Praėjus vos kelioms 2025-ųjų metų dienoms, ypatingai gausi lietuvių delegacija startuos Dakaro ralyje. Šiemet varžybose startuos:
- Mykolas Paulavičius
- Nerimantas Jucius
- Arūnas Gelažninkas
- Gediminas Šatkus
- Modestas Siliūnas
- Benediktas Vanagas
- Gintas Petrus
- Vladas Jurkevičius
- Rokas Baciuška
- Vaidotas Žala
- Karolis Raišys
Motociklų, automobilių, sunkvežimių ir „Dakar Classic“ klasėse startuosiantys lietuviai turės įveikti tūkstančius kilometrų, tačiau su kokiais iššūkiais Dakaro ralio dalyviai turės susidurti kiekviename greičio ruože? Pažvelkime į kiekvieną greičio ruožą atidžiau.
Prologas
- Greičio ruožo ilgis – 29 km
- Laikas – 2025.01.03
Chronometrai pradės skaičiuoti laiką trasoje, kurioje plačios žvyro ir grunto atkarpos persipins su techniškais ruožais, reikalaujančiais milimetrinio tikslumo.
Manoma, kad dalyviams įveikus prologą, lyderius skirs vos kelios sekundės, tačiau šio iššūkio reikšmės nereikėtų nuvertinti.
FIM ir FIA dalyvių dešimtukas gaus galimybę pasirinkti starto pozicijas kitai dienai, o tai gali nulemti tolesnės lenktynių strategijos sėkmę.
Pirmasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 412 km
- Laikas – 2025.01.04
Šiame etape svarbiausia bus gebėjimas prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių paviršių. Smėlio čia nebus, tačiau dalyviai turės įveikti įvairiausias dangas – nuo grunto iki akmenų, o tai reikalaus itin greitos reakcijos koreguojant važiavimo greitį.
Pusiaukelėje laukia tikras galvosūkis – takų labirintas, kur navigacijos klaidos gali kainuoti brangiai. Šio etapo sėkmė priklausys ne tik nuo technikos galimybių, bet ir nuo dalyvių aštraus proto bei geležinių nervų. Šiame iššūkyje kiekvienas sprendimas gali lemti, kas finišuos pirmasis.
Antrasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 951 km
- Laikas – 48 valandos
2024-aisiais Dakaro ralyje pristatytas naujoviškas 48 valandų trukmės greičio ruožas šiemet įgaus gerokai rimtesnį vaidmenį.
Dalyviai turės įveikti tūkstantį kilometrų dykumos per dvi dienas, nuolat balansuodami tarp maksimalaus pajėgumo ir technikos tausojimo.
Kuomet laikrodžio rodyklė pasieks 17 val. padalą, kiekvienas ekipažas privalės sustoti artimiausioje iš šešių poilsio zonų, kurios išdėstytos palei trasą.
Naktį praleidę stovykloje su konkurentais, ankstų rytą dalyviai startuos tik su vienu tikslu – užbaigti likusią distanciją, tuo pačiu neleisdami technikai perkaisti ar sulūžti.
Šį kartą 48 valandų etapas vyks į šiaurę nuo Bišos. Nors kopos čia mažiau bauginančios, iššūkio sudėtingumas išlieka beveik nepakitęs – dalyviai įveiks apie šimtą kilometrų smėlėtų ruožų.
Šis dviejų dalių etapas bus pirmasis, kuriame FIM ir FIA trasos bus visiškai atskiros. Motociklininkams tai suteiks galimybę važiuoti nesibaiminant, kad už nugaros važiuojantys automobiliai juos partrenks.
Tuo tarpu automobilių šturmanams teks itin svarbus vaidmuo – jų navigacijos įgūdžiai taps lemiamu veiksniu.
Trečiasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 496 km
- Laikas – 2025.01.07
Po ilgesnio sustojimo Bišoje, varžybos persikels į šiaurę, tęsdamos kelionę per Saudo Arabijos teritoriją.
Etapo pradžioje techniniai ruožai pareikalaus motociklininkų vairuotojų ištvermės ir atidumo, tačiau vėliau kelias taps gerokai tiesesnis – dalyviai galės iki galo sukti akceleratoriaus rankeną iki galo arba spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno.
Ketvirtasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 415 km
- Laikas – 2025.01.08
Kad ir kokie sunkūs buvo pirmieji etapai, čia klaidoms vietos nebebus. Dalyviai turės atidžiai stebėti ugnikalnių reljefą – ši sudėtinga ir nenuspėjama vietovė pareikalaus ypatingo atidumo.
