Penktadienį, spalio 12 d. Vilniaus miesto savivaldybė įmonė „Vilnius veža“ direktorius pristatė pirmuosius automobilius, kurie kitą savaitę išvažiuos į sostinės gatves ir pradės teikti taksi paslaugas. Baltos spalvos „Ford C-Max“ automobiliai aprūpinti naujausia programine įranga, kuri veiks skaitmeniniu būdu – tai reiškia, kad nebus naudojamas radijo ryšys. Arčiausiai kliento esantys taksi vairuotojai iš skambučių centro į planšetinį kompiuterį gaus adresą ir patvirtins užsakymą, kuris iš jų važiuos pas klientą.
Pristatyti automobiliai, nuomojami laikinai, mat Vilniaus savivaldybės skelbtas konkursas dar nesibaigė. Kadangi abiejų dabartinio konkurso dalyvių siūloma kaina pasirodė esanti pernelyg aukšta rugsėjo 18 d. Vilniaus rajono savivaldybė pateikė prašymą Viešųjų pirkimų tarnybai dėl leidimo pradėti derybas su dalyviais. Kaip pažymėjo savivaldybės įmonės „Vilnius veža“ direktorius Rolandas Statulevičius, jei leidimas nebus gautas, konkursas bus skelbiamas iš naujo.
Pasak R. Statulevičiaus, pirmieji automobiliai nuomojami apklausus oficialius gamintojų atstovus Lietuvoje, galinčius išnuomoti visiškai naujus automobilius ir pasirinkus mažiausią kainą pateikusią įmonę. Vieno automobilio nuoma siekia 2960 litų per mėnesį. Gatvėse automobiliai, kurių kaip sakė įmonės vadovas yra mažiau nei 10 bus naudojami 24 val. per parą, septynias dienas per savaitę.
„Automobilius nuomojamės todėl, kad nenorime turėti transporto priemonių, su kurioms vėliau nežinotume ką daryti. Tokia praktika tarptautiniu mastu įprasta – vienos įmonės organizuoja skambučius, kitos turi daro jėgą, trečios nuomoja automobilius. Europoje taksi automobilio eksploatacijos laiko vidurkis yra 2,5 metų, mes galbūt nesame tokie geri ir savuosius ketiname naudoti mažiausiai trejus metus“, − komentavo R. Statulevičius.
„Vilnius veža“ taksi automobiliai taip pat bus aprūpinti modernia apskaitos įranga – keleiviui įsėdus į automobilį, taksometras gavęs signalą iš sėdynėse įmontuotų daviklių įsijungs automatiškai. Kelionės pabaigoje taksometras taip pat išsijungs automatiškai ir atspausdins kelionės čekį, kuriame bus nurodytas kelionės atstumas, kaina už kilometrą, galutinės važiavimo kaina ir taksi vairuotojo kodas. Kaip komentavo R. Statulevičius keleivis važiuodamas automobilyje nebegirdės nereikalingų garsų, tokių kaip „centriukas, centriukas“.
„Renkamės aplinkai draugiškus automobilius, tokius, kurie kuo mažiau terštų aplinką. Taip pat svarbus ir funkcionalumas, keleivių patekimas į vidų ir išlipimas turi būti patogus − tai itin svarbu vyresnio amžiaus žmonėms. Bagažinė taip pat yra pakankamai erdvi, kadangi mes atsižvelgėme ir į neįgaliųjų keleivių poreikius“, − kalbėjo „Vilnius veža“ vadovas.
„Vilnius veža“ vieno kilometro kaina sieks 2,39 lito dienos metu ir 2,99 lito nakties metu (nuo 22 val. iki 6 val.), įsėdimo mokestis – 3,90 lito.
„Vilniaus mieste pagaliau turėsime civilizuota, skaidriai veikiantį, sąžiningą ir legalų taksi verslą“, − sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas pridurdamas, kad įmonės padėtis nebus išskirtinė. Anot mero, visos kompanijos, kurios mokės mokesčius, legaliai atsiskaitys su darbuotojais ir veiks pagal Lietuvos įstatymus neturės išskirtinių sąlygų.
„Vilnius veža“ atstovų skaičiavimais tam, kad įmonė veiktų pelningai, kiekvienas automobilis per parą turi nuvažiuoti maždaug 250-300 km. Šiuo metu taip pat deramasi su bankais dėl geriausių sąlygų atsiskaitant kortelėmis (kreditinėmis, debetinėmis). Planuojama, kad atsiskaityti banko kortelėmis taksi automobiliuose bus galima jau nuo ateinančios savaitės pabaigos.