Pokalbio metu su Tomu Langviniu lenktyninkas buvo paklaustas, kas jam yra Dakaras. B. Vanago teigimu, tai yra kur kas platesnė sąvoka nei žmonės gali įsivaizduoti.
„Visų pirma, aišku, tai yra sportinis dalykas. Dažnai kalbame apie daug kitų dalykų, bet tai yra sportas. Tai tarsi didelė smėlio dėžė. Mes džiaugiamės savo pasiekimais, bet reikia ir pakalbėti apie varžovus. Gal būti savo mieste, šalyje, savo rate, bet toje smėlio dėžėje yra lenktyninkai iš viso pasaulio.
Tai nėra joks oficialus čempionatas, bet tai sunkiausios lenktynės pasaulyje. Tie patys žmonės organiuoja ir „Tour de France“, kurios vadinamos sunkiausiomis dviračių lenktynėmis pasaulyje. Tiesa ta, kad dalyvavimas Dakara atvera galimybę pažinti ir Lietuvą.
Nemaniau kad taip bus, bet per tiek metų teko susipažinti su tiek žmonių, įvairūs kontaktai, aplankytos vietos. Tai gera priemonė skleisti ir savo pasaulėžiūrą. Dakaras mums padėjo prisiminti ir vyčio reikšmę“, – teigė B. Vanagas.
B. Vanagas Dakare pirmą sykį dalyvavo 2013-aisiais metais. Lenktynininko populiarumas kasmet auga, gerėja ir jo rodomi rezultatai.
Lenktynėse kasmet dalyvauja vis daugiau lietuvių ekipažų. Šiemet jų bus septyni. Penki automobilių klasėje, motociklininkas Arūnas Gelažninkas, o keturračių kategorijoje pirmu lietuviu Dakaro istorijoje tapo Laisvydas Kancius.
Paklaustas, kodėl Lietuvoje Dakaro fenomenas yra pakankamai didelis, B. Vanagas teigė, kad tai susideda iš keletos dalykų.
„Dakaras tarsi brangakmenis su daug briaunų. Kada sakome Dakaras pirma mintis yra autosportas. Ir mes teisūs. Tačiau Lietuvoje gal 10 proc. ar dar mažiau žmonių domisi autosportu. Bet Dakaro populiarumą sudaro žmonės, asmenybės, išbandymai. Jų mes visi turime įvairiuose gyvenimo sferuose, tai dėl to Dakaras traukia žmones.
Dažnos yra ir traumos, pasitaiko trasoje mirčių. Toks metų laikas, kai mums trūksta saulės, geresnio oro. Visos šventės, bėgimas, dovanos ir stresas baigiasi, o dabar ateina tarsi tuštuma pirmomis sausio savaitėmis. Tai žmonės turi kažkuo užsiimti. Juk per tas dvi Dakaro savaites kasdien pilna istorijų, nutikimų. Tai tarsi geras knygos romanas.
Manau, kad jis pas mus išpopuliarėjo ir dėl to, kad mes pradėjome pasakoti jo istoriją, skleisti informaciją. Komunikuoti išmoko ir kitos lietuvių komandos. Dakare mes, lietuviai, kaip dalyviai, jei lygintume gyventojų skaičių šalyje su dalyvaujančių komandų skaičiumi, esame lyderiai“, – mintimis dalijosi B. Vanagas.
B. Vanagas ne kartą jau yra sakęs, kad tikslas yra pirmasis dešimtukas. Kol kas aukščiausia užimta vieta buvo 15-ta praėjusiais metais.
„Dešimtukas, nes nesame ten buvę galutinėje įskaitoje. Taip jau yra, kad žmogui labiausiai įsimenami skaičiai dešimt, penki ar trys. O aš žinau, kad nuo dešimtuko į kiekvieną aukštesnę vietą kylant tai yra milžiniškas šuolis, jau didelis laiptas“, – sakė lietuvis.
B. Vanagas negailėjo pagyrų kitam lietuvių lenktyninkui Vaidotui Žalai, pavadindamas jį itin perspektyviu. Komandą Dakare sudaro ne tik vairuotojas ir šturmanas, bet ir mechanikai.
Anot B. Vanago, jie yra tokia pati svarbi komandos detalė
„Dakaro metu daugiausiai dėmesio gauna vairuotojai, bet nėra nei vieno mažiau svarbaus komandos nario. Šios lenktynės nėra apie tai, kas greičiausias, o apie tai, kas daro mažiausiai klaidų. O jų padarysi visi, nesvarbu, kokia tai komanda, favoritai ar ne. Paties paprasčiausio mechaniko mažiausia klaida gali nubraukti visą komandos darbą. Tenka bendrauti su nemažai verslo atstovų, tai pas mus yra panašiai, kaip ir ten, tai yra gyvas judantis organizmas“, – tikino lenktyninkas.
Viename pirmųjų savo Dakarų B. Vanagas kartu su šturmanu vertėsi ruože itin pavojingoje vietoje šalia skardžio. Jiems padėti suskubo šalia buvę žiūrovai, bet situacija, kaip sako lenktynininkas, buvo itin pavojinga ir mašina tiesiog galėjo nugarmėti nuo skardžio.
Šį momentą užfiksavo sporto gigantas „Eurosport“, vėliau pavadinęs lietuvių ekipažą „drąsieji lietuviai“. Anot B. Vanago, dabar žvelgiant į dalyvius iš mūsų šalies ir gebėjimus šie žodžiai yra visiškai tiesa.
2021 m. Dakare dalyvauja 286 lenktynininkai – 103 motociklininkai, 16 keturračių, 66 automobiliai ir 57 bagiai bei 44 sunkvežimiai. Viso jie turės įveikti 12 greičio ruožų, o pirmasis vyks jau sausio 3-ią dieną bei bus 277 km ilgio.
Plačiau – laidoje „Nematoma pusė“, kurioje B. Vanagas dar prieš išvykstant į Dakarą kalbėjo apie šias lenktynes, sunkumus, gaunamą dėmesį ir lietuvių šansus.