Už Atlanto užsimušė automobilio „Tesla“ savininkas vairą patikėjęs kompiuteriui. Automatinė automobilio vairavimo sistema nepastebėjo greitkelyje kelią pastojusio sunkvežimio ir nė kiek nelėtindama į jį rėžėsi.
Mašina viską daro pati
Kompanija Tesla automatinio vairavimo funkciją savo automobiliuose pristatė pernai. Vaizdo įraše galite matyti, kaip Tesla Model S savininkas filmuoja savo važiavimo potyrius. Vyras neliečia vairo ir akceleratoriaus pedalo – mašina viską padaro pati. Tiesa viename smarkesniame posūkyje žmogus vis dėlto neiškentė ir pagriebė vairą.
Atiduoti savo likimą į kompiuterio rankas, matyt, nėra taip paprasta. Visa laimė, kad čia nieko neįvyko, ir važiavimo greitis buvo nedidelis.
Tuo tarpu kompanijai Tesla dabar tenka aiškintis dėl vieno nelaimingo incidento. JAV Federalinė eismo saugumo agentūra pradėjo tyrimą dėl dar gegužę įvykusios nelaimės, kurios metu automatiniu režimu važiavusi Tesla pražudė vairuotoją. Avarija įvyko greitkelyje, kai sankryžoje į kairę sukant sunkvežimiui Tesla jo nepastebėjo ir visu greičiu palindo po vilkiku. Skelbiama, kad susidūrimo neišvengta, nes spigino saulė, priekaba buvo balta ir sistema jos paprasčiausiai nepamatė.
Pirmas mirtinas atvejis
Kompanija skelbia, kad tai buvo pirmas mirtinas incidentas su jų automatine sistema per 209 mln. nuvažiuotų kilometrų, kai pavyzdžiui vidutiniškai JAV mirtina avarija nutinka dažniau: kas 151 mln. nuvažiuotų kilometrų, o visame pasaulyje dar dažniau – kad 96 mln. km.
Kad ir kaip baigtųsi tyrimas JAV, neabejojama, kad automatinio vairavimo era nenumaldomai artėja. Viena didelės apimties studija skelbia, kad automatinės sistemos ateityje smarkiai sumažins avarijų skaičių keliuose. Puikus to pavyzdys – šiemet kovą registratoriumi užfiksuota Ohajo valstijos gyventojo kelionė tuo pačiu Tesla Model S. Vyras ramiai sau klausėsi audio-knygos, kai jo mašinos nė nematęs krautuvas vos į jį neatsitrenkė. Visa laimė, kad greitai suveikė automobilio automatinė sistema.
Vis dėlto ateityje tokioms automatinėms sistemoms dar teks pasimokyti elgesio kritinėse situacijose. Jos turės išmokti pasirinkti, pavyzdžiui ar rėžtis į būrį pėsčiųjų ir pražudyti kelis žmones, ar verčiau pasukti ir atsitrenkti į sieną pražudant tik vieną savo vairuotoją.