Priminsime, kad 2024 m. Dakare B. Vanagas užėmė 8-ą vietą absoliučioje įskaitoje.
„Kad galime pretenduoti į TOP-10 jautėme jau po 5-ojo ar 6-ojo Dakaro, o dabar važiuosime į 13-ąjį“, – kalbėjo B.Vanagas.
„Visgi pasiekti tą TOP-10 nebuvo taip paprasta. Psichologiškai jautėme galbūt penkmetį, kad galime tai padaryti, bet dienos pabaigoje tu turi parodyti rezultatą. Rašyti komentarus visada paprasčiau, o padaryti tą darbą nėra taip paprasta. 2024 m. Dakare užėmėme 8-ą vietą absoliučioje įskaitoje ir tuo džiaugiuosi. 2025 m. Dakare bus nemažas iššūkis pakartoti rezultatą, nes Dakare prisijungia du nauji automobilių gamintojai („Dacia“ ir „Ford“, – aut. past.), tai tikrai bus karšta.
Kalbant apie mūsų komandos tikslus, tai kelerių metų tikslas yra būti TOP-5. Gražiai skamba. Manau, kad ten galime būti, bet žinau, kad tai yra labai nepaprasta ir reikės daug išminties ir ištvermės. Nežinau, ar tai realu šiemet. Dakaro pozicijos priklauso nuo visko, kaskart gali kažkas nutikti. Stiprios komandos šiemet prisijungė, o mes, nepaisant visko, esame nedidelė komanda. Tikslas ir svajonė yra penketukas, o noras pagerinti poziciją bent vienu laipteliu aukščiau“, – pridūrė jis.
Nežinomybė dėl šturmano
B. Vanagas ligi šiol dar neturi šturmano, kadangi pastaruosius metus komandoje buvęs estas Kuldas Sikko prieš mėnesį patyrė nugaros traumą ir nespės pilnai atsigauti iki varžybų pradžios.
„Perduodu linkėjimus nuo Kuldaro (Sikko, – aut. past.), kuris manau, kad stebi šią transliaciją. Tai žmogus, kuris turėtų būti komandoje ir rodyti kelią. Labai gaila, šiai dienai negaliu atskleisti šturmano pavardės. Kaip anksčiau minėjau, yra dviejų kandidatų sąrašas, tačiau dabar tos pavardės yra kitos. Esame derybinėje pozicijoje ir tikiu, kad gruodžio pradžioje galėsime paskelbti, kas jis bus.
(...)Labai tikėtina, kad šturmanas nebus lietuvis ir dar labiau tikėtina, kad jis nebus buvęs Dakare. Turime prioritetą vienam iš žmonių, sąlygos šiuo metu derinamos, tad dabar būtų neetiška apie tai kalbėti. Bet su juo esame vedę derybas jau anksčiau, bet tada nepavyko“, – apie šturmano situaciją sakė B. Vanagas.
Lenktynininkas pridūrė, kad iššūkių dėl to daug, nes su šturmanu prie automobilio vairo jis prisės tik treniruotėse prieš Dakaro pradžią.
Pasikeitęs automobilis
Į komandos techninę bazę atvykę renginio dalyviai galėjo pirmieji savo akimis išvysti atnaujintą Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate bolidą. Pasak komandos atstovų, nors atnaujinimo darbai buvo atlikti ant Dakare startavusio bolido platformos, šiandien publikai pristatytas sportinis automobilis ne tik išoriškai pasikeitęs, bet ženkliai techniškai patobulintas.
Automobilis praplatintas 10 centimetrų.
