• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį pasaulį sukrėtusioje „Sikorsky S-76“ sraigtasparnio katastrofoje žuvo visi 9 žmonės, tarp kurių – ir Kobe Bryantas su dukra Gianna.

24

Sekmadienį pasaulį sukrėtusioje „Sikorsky S-76“ sraigtasparnio katastrofoje žuvo visi 9 žmonės, tarp kurių – ir Kobe Bryantas su dukra Gianna.

REKLAMA

Jau anksčiau skelbta, kad pilotas Ara Zobayanas dėl prastų oro sąlygų paprašė leidimo skristi pagal specialiąsias vizualiųjų skrydžių taisykles (SVFR). Teigiama, kad jis tokį leidimą gavo iš skrydžių valdymo centro.

Dabar aiškėja, kad šio sraigasparnio pilotavimas pagal SVFR taisykles buvo nelegalus. Nors A. Zobayanas asmeniškai turėjo leidimą pilotuoti sraigtasparnį pagal SVFR taisykles, tačiau „Island Express Helicopters“ įmonė, kuriai priklausė sraigtasparnis, nebuvo sutvarkiusi visų dokumentų, kad jos sraigtasparniai galėtų skristi pagal SVFR taisykles. Tokią informaciją pateikė „The New York Times“, remdamiesi trimis šaltiniais.

Teigiama, kad „Island Express Helicopters“ kompanijos sraigtasparniais buvo galima skristi tik pagal standartines vizualiųjų skrydžių taisykles (VFR). Tokiu atveju matomumas ore turi siekti bent 5 km, o debesys turėtų būti ne žemiau nei 300 m nuo žemės. Sekmadienį oro sąlygos neatitiko VFR reikalavimų, todėl A.Z obayanas pagal reglamentą paprašė leidimo skristi pagal SVFR taisykles. Vis labiau linkstama prie versijos, kad būtent prastos oro sąlygos sutrukdė pilotui tinkamai orientuotis aplinkoje ir sukėlė katastrofą.

REKLAMA
REKLAMA

„Island Express Helicopters“ kompanija paskelbė, kad neribotam laikotarpiui sustabdė savo veiklą.

„Visi kompanijos darbuotojai buvo šokiruoti po šio incidento. Nusprendėme, kad nutrauksime skrydžius neribotam laikotarpiui“, – rašoma „Island Express Helicopters“ pranešime.

REKLAMA

Verta pažymėti tai, kad ne tik „Island Express Helicopters“, bet ir kitos Los Andželo skrydžių kompanijos neturi leidimo skristi pagal SVFR taisykles.

„Mums neapsimoka siekti tokio leidimo, nes jį gauti – labai brangu. Mes tokiu prastu oru šiaip ar taip neskraidome, todėl tokie leidimai mums nereikalingi. Čia dažniausiai saulėta, o matomumas įprastai būna geras“, – sakė „Group 3 Aviation“ savininkė Claudia Lowry.

REKLAMA
REKLAMA

Ne kartą su tuo pačiu „Sikorsky“ sraigtasparniu skridęs Dougas Solbrekkenas patikino, kad prastomis oro sąlygomis valdyti šią transporto priemonę – labai sudėtinga, ypač jei sraigtasparnyje tėra vienas pilotas.

„Tai didelis ir greitas sraigtasparnis. Jei su juo turi skristi prastomis oro sąlygomis, tuomet vienam pilotui tenkantis darbo krūvis gali būti per didelis. Turint šalia antrąjį pilotą, visada gali sulaukti pagalbos. Tam šis sraigtasparnis ir buvo sukurtas. Negaliu suskaičiuoti, kiek kartų man skrendant sulaukdavau patarimų iš antrojo piloto ir galėdavau ištaisyti nedideles klaidas“, – sakė D. Solbrekkenas.

Skelbiama, kad sprendimas skristi su vienu pilotu buvo nulemtas noro sutaupyti. Pagal taisykles du pilotai nėra privalomi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų