Ateinantį šeštadienį – liepos 13-ąją Palangoje vyks pačios laukiamiausios žiedinės lenktynės Lietuvoje. Šiose varžybose nugalės ta komanda, kuriai pirmai pavyks nuvažiuoti 1000 kilometrų distanciją – arba 334 specialiai tam įrengtos trasos ratus. Šiuo metu paraiškas pateikusių dalyvių sąrašas yra galutinis, todėl galima pažvelgti į pagrindinius pretendentus laimėti lenktynes šiais metais, teigiama pranešime spaudai.
Vienas pajėgiausių dalyvių rikiuotėje – pernai metų kvalifikaciją laimėjęs ir trasos rekordą pagerinęs „Aquila CR1 S65“. Jį paeiliui pilotuos keturi lenktynininkai: Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius, Vadim Gitlin ir Tomas Šipkauskas. Vis dėlto, šis automobilis yra kitoks, nei pernai metais. Vietoje prieš tai naudotos 7 litrų darbo tūrio 550 arklio galių „Chevrolet“ jėgainės jame įmontuotas aštuonių cilindrų 4.0 l BMW variklis, išvystantis 480 AG ir 430 niutonmetrų galios. Komanda atsinaujinimais tikisi išspręsti patikimumo problemas, kurios sutrukdė pasirodyti geriau praėjusiose lenktynėse.
Kita į pergalę pretenduojanti komanda – jungtinis Benedikto Vanago bei brolių Nemuno ir Nerijaus Dagilių ekipažas. Lenktynininkai vairuos „Porsche 911 GT3 Cup S“ ir atstovaus „General Financing – Autopaslauga“ komandą. Priešingai nei pagrindinių varžovų – šios komandos automobilis greitesnis nei naudotas pernai metais. Taip pat tai vienintelis ne prototipų klasės automobilis – jo agregatai sumontuoti ant kėbulo, naudojamo standartiniame „Porsche 911 GT3“ automobilyje. Kruopščiai paruoštas žiedinių lenktynių meistro – Jürgen Alzen dirbtuvėse Vokietijoje, šis „Porsche“ turėtų būti greitesnis ir kur kas patikimesnis, nei pernai metais naudota technika.
Svečiai iš užsienio taip pat bus stiprūs. Pajėgiausias ekipažas – nebe pirmus metus Palangoje dalyvaujantys belgai startuos su „BMW M3 Silhouette“ prototipu. 2010-aisiais jiems pavyko nugalėti lenktynėse – tąkart jie trasą įveikė per 9 valandas ir 3 minutes. Puikiai pažįstantys lietuvišką trasą Steve Vanbellingen bei Ward Sluys taip pat taikiklyje, be jokios abejonės, matys tik pirmą vietą.
Netikėtumų gali pateikti nemažai dalyvių, vieni kurių – „Radical SR5“ prototipą vairuosiantys Arūnas Granskas, Rokas Steponavičius ir Ernesta Globytė. Tačiau ilgų distancijų lenktynės yra žavios tuo, kad nugalėtoją prognozuoti čia itin sunku. Nenuspėjamos oro sąlygos ir specifinė trasa įveda savų korekcijų. Iš skirtingose vietose įrengtų techninio aptarnavimo bei kuro papildymo zonų, nemažai išlošia ekonomiškesni, tačiau ne patys greičiausi rikiuotės automobiliai. Puikus to pavyzdys – 2011 metais nugalėjęs „Honda Civic“ lenktynininkų ekipažas, už nugaros palikęs ne vieną kur kas pajėgiau atrodžiusį varžovą.
Į klausimą, kas triumfuos Palangoje, geriau atsakys pirmieji važiavimai. Jau šį ketvirtadienį – liepos 11-ąją prasidėsiančios pirmosios treniruotės. Dalyvius trasoje bus galima išvysti ir penktadienio treniruočių bei kvalifikacinių važiavimų metu. O savaitgalio kulminacija taps liepos 13-ąją (šeštadienį) startuosiančios keturioliktosios 1000 km lenktynės.