Vairavimo instruktoriaus, eksperto Viktoro Markovo teigimu, visų pirma, sutikus sankryžą, svarbiausia įvertinti kelio ženklus ir eismo pirmenybę.
„Svarbiausia stebėti aplinką ir įvertinti, kokia tai sankryža. Jei tai – reguliuojama sankryža, tai visų svarbiausia, žinoma, šviesoforo signalo šviesa. Per mirksinčią geltoną šviesą - nevažiuojama“, - kalbėjo V. Markovas.
Eksperto nuomone, net jei šviesoforo šviesa signalizuoja pirmenybę jūsų srautui, svarbu įvertinti ir kitus eismo dalyvius.
„Jei ir turime galimybę pravažiuoti per žalią, vis tiek būtina dairytis. Juk keliuose pasitaiko visko: gal kam stabdžiai dings, gal kas per raudoną važiuos…”, - tęsė specialistas.
Patyręs vairuotojas primena ir vieną svarbiausių Kelių eismo taisyklių sankryžų teritorijose - visada kai sukame į kairę, turime praleisti iš priešais atvažiuojantį automobilį. Taip pat, sukant į bet kurią pusę, reikia žinoti, kad į gatvę gali išeiti pėstieji.
Nereguliuojamose sankryžose, kurių mūsų šalies keliuose vis mažiau, pašnekovas pataria iš anksto įsitikinti, ar mūsų važiuojamoji dalis – pagrindinė, ar šalutinė.
„Tokio tipo sankryžose itin svarbu laiku žinoti, kuriuo keliu važiuojame – pagrininiu, ar šalutiniu. Jei važiuojame pagrindiniu, vadinasi, turime pirmenybę prieš kitus eismo dalyvius, bet visuomet reikia būti atidiems, nes pėstieji kartais važiuojamojoje dalyje atsiduria visiškai netikėtai”, - dėstė ekspertas.
Vairavimo instruktorius įvardija ir dar vieną augančią problemą – eismo supratimą prekybos centrų stovėjimo aikštelėse.
„Prie prekybos centrų realių sankryžų nėra, tačiau eismas ten taip pat didelis. Viena pagrindinių taisyklių tokiose situacijose – kliūtis iš dešinės turi būti praleista. Nors ir nestiprių, bet avarijų prekybos centrų aikštelėse pasitaiko nuolat”, - kalbėjo V. Markovas.
Dažniausią besimokančiųjų vairuoti klaidą specialistas nurodo kaip netinkamą koncentracijos paskirstymą. Pasak vairavimo instruktoriaus, dažnai besimokantieji, visų pirma, neišsiaiškina, kokio tipo sankryžą priartėjo. Dėl praktikos stygiaus dažnas mokinys koncetruojasi ties automobilio pajudėjimu, tinkamos pavaros pasirinkimu, o ne kelio ženklų ir kitų eismo dalyvių judėjimu.