Lenktynėse dalyvavo 11 komandų, tačiau, kaip parodė jų eiga, varžytuvių grožį neretai lemia ne gausa dalyvių, o jų meistriškumas, techninė branda ir dar daugybė nenuspėjamų faktorių.
Estijos trasoje virė įdomi, kupina intrigų ir netikėtumų kova. Vargu ar kas būtų išdrįsę prognozuoti, kad kvalifikacines lenktynes laimėjusi ir iš pirmosios pozicijos startavusi „Skuba Racing Team“, kurios sportininkai Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius vairavo įspūdingą GT klasės „BMW M3 V8 BigDaddy“, pirmoji baigs kovą, uždarydama į garažą ekipą gerokai nuvylusį jos kovinį ginklą.
Juolab, kad pirmojo „1000 km Cup“ etapo lenktynėse Palangoje ji laimėjo garbingą antrąją bendrosios įskaitos vietą, o Pärnu nuvažiavo tik kiek daugiau, nei pusę distancijos – 172 ratus.
Beje, M. Slaboševičiui priklauso ir greičiausias lenktynių ratas, kai 3170 metrų distanciją Marius įveikė per 1 min. 16,598 sek. Šį rezultatą jis užfiksavo važiuodamas 88-ąjį „auto24ring“ trasos ratą.
Dėl techninių problemų garažuose užsisėdėję prieš finišą į trasą išvažiavo ir įveikė 194 trasos ratus „Gera dovana-Cargowin.eu“ sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Čiuželis, kurie vairavo „Lotus Elise“ ir nugalėjo X1 klasėje bei „Juta-Bauer Rally Team“ (251 ratas, trečia vieta A3000+ klasėje, BMW M3, lenktynininkai Justas Jonušis, Ramūnas Čapkauskas ir Audrius Stasiulevičius).
Nugalėtojų garbės pakyla
Nesėkmių fone tuo įspūdingesnė ir brangesnė „Rotoma Racing“ ekipos lenktynininkų Roberto Graudinio, Dainiaus Matijošaičio ir Andrius Jasionausko, vairavusių BMW M3, pergalė, leidusi ne tik pasidžiaugti pasiektu rezultatu ar iškovotais prizais, bet ir žymiai pagerinti pozicijas ilgų nuotolių lenktynių „1000 km Cup“ įskaitoje. Mat po šio etapo bus suskaičiuoti Palangoje ir Pärnu pelnyti bendri taškai, kurių suma ir lems taurės laimėtojus ir prizininkus.
Su įspūdinga, daugeliui gal kiek netikėta pergale, nugalėtojus pasveikino pagrindinis šių lenktynių organizatorius Darius Jonušis, komandos gerbėjai ir, žinoma, varžovai.
Ko gero prieš lenktynių startą apie pirmąją vietą negalvojo ir „Rotoma Racing“ BMW M3 į pergalingą finišą atvairavęs D. Matijošaitis, kuris po kvalifikacijoje užimtos antrosios pozicijos lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė, jog toks rezultatas jį ir komandą pilnai tenkina, nes varžovų bolidas esąs gerokai pranašesnis.
Lenktynių nugalėtojai 316 ratų, sudarančių 1000 km distanciją, įveikė per 7 val. 42 min. 41,499 sek. ir šventė pergalę ne tik bendrojoje įskaitoje, bet ir GT klasėje.
Antrąją vietą, atsilikusi nuo nugalėtojų vos vienu ratu, iškovojo „Igorio lankų“ komanda, kurios sportininkai Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas, Sigitas Ambrazevičius ir Dainius Kablys vairavo „Seat Leon“ ir šventė pirmąją vietą A3000+/TCR klasėje.
Abiejų pirmųjų prizininkų tarpusavio dvikova tapo tikra visų lenktynių puošmena, o atkakliausi varžovai keitėsi pozicijomis bene aštuonis kartus.
Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė dar viena Lietuvos - „Sparti reklama – PF Kekava Racing Team“ komanda, kurios lenktynininkai Rimas Cesiulis, Almantas Sadauskas ir Julius Skirmantas vairavo BMW 120D ir džiaugėsi pergale D1 klasėje. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 18 ratų.
Ketvirtoji vieta (-20 ratų) atiteko „Alfa Romeo klubo“ Rimvydo Agurkio, Pauliaus Misevičiaus, Almino Malaiškos ir Mariaus Gabrijolavičiaus ekipažui, vairavusiam „Alfa Romeo GT“ ir nugalėjusiam A3000 klasėje.
Penkta liko arenos šeimininkų – Estijos „Cone Forest Motorsport“ komanda, kurioje – nė vieno esto, tačiau ji važiuoja su šios šalies automobilių sporto federacijos licencija, o jos garbę gina Sergey Uger ir Raz Heymann (abu Izraelis) bei Denis Levyatov (Rusija). Jie vairavo BMW M3, užėmė antrąją vietą A3000+ klasėje, o nuo nugalėtojų atsiliko 26 ratais.
Bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė „Energizer Racing“ atstovai Rokas Kvedaras, Rolandas Salys ir Rimvydas Savickas, vairavę BMW 330, nugalėtojams pralaimėję 30 ratų ir savo A3000 klasėje užėmę antrąją vietą.
A2000 klasėje pergalę šventė „Subaru-Kautra Team“ komanda – Mindaugas Platūkis, Linas Skardžiukas ir Arūnas Strumskis, vairavę „Subaru BRZ“.
Netikėti vingiai lenktynių trasoje
Pasibaigus nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijai automobilių sporto aistruoliai neskubėjo palikti „auto24ring“ trasos ir atsisveikinti su joje finišavusiu maratoninių lenktynių sezonu. Daugelis kraipė galvas negalėdami patikėti, kad šiame sporte tiek daug lemia ne sportininkų meistriškumas ar komandos pasirinkta taktika ir strategija. Ir net ne auksarankiai mechanikai čia turi didžiausią įtaką.
Praėjus vos valandai po starto Pärnu trasoje net trys komandos buvo priverstos iš jos pasukti į laikinuosius savo garažus ir atsiduoti mechanikų globai.
Veržliai lenktynes pradėjusi „Juta-Bauer Rally Team“ tai padarė pirmoji. R. Čapkauskas pats atvairavo BMW M3 į garažus, tačiau mechanikams teko skubiai keisti subyrėjusį reduktorių.
Dar keistesnis generatoriaus gedimas (atitrūko masės laidas) ištiko „Gera dovana-Cargowin.eu“ ekipą, kurios „Lotus Elise“ į garažus partempė lenktynes aptarnaujantis automobilis.
Lyderio estafetę irgi po pirmosios valandos ne savo noru teko perduoti ir „Skuba Racing Team“ sportininkams, o ekipos mechanikai buvo priversti pakeisti jų „BMW M3 BigDaddy“ pusašį. Tačiau tai nebuvo paskutinė bėda, neskaitant pasivažinėjimų už trasos ribų, lydėjusi favoritais laikomą komandą. Kaip, beje, ir daugelį kitų.