• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenktynininkui Karoliui Raišiui 2024-ieji tapo lemtingi – atsirado galimybė dalyvauti 2025-ųjų Dakaro ralyje. Tačiau ši proga atėjo taip vėlai, kad pasiruošti šiam bekelės maratonui liko vos mėnuo. Skeptikai kraipė galvas, teigdami, kad tai neįmanoma, tačiau 1978 metų „Defender“ senelis jau stovi Saudo Arabijoje. Karolis neslepia, kad tas mėnuo buvo ypatingai intensyvus – jis praktiškai gyveno garaže kartu su „Defender“.

14

Lenktynininkui Karoliui Raišiui 2024-ieji tapo lemtingi – atsirado galimybė dalyvauti 2025-ųjų Dakaro ralyje. Tačiau ši proga atėjo taip vėlai, kad pasiruošti šiam bekelės maratonui liko vos mėnuo. Skeptikai kraipė galvas, teigdami, kad tai neįmanoma, tačiau 1978 metų „Defender“ senelis jau stovi Saudo Arabijoje. Karolis neslepia, kad tas mėnuo buvo ypatingai intensyvus – jis praktiškai gyveno garaže kartu su „Defender“.

REKLAMA

Karolis Raišys, žinomas dėl savo aistros klasikinėms transporto priemonėms, šį „Defender“ modelį įsigijo dar metų pradžioje su svajone dalyvauti „Dakar Classic“ kategorijoje. Būtent tokio modelio – 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ – visureigiu du prancūzų broliai įveikė pirmąjį Dakarą 1979-aisiais. Nors tuo metu jie net neįsivaizdavo, kokio sunkumo iššūkio imasi, šis standartinis visureigis sėkmingai pasiekė finišą.

Karolis šį klasikinį modelį parsivežė iš Švedijos kartu su naujos kartos „Defender“. Automobilis, sulaukęs beveik pusės amžiaus, buvo matęs nemažai gyvenimo – ne visai lengviausio – bet dar neblogai važinėjo. Nepaisant to, jis visiškai netiko Dakaro raliui. Reikėjo kapitalinės restauracijos, kuri virto intensyviu mėnesio darbu „Automuziejaus“ dirbtuvėse.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilis buvo visiškai išardytas iki paskutinio varžto: pervirintas ir sustiprintas rėmas, atnaujintas kėbulas ir važiuoklė. Silpnas keturių cilindrų variklis buvo pakeistas į 3,5 litro V8 motorą, kuris buvo montuojamas to paties laikmečio modeliuose. Taip pat buvo įmontuota geresnė pavarų dėžė, modernizuoti galios perdavimo mazgai.

REKLAMA

Karolis pabrėžia, kad „Dakar Classic“ reglamentas yra itin griežtas – kuo automobilis senesnis, tuo mažiau leidžiama improvizuoti. Tai reiškė, kad didžiausias dėmesys buvo skirtas restauracijai, o ne modernizacijai. Vieninteliai šiuolaikiniai dalykai, leidžiami automobilyje, yra navigavimo priemonės, o privalomas reikalavimas – aukščiausios klasės saugumas. Suvirinti saugos lankus, sumontuoti sportines sėdynes ir gesinimo įrangą tokiame senoviniame modelyje buvo tikras galvosūkis. Visa tai reikėjo kurti nuo nulio.

REKLAMA
REKLAMA

Karoliui didelė našta teko detalių paieška ir logistika. Kadangi automobiliui negalėjo būti naudojamos naujos dalys, visos jos turėjo atitikti tiek laikmetį, tiek markę. Detalių teko ieškoti visose Baltijos šalyse.

Didžiąją dalį komponentų Karolis rado naudotų detalių prekybos platformoje „rrr.lt“ dar prieš tai, kai „Ovoko“ tapo komandos rėmėju. Variklis atkeliavo iš Latvijos, daugybė komponentų – iš Estijos, o jų transportavimu Karolis rūpinosi pats. Jo pagrindinis pagalbininkas buvo naujasis „Defender 130 Outbound“ – automobilis su prailginta baze, turintis milžinišką bagažinę, pritaikytą sunkiems ir aštriems kroviniams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visas detales parsivežiau greičiau, nei tai būtų padarius bet kuri kurjerių tarnyba. Tai tikrai patogus automobilis: į jį laisvai telpa net variklis, o priekyje – įprastas „Defender“ komfortas,“ – pasakoja Karolis.

Per šį intensyvų mėnesį Karolis ne tik nuolat keliavo tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos, bet ir, galima sakyti, gyveno automobilyje. Priekinė dalis buvo skirta darbui – jis dalyvavo nuotoliniuose susitikimuose, o gale laikė drabužius ir reikmenis.

REKLAMA

Bagažinė tarnavo kaip sunkvežimis, pilnas didelių ir sunkių tepaluotų dalių. Nors pasiruošimas buvo tikras išbandymas tiek fiziškai, tiek psichologiškai, Karolis džiaugiasi, kad milžinišką darbą atliko kartu su entuziastingų mechanikų komanda bei šturmanu Ignu Daunoravičiumi.

Dakaro projektas taip tik prasidėjo. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius jau išvyko į Saudo Arabiją, kur sausio 3 dieną pradės savo iššūkį „Dakar Classic“ kategorijoje. Šis projektas – tai ne tik technikos atgaivinimas, bet ir atkaklumo bei aistros simbolis, įprasminantis senovinių automobilių vietą šiandienos lenktynių pasaulyje.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų