Europinės vėžės geležinkelis Lietuvai ir kitoms Baltijos valstybėms gali kainuoti kur kas brangiau, negu planuota 2000 metais.
Pirmadienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas aptarė jo užsakymu atliktą bendrovės „PricewaterhouseCoopers“ studiją. Joje apskaičiuota, kiek, palyginti su 2004-ųjų duomenimis, pabrangs svarbiausių transeuropinių transporto tinklų kūrimas pagal vadinamuosius TEN-T projektus.
Į šių 30-ies svarbiausių projektų sąrašą įtrauktas ir europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“.
Juo numatoma sujungti Helsinkį su Varšuva per Taliną, Rygą ir Kauną, rašo ‚Lietuvos rytas“.
Pagal pirminius skaičiavimus, „Rail Baltica“ turėjo kainuoti iš viso 2,65 mlrd. eurų (9,15 mlrd. litų). PwC vertinimu, ši linija gali kainuoti 4,327 mlrd. eurų (14,94 mlrd. litų).
Tokį didelį šuolį ekspertai pirmiausia aiškina tuo, kad į ankstesnius apskaičiavimus nebuvo įtrauktas geležinkelio ruožas Lenkijoje.
„Su tyrimu dar nesu susipažinęs, todėl sunku jį komentuoti. Manau, kad jie nagrinėjo brangiausią variantą - ištisinės europinės vėžės tiesimą. Mes šitą variantą jau esame pasirengę įgyvendinti, tačiau vėliau. O iki 2013 metų baigsime pirmąjį darbų etapą“, - tvirtino Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis.
Pagal Europos Komisijos užsakymu Danijos bendrovės „Cowi“ atliktą „Rail Baltica“ galimybių studiją, kuri pagrįsta 2006 metų kainomis, Lenkijai ir trims Baltijos valstybėms pirmasis darbų etapas kainuotų 980 mln. eurų (3,384 mlrd. litų). Lietuva padengs apie 60 proc. šios sumos.