„Visa vadovų grandinė“ Prancūzijos automobilių gamybos kompanijoje iki pats vykdomojo direktoriaus Carloso Ghosno (Karloso Gosno) buvo įraukta į įtariamą sukčiavimą, teigiama ataskaitoje, dėl ko prokurorai sausį pradėjo tyrimą dėl „Renault“ veiklos.
Policija įtaria, kad kompanija naudojo įvairias sukčiavimo strategijas, kad „sukurtų melagingus oro taršos tyrimų rezultatus“, kad atrodytų, jog jos automobiliai atitinka normas.
Dokumente, apie kurio egzistavimą pirmiausia pranešė prancūzų dienraštis „Liberation“, pagrindinis dėmesys skiriamas neseniai išleistiems automobilių modeliams, tačiau sukčiavimą tyrę ekspertai, kuriems padėjo vienas buvęs „Renault“ darbuotojas, skaičiuoja, kad įtartina praktika egzistavo nuo 1990 metų.
Manoma, kad pirmosios kartos „Renault Clio“ modeliai, išleisti 1990 metais, yra vienas iš modelių, susijusių su klastojimu.
Trečiadienį „Renault“ akcijų kursas smuktelėjo reaguodamas į spaudos pranešimą, jog bendrovė galimai klastojo savo automobilių oro taršos duomenis.
Bendrovė suskubo neigti kalbas, kad ji naudojo specialią programinę įrangą, panašią į tą, kurią naudojo Vokietijos bendrovė „Volkswagen“, klastoti oro taršos duomenis. „Renault“ teigimu, jos automobiliai atitinka visus reikalavimus. Tačiau kompanijos akcijų kursas vis tiek smuktelėjo 3,2 proc.
Prancūzų prokurorai dar sausį pranešė tiriantys galimą „Renault“ sukčiavimą po to,kai nepriklausomi ekspertai nustatė, kad kelių kompanijų, įskaitant ir „Renault“, gaminami dyzeliniai automobiliai į aplinką išmeta pavojingai didelį kiekį teršalų.
„Liberation“ trečiadienį cituoja prancūzų sukčiavimo ekspertų ataskaitą, kurioje nurodoma, jog įtariama, kad „Renault“ klastojo taršos duomenis, kad jos automobiliai atitiktų taršos reikalavimus.
„Bendrovė naudojo priemones, kad klastotų oro taršos testų rezultatus“, – teigia ekspertai.
„Liberation“ skelbia, kad dokumente nurodomi dideli skirtumai tarp oro taršos rezultatų atliekant tyrimus laboratorijoje bei realios taršos vairavimo metu. Esą nustatyta, kad kai kurie varikliai, įdiegti „Renault Captur“ automobiliuose, leistiną anglies dioksido normą viršijo 377 proc., o „RenaultClio IV“ automobiliuose – 305 proc.
„Renault“ pavadino „Liberation“ pranešimą „nesubalansuotu“ ir „cituojančius atskiras ištraukas iš ataskaitos, parengtos“ prancūzų sukčiavimo tyrėjų.
Kadangi bendrovė neturi prieigos prie konfidencialaus tyrimo informacijos, todėl atsisakė komentuoti.
„Dėl to „Renault“ negali patvirtinti minėtame straipsnyje paskelbtos informacijos autentiškumo, pakankamumo bei patikimu. „Renault“ įrodys, kad laikosi reikalavimų, ir pasilieka teisę aiškintis teisėjams, atsakingiems už šios bylos tyrimą“, – pareiškė bendrovė.
„Renault“ teigia, kad jos automobiliai atitinka reikalavimus ir kad „juose nėra programinės įrangos, veikiančios taršos sistemą ir leidžiančios klastoti rezultatus“.