Keliai, vedantys į AlUlos regioną, nuves lenktynininkus per įspūdingus kanjonus, garsėjančius savo gamtos grožiu. Finišo linija bus įrengta specialioje bivako zonoje, kur įleidimas techninės pagalbos transportui bus draudžiamas.
Motociklų vairuotojams bus skirtos vos pusantros valandos darbams prie savo technikos, todėl kiekviena minutė taps aukso vertės. Tuo tarpu automobilių ekipažai galės naudotis tarpusavio pagalba be jokių apribojimų.
Penktasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 428 km
- Laikas – 2025.01.09
Šio etapo pradžią lydės itin greitos atkarpos, kuriose reikės spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno. Tačiau ilgainiui, važiavimo tempas sulėtės, kuomet dalyviai pasieks smėlėtas vietoves.
Vėliau šiame etape laukia tikras kraštovaizdžių margumynas – maršrutas dalyvius ves per akmenuotas vietoves Ha'ilo apylinkėse.
Šeštasis greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 606 km
- Laikas – 2025.01.11
Antroji 2025-ųjų Dakaro ralio savaitė dalyviams bus ne ką lengvesnė. Pirmasis antrosios savaitės greičio ruožas bus sudarytas iš dviejų ryškiai kontrastingų dalių.
Iš pradžių dalyvių laukia lengvesnė, greitesnė atkarpa, tačiau po to lenktynininkai turės būti itin atidūs, kad išvengtų daugybės klampių smėlio spąstų.
Septintas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 460 km
- Laikas – 2025.01.12
Automobilių ekipažams vėl teks pasikliauti savo jėgomis, mat didžioji dalis trasos bus sudarytos iš atskirų maršrutų sekcijų.
Organizatoriai neslepia, kad šis etapas turės viską, ko galima tikėtis iš Dakaro ralio: sudėtingą navigaciją, įvairiapusišką greitų ir lėtų paviršių mišinį.
Aštuntas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 484 km
- Laikas – 2025.01.13
Tai bus dar vienas įtemptas ir įvairiapusis etapas, kuriame laukia įnirtinga dvikova tarp Dakaro ralio nugalėtojo titulo siekiančių dalyvių.
Tuo metu tūkstančiai įveiktų kilometrų jau bus palikę savo ženklą – nuovargis ims reikštis ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai, o technika bus atsidūrusi prie savo galimybių ribos.
Devintas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 357 km
- Laikas – 2025.01.14
Dakaro ralio maršrutas dalyvius ves į pietus – į Haradh. Šis trumpas, bet dinamiškas etapas taps tikru gardėsiu greičio mėgėjams.
Komandų strategiją diktuos bendras varžybų vaizdas, tačiau, bet kuriuo atveju, dalyviams reikės spausti iki galo, kad būtų galima išlaikyti pozicijas ir išlikti kovoje dėl pergalės.
Dešimtas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 119 km
- Laikas – 2025.01.15
Diena prasidės auštant, kai dalyviai leisis į ilgą pervažiavimą, vedantį į smėlingas „Tuščiojo ketvirčio“ platybes. Nors šis specialusis etapas nėra ilgas, jis slepia daugybę klastingų iššūkių.
Už kiekvienos kopos gali slypėti staigmena, o neapgalvotas šuolis per kopos smaigalį gali lengvai baigtis virtimu.
Nepakankamai tikslus vairavimas gali priversti ekipažą įstrigti smėlio įduboje net 20 minučių.
Tai bus tik pradžia kelionės per kopų karalystę, kur tikslumas ir kantrybė bus svarbesni už greitį.
Vienuoliktas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 280 km
- Laikas – 2025.01.16
Didysis „Tuščiojo ketvirčio“ iššūkis pasieks kulminaciją. Dalyviams dar bus ne per vėlu išplėšti pergalę ar išsikovoti vietą ant prizininkų pakylos.
Kopų meistrai – tiek motociklininkai, tiek vairuotojai – turės į pagalbą pasitelkti savo išskirtinius įgūdžius.
Kita vertus, šį kartą trasa bus padalinta į tris atskirus maršrutus, kad sunkvežimiai per ilgai neužtruktų kopų spąstuose.
Tai bus lemiamas išbandymas, pareikalausiantis visų likusių jėgų ir meistriškumo.
Dvyliktas greičio ruožas
- Greičio ruožo ilgis – 134 km
- Laikas – 2025.01.17
Tai bus paskutinis dykumos kavalerijos šturmas, kurio metu dalyviai visu greičiu skubės link finišo tam, kad išsaugotų arba pagerintų savo Dakaro ralio rezultatą.
Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!