• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį, birželio 13 dieną, Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2“ komanda drauge su kitomis 6 vandenynų Dakaro bolidais vadinamų „Volvo 65“ jachtų, startavo finaliniame, apie 600 jūrmylių „The Ocean Race Europe“ etape iš Alikantės į Genują.

Sekmadienį, birželio 13 dieną, Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2“ komanda drauge su kitomis 6 vandenynų Dakaro bolidais vadinamų „Volvo 65“ jachtų, startavo finaliniame, apie 600 jūrmylių „The Ocean Race Europe“ etape iš Alikantės į Genują.

REKLAMA

Nors įprastai manoma, kad sudėtingos buriavimo sąlygos tai tik itin stiprūs vėjai ir didelės bangos, pasak buriuotojų, itin silpni vėjai, pereinantys į visišką štilių, lenktynių metu tampa dar sudėtingesniu, ypač didelio atidumo, meistriškumo bei kantrybės reikalaujančiu išbandymu, su kuriuo jiems šįkart ir teks susidurti.

„Orų prognozė – negailestinga. Visa Viduržemio jūra šiuo metu atsidūrusi lengvų vėjų zonoje, o mes buriuosime pačioje nedėkingiausioje vietoje. Gaudysime mažiausius gūsiukus, tačiau laukia nemažai periodų, kuriuose matysime tik veidrodinį vandens paviršių be jokio vėjo ir mums beliks nebent rautis plaukus iš frustracijos“,- prieš startą komentavo „Ambersail-2“ komandos navigatorius Conradas Colmanas.

C. Colmano teigimu, nemažai žmonių linkę manyti, kad sudėtinga buriuoti tik stiprių vėjų sąlygomis – tuomet būna daug purslų, daug dramos, didelės bangos ir jachtos greitis. Tačiau, pasak patyrusio buriuotojo, jau triskart apiplaukusio pasaulį lenktyniniu režimu, silpni vėjai lenktynių metu yra kone sudėtingesni.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokiomis sąlygomis, kurias dabar turėsime, daugybę laiko tenka praleisti tiesiog įsmeigus akis ir žiūronus į horizontą ir ieškant bent vieno vandens raibuliuko, signalizuojančio papildomą greičio mazgelį. Pagrindinė užduotis – užtikrinti, kad jachta bent kažkiek judėtų į priekį“,- teigia C. Colmanas.

REKLAMA

Tokios sąlygos reikalauja ne tik geležinės kantrybės, bet ir atitinkamų priemonių: kone visas jachtoje turimas svoris – ir daiktai, ir žmonės – įkurdinami kiek įmanoma labiau jachtos priekyje, kad plokštesnis galas per daug nenugrimztų į vandenį ir nestabdytų laivo. Vaikščioti tenka atsargiai, nes jautri lenktyninė jachta lengvo vėjo sąlygomis gali reaguoti ir sulėtėti net nuo staigesnio judesio ant denio ar netinkamoj vietoj atsisėdusio žmogaus.

REKLAMA
REKLAMA

Kapitono Roko Milevičiaus teigimu, komanda prie starto linijos stojo pasiruošusi detalų planą, tačiau šis eigoje gali koreguotis, nes būtina nuolat sekti, ką daro konkurentai bei savo sprendimus koreguoti atitinkamai – neleisti jiems atitrūkti, bei siekti patiems išsilaikyti kiek įmanoma labiau viso laivyno priekyje.

Šiuo metu dvi pirmas lyderių pozicijas užimančios komandos - „Mirpuri Foundation Racing Team“ ir „Akzonobel Ocean Racing“ turi po lygiai – 11 taškų. Kitos komandos savo pozicijose išsidėsčiusios vieno taško skirtumu. Lietuvos „Ambersail-2“ šiuo metu su 7 taškais užima 6-

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ąją vietą. Tačiau, kaip parodė pirmieji du etapai, rezultatai šių lenktynių metu gali būti be galo permainingi ir ypač tokios – lengvo vėjo sąlygos – sukuria daugybę šansų tiek netikėtai išsiveržti į priekį, tiek nesėkmingai likti laivyno gale.

Paskutinysis etapas driekiasi apie 600 jūrmylių kone tiesiai nuo Alikantės Ispanijoje iki Genujos Italijoje, tik iškart po starto įguloms teko apiplaukti du ženklus prieš pasukant Genujos link.

REKLAMA

Šiame etape „Ambersail-2“ įgulą sudaro kapitonas Rokas Milevičius, buriutojai Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Saulius Pajarskas, Arnas Eimutis, Aistė Ridikaitė, Tomas Jurgelevičius, Irmantas Norkus, Marius Matonis, Virmantas Daubaras, Darius Kavaliauskas. Tiesioginės trečiojo etapo starto transliacijos įrašą galima rasti čia, o visas lenktynes ir jų eigą sekti čia.

REKLAMA

Bendrosios TORE įskaitos rezultatai po 2 etapų ir vienerių pakrantės lenktynių:

1. „Mirpuri Foundation Racing Team“ (kpt. Yoann Richomme) – 11 t.

2. „Akzonobel Ocean Racing“ (kpt. Chris Nicholson) - 11 t.

3. „Sailing Poland“ (kpt. Bouwe Bekking) – 10 t.

4. „The Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansesn) - 9 t.

5. „Team Childhood 1“ (kpt. Simeon Tienpont) – 8 t.

6. „Ambersail-2“ (kpt. Rokas Milevičius) – 7 t.

7. „Viva Mexico“ (kpt. Erik Brockmann) – 6 t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų