius–Klaipėda traukinio I klasės vagonas.
„Mūsų bilietų pardavimo statistika rodo, kad greičiausiai I klasės bilietai parduodami maršrutuose, kurie trunka ilgiau. Populiariausios I klasės vietos maršrute Vilnius–Ryga, jos išperkamos greičiausiai, nes šiuo maršrutu dažnai keliauja užsienio turistai, keleiviai, kurie tarp Vilniaus ir Rygos važinėja darbo reikalais. Trumpuose maršrutuose I klasė nėra itin populiari.
Turime traukinių, kur visos vietos – III klasės. Tokie traukiniai paskirstomi į trumpesnius maršrutus, o kai Lietuvą pasieks nauji šiuo metu gaminami riedmenys, traukinių, kuriuose visos vietos III klasės, mūsų parke palaipsniui turėtų nelikti“, – komentavo O. Malaškevičienė.
Anot jos, per visus 2024 metus daugiausia buvo parduota II klasės bilietų, nes šios klasės vietų turime daugiausia.
„Interneto (WiFi) signalo kokybė nėra susijęs su klase, jis vienodai veikia viso traukinio keleiviams. 7 mūsų traukiniuose įrengtas Starlink interneto ryšys, kituose – sustiprintas 5G ryšys.
Siekiame, kad visuose traukiniuose galima būtų žiūrėti filmus, dirbti nepertraukiamai, tačiau dar yra likę geležinkelio ruožų, kuriuose internetas veikia prasčiau, tačiau mūsų specialistai ieško galimybių kaip pagerinti patirtį visų kelionių traukiniais metu, pavyzdžiui sutankinant 5G ryšio signalo stiprintuvų kiekį tam tikruose ruožuose“, – komentavo O. Malaškevičienė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!