„Į Toyota Hilux buvo sumontuotas šešiaženklę sumą kainavęs „EVO“ papildymas, kuris bolidą praplatina iki 2.3m. Tai važiavimui suteikia stabilumo, o ekipažui daugiau komforto. Gamintojas skaičiuoja, kad ši konversija padaro Hilux greitesniu iki 1 sekundės per kilometrą. Paprastai skaičiuojant, 5 tūkstančius kilometrų sunkiausiose planetos lenktynėse įveiktume valanda greičiau, nei iki šiol“, – teigia B. Vanagas atskleisdamas esminį iš daugelio sportinio bolido patobulinimų
Kuo automobilis platesnis, tuo jis manevringesnis lėtuose posūkiuose ir yra stabilesnis, ypač bekelėse. Aišku, biudžetas dėl to išsiplėtė stipriai, tai yra daugmaž daugiau nei 100 tūkst. eurų. Atrodo, kad tie 10 cm mažai, bet beveik visas automobilis pakeistas, tik rėmas tas pats“, – sakė lenktynininkas.
(...) Tryliką metų yra daug, nuovargio jau tikrai yra nemažai. Bet jau priiminėjame sprendimus dar kitiems metams. Esame kai kur riboti, bet nesiskundžiu, pagarbiai žiūrime į savo rezultatus. Anksčiau buvau rožinius akinius užsidėjęs, paskui gavau šlapiu skuduru per veidą. Tie metai tikrai pridėjo daug patirties“, – pridūrė B. Vanagas.
Jis kartu atskleidė, kad Dakaro būsima trasa nėra žinoma, bet tai nestebina.
„Organizatoriai tikrai daro daug žingsnių, kad padarytų mūsų gyvenimą dar sudėtingesniu. Yra įvairūs triukai, kaip bando mus suklaidinti. S. Arabija, jei atvirai, man pabodusi, nes kiekis akmenų ten per didelis. Galėčiau palyginti su Marsu, nors nesu ten buvęs, bet iš vaizdų matyti.
Daug akmenų, skrieti kopose būtų smagiau. Trasa slepiama, nežinome bivakų ar miestų, kur būsime, bet nesijaudiname dėl to, tai gana įprasta“, – teigė B. Vanagas.
Prakalbo ir apie kitus lietuvius
Kol kas dar neaišku, kiek lietuvių šiemet bus Dakare. Bet jau aišku, kad nedalyvaus Laisvydas Kancius, o štai Rokas Baciuška dar tik atskleis savo planus.
Dakare bus, bet jau sunkvežimių klasėje pirmą kartą karjeroje važiuos Vaidotas Žala.
„Dakaras tampa vis profesionalesnis. Pradžioje tai buvo nuotykis, tačiau dabar viskas keičiasi ir vietos romantikams jau mažai. Ten yra didelis ir sunkus darbas. Gamyklinė komanda nėra Dievas, bet didesnės galimybės. Pinigai nelaimi lenktynių, bet jie suteikia daugiau laisvės.
Palaukime naujienų, galbūt dar bus kažkas smagus ir turėsime lietuvių automobilių kategorijoje. Gaila, kad Vaidotas Žala iškeitė automobilį į sunkvežimį. Bet tai jo sprendimas. Buvo smagu turėti tokius varžovus“, – sakė B. Vanagas.
Gal pats ateityje norėtų sėsti prie sunkvežimio vairo?
„Esu sakęs, kad kažkada norėsiu pabandyti. Bet turbūt tada bus jau signalas, kad baigsiu ir Dakarą. Kol kas turime dar nepabaigtų darbų. Ta kova su Vaidotu buvo įdomi, kiekvienas pasirinkdavo, kuris lenktynininkas jiems labiau patikdavo, už kurį sirgdavo. Tai smagu ir smagu, kad Dakaras tapo nacionaliniu sportu Lietuvoje.
O Rokas (Baciuška) yra greitas, jaunas žmogus. Motobagių kategorijoje jis rodo gerus rezultatus. Jis greitai užaugi būti sunkaus svorio kategorijoje. Nežinau jo planų, bet norėčiau, kad jis sėstų prie automobilio vairo, jog galėtume kautis trasoje“, – užbaigė B. Vanagas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!