Tačiau ankstesnių katastrofų ir bandymų duomenys rodo, kad lėktuvo galas yra bene saugiausia dalis.
Lėktuvų katastrofos yra ypač retos. Tačiau, kaip parodė neseniai įvykęs variklio gedimas „Southwest Airlines“ skrydyje 1380, vis tiek gali nutikti kažkas ne taip.
2018-ųjų balandžio mėn., skrendant iš Niujorko į Dalasą, sprogo vienas lėktuvo variklis, iš kurio pažirusios nuolaužos sumažino slėgį lėktuve ir privertė pilotą avariniu būdu leistis Filadelfijoje. Įvykio metu žuvo keleivė – tai buvo pirmoji žūtis JAV keleivinių oro linijų bendrovėje per daugiau nei devynerius metus.
Kai kurie tyrimai rodo, kad retais lėktuvo avarijos atvejais, saugiausia vieta sėdėti yra vidurinėje sėdynėje šalia lėktuvo galo.
Su reaktyviniais laineriais nebuvo atlikta daug avarinių bandymų. Tačiau 2012 m. mokslininkai nusprendė paimti įgulos neturintį „Boeing 727“, užpildyti jį avarinių bandymų manekenais ir kameromis, ir nuskraidinti juos į Meksikos dykumą („Discovery Channel“ sukūrė dokumentinį filmą apie tai).
Tyrėjai nukreipė lėktuvą į žemę taip, lyg jis mėgintų avariniu būdu nusileisti. Kaip paaiškėjo, lėktuvo priekis nebuvo tinkama vieta sėdėti.
Pilotų kabina buvo nuplėšta, o kai kurios priekinės sėdynės nuskriejo net penkiasdešimt metrų į tolį. Smūgis ir lėktuvo priekio sunaikinimas galėjo rimtai sužeisti ir net nužudyti toje vietoje sėdinčius keleivius – greičiausiai tuos, kurie buvo pirmos klasės ir labiau pageidaujamose vietose.
Gale sėdėję keleiviai buvo pastumdyti ir kai kuriais atvejais galėjo susižaloti galvą, ypač jei nebuvo prisisegę saugos diržų. Tačiau apskritai jiems sekėsi daug geriau.
Šios išvados atitinka 2015 m. Federalinės aviacijos administracijos CSRTG orlaivių avarijų duomenų bazės analizę žurnale „Time“. Žvelgdami į 17 lėktuvų katastrofų duomenis ir sėdynių diagramas, kurias buvo galima analizuoti, mokslininkai nustatė, kad galinėse sėdynėse mirtingumas siekia 32 proc., o vidurinėse sėdynėse netoli lėktuvo galo mirtingumas siekia 28 proc.
Priešingai, keleivių, sėdinčių viduriniame lėktuvo trečdalyje, mirtingumas buvo 39 proc., o keleivių, sėdinčių prie praėjimo – 44 proc. Vietų priekiniame lėktuvo trečdalyje mirtingumo rodiklis buvo 38 proc. Nors kai kurie tyrėjai apskaičiavo, kad vietos prie praėjimo gali būti saugesnės nei vidurinės ar sėdynės prie lango, „Time“ analizė parodė, kad bent jau lėktuvo viduryje jos buvo mažiausiai saugios. O vidurinės sėdynės šalia lėktuvo galo atrodė saugiausios.
Žinoma, visos avarijos yra skirtingos. Jei lėktuvo galas pirmiausia atsitrenktų į žemę, greičiausiai būtų saugiau sėdėti priekyje. Tačiau iš iki šiol turimų avarijų duomenų atrodo, kad gale esantiems žmonėms avarijų metu labiau pasisektų, ypač jei jie sėdėtų arti avarinio išėjimo.
Verta pasikartoti, kad skristi yra žymiai saugiau nei keliauti kitomis transporto priemonėmis. Tikimybė, kad žmonės mirs automobilio avarijoje, yra 1 iš 112 – beveik 1 proc. Tikimybė žūti lėktuvo katastrofoje yra 1 iš 8000 arba maždaug 0,0125 proc.
Bet jei bijote, nieko nelaukite ir nusipirkite bilietus su vietomis lėktuvo gale.