• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rekordinę vietą praėjusių metų Dakare užėmęs lenktynininkas Benediktas Vanagas rengiasi naujam iššūkiui. Ketvirtadienio popietę B. Vanagas pristatė 2025 m. Dakaro tikslus, raliui skirtą automobilį ir atskleidė šturmano situaciją.

12

Rekordinę vietą praėjusių metų Dakare užėmęs lenktynininkas Benediktas Vanagas rengiasi naujam iššūkiui. Ketvirtadienio popietę B. Vanagas pristatė 2025 m. Dakaro tikslus, raliui skirtą automobilį ir atskleidė šturmano situaciją.

REKLAMA

Priminsime, kad 2024 m. Dakare B. Vanagas užėmė 8-ą vietą absoliučioje įskaitoje. 

„Kad galime pretenduoti į TOP-10 jautėme jau po 5-ojo ar 6-ojo Dakaro, o dabar važiuosime į 13-ąjį“, – kalbėjo B.Vanagas.

„Visgi pasiekti tą TOP-10 nebuvo taip paprasta. Psichologiškai jautėme galbūt penkmetį, kad galime tai padaryti, bet dienos pabaigoje tu turi parodyti rezultatą. Rašyti komentarus visada paprasčiau, o padaryti tą darbą nėra taip paprasta. 2024 m. Dakare užėmėme 8-ą vietą absoliučioje įskaitoje ir tuo džiaugiuosi. 2025 m. Dakare bus nemažas iššūkis pakartoti rezultatą, nes Dakare prisijungia du nauji automobilių gamintojai („Dacia“ ir „Ford“, – aut. past.), tai tikrai bus karšta.

Kalbant apie mūsų komandos tikslus, tai kelerių metų tikslas yra būti TOP-5. Gražiai skamba. Manau, kad ten galime būti, bet žinau, kad tai yra labai nepaprasta ir reikės daug išminties ir ištvermės. Nežinau, ar tai realu šiemet. Dakaro pozicijos priklauso nuo visko, kaskart gali kažkas nutikti. Stiprios komandos šiemet prisijungė, o mes, nepaisant visko, esame nedidelė komanda. Tikslas ir svajonė yra penketukas, o noras pagerinti poziciją bent vienu laipteliu aukščiau“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Nežinomybė dėl šturmano

B. Vanagas ligi šiol dar neturi šturmano, kadangi pastaruosius metus komandoje buvęs estas Kuldas Sikko prieš mėnesį patyrė nugaros traumą ir nespės pilnai atsigauti iki varžybų pradžios.

REKLAMA

„Perduodu linkėjimus nuo Kuldaro (Sikko, – aut. past.), kuris manau, kad stebi šią transliaciją. Tai žmogus, kuris turėtų būti komandoje ir rodyti kelią. Labai gaila, šiai dienai negaliu atskleisti šturmano pavardės. Kaip anksčiau minėjau, yra dviejų kandidatų sąrašas, tačiau dabar tos pavardės yra kitos. Esame derybinėje pozicijoje ir tikiu, kad gruodžio pradžioje galėsime paskelbti, kas jis bus. 

REKLAMA
REKLAMA

(...)Labai tikėtina, kad šturmanas nebus lietuvis ir dar labiau tikėtina, kad jis nebus buvęs Dakare. Turime prioritetą vienam iš žmonių, sąlygos šiuo metu derinamos, tad dabar būtų neetiška apie tai kalbėti. Bet su juo esame vedę derybas jau anksčiau, bet tada nepavyko“, – apie šturmano situaciją sakė B. Vanagas.

Lenktynininkas pridūrė, kad iššūkių dėl to daug, nes su šturmanu prie automobilio vairo jis prisės tik treniruotėse prieš Dakaro pradžią.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasikeitęs automobilis

Į komandos techninę bazę atvykę renginio dalyviai galėjo pirmieji savo akimis išvysti atnaujintą Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate bolidą. Pasak komandos atstovų, nors atnaujinimo darbai buvo atlikti ant Dakare startavusio bolido platformos, šiandien publikai pristatytas sportinis automobilis ne tik išoriškai pasikeitęs, bet ženkliai techniškai patobulintas.

REKLAMA

Automobilis praplatintas 10 centimetrų.

