„Ferrari“ komandos vadovas Marizio Arrivabene per pastaruosius mėnesius yra ne kartą sakęs, kad K. Raikkonenui derėtų pasitempti kvalifikacijose, jei jis nori pasiekti geresnių rezultatų per lenktynes ir išsaugotų savo vietą komandoje. Mes išanalizavome suomių piloto pasirodymus per kvalifikacijas po jo sugrįžimo į „Formulę-1“ 2012 metų sezone ir padarėme tam tikras išvadas.
Šiais metais K. Raikkonenas nusileidžia S. Vetteliui per kvalifikacijas rezultatu 0:6. Vidutinė startinė Sebastiano startinė pozicija šiais metais yra 2,8, o Kimio 6,5. Suomis paskui savo komandos kolegą važiavo 89 proc. šiame sezone įvykusių lenktynių laiko ir pasilieka vieninteliu pilotu, kuria nė karto nepavyko aplenkti komandos kolegos per kvalifikaciją.
„Kimio problema yra kvalifikacija, – įsitikinęs M. Arrivabene. Tam tikrais lenktynių momentais jis nė trupučio nenusileidžia S. Vetteliui greičiu, todėl jeigu suomis pridėtų šeštadieniais, tai jis turėtų kur kas mažiau problemų per sekmadienių lenktynes“.
Akivaizdu, jog nesugebėdamas pasiekti gero rezultato šeštadieniais, jis smarkiai apsunkina sau gyvenimą per pačias lenktynes, ypač kai visų lenktynininkų rezultatai būna labai glausti.
Po sugrįžimo į „Formulę-1“ K. Raikkonenas dar nė karto nėra startavęs iš „pole“ pozicijos. Kartu su komandų kolegomis jie turėjo tik 4 startus iš pirmosios juostos: R. Grosjeanas 2012 m. Vengrijoje ir K. Raikkonenas 2013 m. Kinijoje už „Lotus“ komandą ir S. Vettelis 2015 m. Bahreino bei Malaizijos etapuose 2015 metais už „Ferrari“ komandą. Viena iš priežasčių yra ta, jog per visus šiuos paminėtus metus suomis nevažiavo su bolidu, kuris sugebėtų nugalėti kvalifikacijoje.
Be to, pastaraisiais metais kvalifikacijų nugalėtojais būdavo arba „Mercedes“ pilotai (18 kartų paeiliu) , arba mašinos su „Mercedes“ varikliais (25 kartus paeiliui).
Kur priežastys?
Kvalifikacijos rezultatas priklauso nuo daugelio faktorių, bet svarbiausia yra surinkti visus tris savo greičiausius sektorius per vieną greitąjį ratą. Tai tik atrodo labai paprasta, o iš tikrųjų tik nedaug pilotų to sugeba pasiekti stabiliai. Tam bolidą reikia sugebėti pilotuoti ant jo galimybių ribos per visą greitąjį ratą, o stiprioji Raikkoneno pusė yra mokėjimas labai stabiliai važiuoti ilgą distanciją per pačias lenktynes truputį žemiau pačių aukščiausių mašinos galimybių ir mokėjimas tausoti padangas.
Mes manome, kad viena iš K. Raikkoneno nesėkmių kvalifikacijose priežasčių – šiais metais pasikeitusi galinių padangų konstrukcija. Panašios permainos visuomet keičia jėgų išsidėstymą per kvalifikaciją.
Kimio bolido vairavimo stilius yra labai konservatyvus, bet jis leidžia gerai saugoti padangas per lenktynes, bet kvalifikacijoms reikia priešingo požiūrio, kuris leistų maksimaliai realizuoti visą mašinos potencialą ir kietųjų bei neįšildytų padangų atveju. Būtent L. Hamiltonas turi tokį požiūrį – jis labai aktyviai dirba su stabdžiais, o tai leidžia jam greitai įšildyti padangas.
Raikkonenui visada reikia labai gero priekinių ratų valdomumo – jis labai daug šiuo klausimu dirbo su „Ferrari“ inžinieriais ir šiais metais situacija ryškia pagerėjo, o galinių ratų konstrukcijos pakeitimas buvo naudingas S. Vetteliui, kurias yra labai svarbus mašinos galinės dalies stabilumas. Taigi, bendras vaizdas yra aiškus.
Sezonas po sezono
„Lotus“ komandoje dvikova buvo beveik lygi. 2012 metais rezultatu 10:9 R. Grosjeano naudai, iš pradžių Kimis atsiliko, bet vėliau gerokai pasitempė ir sezono pabaigoje jau ryškiai lenkė kolegą – šešis kartus per paskutinius 6 etapus.
2013 metais K. Raikkonenas iškovojo pergalę prieš R. Grosjeaną 11:6, vidutiniškai startuodamas 0,6 pozicijos aukščiau.
2014 metais, jau prie „Ferrari“ vairo Kimis nusileido F. Alonso rezultatu 3:16 – ispanas startuodavo vidutiniškai trim pozicijomis aukščiau. Kimiui aiškiai netiko jo vairuojamas bolidas, todėl ir per lenktynes jis atsilošdavo ne tiek ir daug, kaip ankstesniais metais – jis vidutiniškai finišuodavo tik 0,25 pozicijomis aukščiau nei startuodavo.
2015 metais „Ferrari“ pasiekė ryškaus greičio padidėjimo, vidutinė S. Vettelio starto pozicija dabar yra 3,5 didesnė nei ją turėjo F. Alonso 2014 metais, taip pat 3,7 didesnė nei yra K. Raikkoneno starto pozicija šiame sezone.
Todėl nestebina, kad M. Arrivabene tuo yra nepatenkintas. Monake sklido kalbos, jog jei „Ferrari“ komandoje kitais metais vis tik pasiliks Kimis ir jei komandos tikslas bus iškovoti čempiono poziciją S. Vetteliui, K. Raikkonenas į komandos kraitį vis tiek turės įnešti nemažai taškų, kurie komandai bus labai svarbūs Konstruktorių įskaitoje, o nuo 2017 metų sezono italų ekipa kol kas labiausiai svarsto Valtteri Botto kandidatūrą.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt