Gegužės mėnesį vykusio Strategijos grupės susirinkimo metu buvo pasiūlyta pardavinėjumų bolidų idėja, kurią dar gerai turi apsvarstyti didžiosios čempionato komandos – „Ferrari“, „Mercedes“, McLaren“ ir „Red Bull“.
Pastarosioms apsvarsčius, kaip visa tai turėtų būti įgyvendinta, detalus planas visų pirma bus pateiktas nepriklausomoms ekipoms, o vėliau ir FIA Pasaulio autosporto tarybai. Pastarajai patvirtintus pateiką pasiūlymą, konstruktoriai bolidus kitoms komandoms galėtų pradėti pardavinėti nuo 2017 m.
„Svarbu, kad suteiktume visiems progą įrodyti, kad tai yra gera mintis“, – sakė „Force India“ ekipos vadovo pavaduotojas Bobas Fernley‘us.
„Vijay yra aiškiai pasakęs, kad į F-1 jis atėjo, kaip konstruktorius varžytis, o ne tiesiog dalyvauti. Gamyklinės komandos turi jį įtikinti, kad parduodami bolidai yra perspektyvi alternatyva. Aš baiminuosi, kad ilgesnėje perspektyvoje „Formulė-1“ gali būti tiesiog sunaikinta. Tačiau Vijay sprendimas yra visai kas kita.“
Anksčiau „Sauber“ ir „Lotus“ ekipų atstovai jau išreiškė savo nuomonę, kad neketina atsisakyti konstruktorių statuso ir pirkti kitų sukurtus bolidus. B. Fernley‘us mano, kad tokia kryptimi turėtų pasukti visos nepriklausomos komandos.
„Formulės-1“ tvirtumas ir DNR yra paremtas nepriklausomų komandų egzistavimu. Jos yra šio sporto stuburas. Reiktų nepamiršti, kad per pastarąjį dešimtmetį iš sporto pasitraukė keturi gamintojai.“
„Kai F-1 paliko „Honda“, komandą išgelbė ir valdžią į savo rankas perėmė Rosas Brawnas, kuris su ekipa sugebėjo iškovoti čempionų titulus. Iš čempionato pasitraukus BMW, gelbėdamas komandą didelę dalį savo turto paaukojo Peteris Sauberis. Kai pasitraukė „Renault“, ekipą išgelbėjo Gerardas Lopezas. Tuo tarpu, kai pasitraukė „Toyota“, žlugo visa komanda. Taigi, netekę neprikausomų ekipų stipriai rizikuotume.“
„Tai, jog viskas priklausytų nuo gamyklinių komandų mane neramina. Jei viena iš jų nuspręs trauktis iš F-1, tokiu atveju galime prarasti ne du bolidus, o keturis ar net daugiau.“
„Nepamirškime ir kito svarbaus dalyko. Komandai tapus kurio nors gamintojo kliente, ji turės daryti tai, kas jai bus liepta. O tai visada bus problema. Ir dar vienas dalykas – įgyvendinus parduodamų bolidų idėją, „Formulėje-1“ darbo neteks daug žmonių.“
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt