• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2024 m. Dakaro ralis atvėrė savo bivako vartus inovatyviausioms transporto priemonėms, siūlydamas unikalią galimybę jas išbandyti vienose sudėtingiausių sąlygų pasaulyje. Šiuolaikinių technologijų bandymų tikslas – ne tik siekti rezultatų, bet ir paremti projektus, kurie pergalvoja mobilumo koncepciją. Šis požiūris paverčia Dakaro ralį ne tik lenktynių arena, bet ir progresyvia laboratorija.

2024 m. Dakaro ralis atvėrė savo bivako vartus inovatyviausioms transporto priemonėms, siūlydamas unikalią galimybę jas išbandyti vienose sudėtingiausių sąlygų pasaulyje. Šiuolaikinių technologijų bandymų tikslas – ne tik siekti rezultatų, bet ir paremti projektus, kurie pergalvoja mobilumo koncepciją. Šis požiūris paverčia Dakaro ralį ne tik lenktynių arena, bet ir progresyvia laboratorija.

REKLAMA

Projektas „Mission 1000“ Dakare yra skirtas gamintojų pastangoms tobulinti ateities transporto sprendimus ir didinti visuomenės sąmoningumą apie tvarumo svarbą. Dalyviai čia susiduria su didžiuliais iššūkiais, vertinamais pagal našumą, patikimumą ir degalų ekonomiją. 2025 m. Dakaro starte dalyvaus penki automobiliai, aprūpinti pažangiausiomis technologijomis, kurios jau buvo išbandytos ir tobulintos 2024 m. sausio mėnesio lenktynių metu.

Nuo miesto gatvių į dykumas

Įprastai matomi didmiesčių gatvėse, kiniški „Segway“ elektriniai paspirtukai ir motoroleriai į Dakaro ralį atneša naują iššūkį. Jų sukurti „X1000“ elektriniai motociklai, galintys pasiekti 140 km/val. greitį, bus patikėti patyrusiems bekelės lenktynininkams. Tarp jų – jaunasis argentinietis Benjamínas Paskalis, kurio šeima Dakaro istorijoje jau turi gilias tradicijas, bei kinų moto-kroso čempionai Jianhao Xu ir Jie Yangas.

REKLAMA
REKLAMA

Vandeniliu varoma ateitis

Penki Japonijos gamintojai – „Honda“, „Yamaha“, „Suzuki“, „Kawasaki“ ir „Toyota“ – suvienijo jėgas, kad Dakaro ralio sąlygomis ištirtų vandeniliu varomų variklių potencialą. 2024 m. pristatyta „HySe“ platforma buvo sėkmingai išbandyta, o naujasis „X2“ modelis pasižymi dar geresniais rezultatais: 7,5 kg talpos vandenilio bakas leidžia nuvažiuoti iki 150 km net ekstremaliomis sąlygomis. Yoshio Ikemachi, devintą kartą dalyvausiantis Dakare, taps pirmuoju lenktynininku, vairuosiančiu vandeniliu varomą transporto priemonę.

REKLAMA

Vandenilio hibrido jėga

12 tonų „MAN“ sunkvežimis, varomas hibridiniu vandenilio varikliu, yra vienintelis sunkvežimis „Mission 1000“ projekte. Šią transporto priemonę, sukurtą bendradarbiaujant su „Evarm“, puošia ne tik praeities pasiekimai (pirma vieta 2024 m. Dakare), bet ir ambicingi tikslai.

Komanda, vadovaujama patyrusių lenktynininkų Jordi Juvanteny ir José Luís Criado, siekia peržengti 1 000 AG ribą ir įrodyti, kad vandenilis gali tapti tvariu sprendimu net sunkiausiose transporto segmentuose.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų