Senąjį „Defender“ jis pakeitė nauju, prisikabino priekabą, ant kurios – 1961-ųjų gamybos „Jaguar MKII“, ir kartu su šturmanu Ovidijumi Meilūnu išvažiavo į prestižinį „Rallye Monte Carlo Historique“. Nors pasiruošimui buvo vos savaitė, patyręs ralio meistras tiki, kad šiose lenktynėse vėl pavyks užkopti ant podiumo.
Pasiruošimui – tik savaitė
Po Dakaro ralio maratono daugeliui lenktynininkų reikia poilsio, tačiau Karoliui Raišiui atsipūsti nebuvo kada. Vos kelias naktis praleidęs lovoje ir pirmą kartą šiemet išmiegojęs net 8 valandas po kietu stogu, jis iškart pradėjo ruoštis sausio 30 dieną prasidedančiam „Rallye Monte Carlo Historique“.
„Šis Dakaras tikrai užgožė pasiruošimą Monte Karlo raliui. Iš esmės pasiruošimui turėjau tik savaitę. Kūnas rodė signalus, kad reikia poilsio, bet mintys jau buvo Monte Karle. Tad savaitė buvo nelengva,“ – kalbėjo K. Raišys, kabindamas priekabą su istoriniu „Jaguar“ prie naujojo „Defender“.
Tai jau aštuntas kartas, kai Karolis startuos šiame prestižiniame istorinių automobilių ralyje. Jis čia ne kartą įrodė savo meistriškumą – keturis kartus laimėjo seniausių automobilių kategorijoje, o 2019 metais bendroje įskaitoje užėmė aukštą 4-ą vietą iš daugiau nei 300 dalyvių. Pernai K. Raišys liko 5-as tarp pustrečio šimto dalyvių.
Patikrintas ekipažas ir technika
Šiemet lenktynėms K. Raišys pasirinko tą patį patikrintą duetą: šturmaną Ovidijų Meilūną ir 1961 metų „Jaguar MKII“, kuriuo važiuoja jau ketvirtą sezoną.
„Tiek automobilis, tiek ekipažas yra gerai pažįstami. „Jaguar“ jau nebėra jokių staigmenų – žinome, kaip jis dėvisi, kurios dalys turi būti keičiamos. Automobilį aptarnaujame tarsi pagal instrukcijas,“ – pasakojo K. Raišys.
O. Meilūnas juokauja, kad iš pradžių netikėjo, jog Karolis po Dakaro norės vėl sėsti už vairo. Tačiau, pasak jo, Dakaro pasirodymas tik dar labiau įkvėpė siekti pergalių Monte Karle: „Žiūrėdamas Karolio rezultatus Dakare, nusiteikimas kovoti čia dar labiau išaugo. Tikimės mažiausiai podiumo – būtų smagu pakovoti ir dėl pergalės.“
Sudėtinga konkurencija ir nenuspėjamos sąlygos
Šių metų ralyje dalyvaus 234 ekipažai iš 25 šalių, o jų automobiliai bus suskirstyti į keturias kategorijas pagal gamybos metus. K. Raišys ir O. Meilūnas varžysis seniausių automobilių kategorijoje su savo 1961 metų „Jaguar MKII“.
„Dalyvių sąrašas tikrai grėsmingas. Mūsų klasėje yra ekipažų, kurie beveik niekada nepralaimi. Tad nuobodžiauti tikrai neteks,“ – pripažino K. Raišys.
Prancūzijos Alpėse laukiančios sudėtingos oro sąlygos – šaltis, sniegas ir plikledis – tik dar labiau intriguoja. Istoriniai raliai vyksta pagal nustatyto vidutinio greičio principą, kur dalyviai serpantinuose turi važiuoti itin tiksliai. Sausas kelias leidžia pasirodyti ramiai, tačiau sniego ir ledo iššūkiai dažnai atsijoja tikruosius meistrus.
K. Raišys, pradėjęs savo karjerą kaip ralio lenktynininkas ir tapęs Lietuvos ralio čempionu, puikiai jaučiasi sudėtingose sąlygose. Ši patirtis gali tapti pranašumu prieš konkurentus.
Kas laukia „Monte Carlo Historique“ ralyje?
Ralio startas numatytas sausio 30 dieną. Dalyviai per 5 dienas turės įveikti daugiau nei 2 000 kilometrų klasikinių automobilių trasomis, iš kurių 405,91 kilometro sudarys greičio ruožai. Ralis finišuos naktį iš vasario 4-osios į vasario 5-ąją.
Karolio Raišio ir Ovidijaus Meilūno ekipažas, nusiteikęs kovoti dėl aukštų pozicijų, tikisi dar kartą parodyti, kad Lietuvos vardas gali skambėti ir tokiose prestižinėse varžybose kaip „Rallye Monte Carlo Historique“.