„Į Toyota Hilux buvo sumontuotas šešiaženklę sumą kainavęs „EVO“ papildymas, kuris bolidą praplatina iki 2.3m. Tai važiavimui suteikia stabilumo, o ekipažui daugiau komforto. Gamintojas skaičiuoja, kad ši konversija padaro Hilux greitesniu iki 1 sekundės per kilometrą. Paprastai skaičiuojant, 5 tūkstančius kilometrų sunkiausiose planetos lenktynėse įveiktume valanda greičiau, nei iki šiol“, – teigia B. Vanagas atskleisdamas esminį iš daugelio sportinio bolido patobulinimų

REKLAMA

Kuo automobilis platesnis, tuo jis manevringesnis lėtuose posūkiuose ir yra stabilesnis, ypač bekelėse. Aišku, biudžetas dėl to išsiplėtė stipriai, tai yra daugmaž daugiau nei 100 tūkst. eurų. Atrodo, kad tie 10 cm mažai, bet beveik visas automobilis pakeistas, tik rėmas tas pats“, – sakė lenktynininkas.

(...) Tryliką metų yra daug, nuovargio jau tikrai yra nemažai. Bet jau priiminėjame sprendimus dar kitiems metams. Esame kai kur riboti, bet nesiskundžiu, pagarbiai žiūrime į savo rezultatus. Anksčiau buvau rožinius akinius užsidėjęs, paskui gavau šlapiu skuduru per veidą. Tie metai tikrai pridėjo daug patirties“, – pridūrė B. Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis kartu atskleidė, kad Dakaro būsima trasa nėra žinoma, bet tai nestebina.

Organizatoriai tikrai daro daug žingsnių, kad padarytų mūsų gyvenimą dar sudėtingesniu. Yra įvairūs triukai, kaip bando mus suklaidinti. S. Arabija, jei atvirai, man pabodusi, nes kiekis akmenų ten per didelis. Galėčiau palyginti su Marsu, nors nesu ten buvęs, bet iš vaizdų matyti. 

Daug akmenų, skrieti kopose būtų smagiau. Trasa slepiama, nežinome bivakų ar miestų, kur būsime, bet nesijaudiname dėl to, tai gana įprasta“, – teigė B. Vanagas.

REKLAMA

Prakalbo ir apie kitus lietuvius

Kol kas dar neaišku, kiek lietuvių šiemet bus Dakare. Bet jau aišku, kad nedalyvaus Laisvydas Kancius, o štai Rokas Baciuška dar tik atskleis savo planus.

Dakare bus, bet jau sunkvežimių klasėje pirmą kartą karjeroje važiuos Vaidotas Žala.

Dakaras tampa vis profesionalesnis. Pradžioje tai buvo nuotykis, tačiau dabar viskas keičiasi ir vietos romantikams jau mažai. Ten yra didelis ir sunkus darbas. Gamyklinė komanda nėra Dievas, bet didesnės galimybės. Pinigai nelaimi lenktynių, bet jie suteikia daugiau laisvės.

REKLAMA

Palaukime naujienų, galbūt dar bus kažkas smagus ir turėsime lietuvių automobilių kategorijoje. Gaila, kad Vaidotas Žala iškeitė automobilį į sunkvežimį. Bet tai jo sprendimas. Buvo smagu turėti tokius varžovus“, – sakė B. Vanagas.

Gal pats ateityje norėtų sėsti prie sunkvežimio vairo?

Esu sakęs, kad kažkada norėsiu pabandyti. Bet turbūt tada bus jau signalas, kad baigsiu ir Dakarą. Kol kas turime dar nepabaigtų darbų. Ta kova su Vaidotu buvo įdomi, kiekvienas pasirinkdavo, kuris lenktynininkas jiems labiau patikdavo, už kurį sirgdavo. Tai smagu ir smagu, kad Dakaras tapo nacionaliniu sportu Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O Rokas (Baciuška) yra greitas, jaunas žmogus. Motobagių kategorijoje jis rodo gerus rezultatus. Jis greitai užaugi būti sunkaus svorio kategorijoje. Nežinau jo planų, bet norėčiau, kad jis sėstų prie automobilio vairo, jog galėtume kautis trasoje“, – užbaigė B. Vanagas.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienųatskirame polapyje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų