Kažkada, kai tik „Škoda“ aktyviai pradėjo reikštis Lietuvos rinkoje, dažnai skambėdavo reklaminis šūkis „Ir į darbą, ir į sodą tu suspėsi tik su „Škoda““. Taigi, nuo pat „Škoda“ naujųjų laikų pradžios, kai šis čekų gamintojas tapo „Volkswagen“ koncerno dalimi, „Škoda“ akcentuoja praktiškumą. Dauguma Lietuvos vairuotojų visuomet skuba pabrėžti savo praktiškumą, beveik meldžiasi „Volkswagen“ ženklui, tad gal naudota pirmos kartos „Škoda Octavia“ yra tai, ko reikia naudotus automobilius perkantiems tautiečiams?
Nuo 1996 metų gamintą „Škoda Octavia“ galima vertinti kaip alternatyvą net dviems „Volkswagen“ modeliams – ketvirtos kartos „Golf“ ir tų pačių laikų „Passat“. „Octavia“ pasirenka tie, kuriems „Golf“ pasirodo pernelyg mažas ar nepelnytai brangus. Na, o dėl „Passat“, tai tiesiog šiaip bendri panašumai ir menamos analogijos – „Škoda“ yra 16 centimetrų trumpesnė nei „Passat“. Panašu, dalis čekiškų „Octavia“ šeimininkų nustebtų išgirdę, kad „Octavia“ pagaminta naudojant koncerno „VW/Audi“ platformą A4/PQ34. T.y. „Octavia“ yra ne kas kita, kaip patobulintas ketvirtos kartos „Golf“. Tiesa, labai gerai patobulintas.
Konceptualūs bruožai
Pagrindinis „Octavia“ pliusas, lyginant su vokiškuoju analogu „Golf“ – milžiniška bagažinė. Hečbeke (taip, „Octavia“ yra hečbekas, tik stilizuotas kaip sedanas) bagažinės talpa siekia 528 litrus, o universale – 548 litrus. Tad čia sutilpti gali visas šeimos turtas važiuojant atostogauti ar į užmiesčio sodybą.
Tiesa, giminystę su „Golf“ keiksnoti turėtų sėdintys ant galinės pasostės, ten tikrai ankštoka. Tačiau jei gale paprastai sėdi tik vaikai, „Octavia“ universalas gali būti net alternatyva penktos kartos „Volkswagen Passat“ automobiliui.
Net nesitiki, bet „Octavia“ yra ne kas kita, kaip patobulintas ketvirtos kartos „Golf“. (nuotr. Gamintojo)
Na, o visa kita tilptų lietuvių taip mėgstamame posakyje „vokiška kokybė“. Net ir daug kilometrų mačiusiuose egzemplioriuose interjero detalės nepraranda vaizdo, apdailos medžiagos čia nors ir kuklesnės nei „vokiečiuose“, tačiau tikrai kokybiškos. „Škoda“ yra net kažkuo „sąžiningesnė“ nei jos donoras „Golf“ – čekiškoje automobilio versijoje paprasčiausiai nėra nepelnytų užuominų į „premium“ segmentą.
Kėbulas rūdija tik po blogo remonto
„Škoda Octavia“ kėbulas yra visai neblogai cinkuotas iš dviejų pusių. Jis nėra linkęs rūdyti. Nuo korozijos čia kenčia nebent durų spynelės. Tad jei jūsų nusižiūrėta „Octavia“ yra su akivaizdžiais rūdžių požymiais, tai yra ne pačio kokybiškiausio lietuviško (ar turkiškai-vokiško) kėbulo remonto pasekmė.
Tiesa, pačioje gamybos pradžioje būta problemų stiklais, tiksliau ne pačiais stiklais, o kėbulo pasitampymais kintant temperatūroms – dideliame šaltyje pasitaikydavo, kad sutrūkdavo stiklai. Tačiau ši problema buvo labai greitai sutvarkyta, o po 2000 metų atnaujinimo išnyko visiškai.
Varikliai be paslapčių
Beveik visi motorai, išskyrus retokai matomą ir archajišką 1,4 litro darbo tūrio agregatą, čekų automobiliui atiteko iš „Volkswagen“. Jokių paslapčių čia nėra. Iš karto galima pasakyti, kad senas čekiškas 1,4 su žemutiniu skirstymo velenėliu šiame automobilyje buvo visiška nesąmonė – toks motoras akivaizdžiai per silpnas tokiam automobiliui. Pernelyg silpnas yra ir „Volkswagen“ koncerno 8 vožtuvų 1,6 litro darbo tūrio 75 a.g. variklis. Specialistai naudotų automobilių pirkėjams rinktis „Octavia“ su tokiais motorais nepataria.
„Jei sakoma, kad variklis yra per silpnas, galite pagalvoti, kad jis silpnai trauks. Tačiau tai tik viena medalio pusė. Nepakankamos galios motoras sename automobilyje gali būti visai „užmuštas“, nes jis priverstas visą laiką dirbti maksimalios apkrovos režimu,“ – sako mus konsultavęs automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.
Tinkami motorai „Octavia“ modeliui prasideda nuo 8 vožtuvų benzininio 1,6 litro darbo tūrio, bet jau 101 a.g. variklio. Visi benzininiai varikliai čia be didesnių priekaištų. Pasak specialistų, „Octavia“ pirkėjams nereikia bijoti ir 1,8 litro darbo tūrio benzininio turbomotoro. Dėl skirtingos komponuotės po variklio dangčiu, turbina čekiškuose automobiliuose nekelia tokių problemų, kaip „Passat“ ar „Audi“ šeimininkams. Tai visai įdomus variantas, nes 150 a.g. motoras žvaliai skraidino ir sunkesnius koncerno automobilius.
Tačiau lietuvių geidžiamiausias pasirinkimas – versijos su gerai žinomais 1,9 litro darbo tūrio „Volkswagen“ dyzeliais. Tiesa, vertėtų pastebėti, kad 68 a.g. atmosferinis „SDI“ yra silpnokas tokiam automobiliui, tačiau visos „TDI“ versijos tinka puikiai.
„Iš vienos pusės tai yra vieni geriausių savo laikmečio motorų, jie šaunūs. Tačiau jie labai jautrūs kuro kokybei ir tepalo keitimo intervalams. Susivėlinus pakeisti tepalus galima paprasčiausiai „užlenkti“ turbiną. Galima sakyti, kad šiuose motoruose turbina yra pati silpniausia vieta. Na, o toliau savo padaro amžius. Čia nereikia turėti didelių iliuzijų. Retas į Lietuvą atkeliaujantis „VW Golf“ yra pravažiavęs mažiau 400 tūkst. kilometrų. Tad iki ribos lieka jau visai nedaug. Tad būtinai nepamirškite patikrinti variklio būklės," – sakė automobilių remonto specialistas Ž. Janušauskas.
Sąžiningas vidutiniokas
Pagal vokiečių TUV reitingus „Octavia“ yra tipinė vidutiniokė. O tai jau visai neblogai. Pažymėtina, kad dauguma pakabos detalių yra tokios pačios, kaip ir „VW Golf“ automobiliuose.
„Pakabos detalių tarnavimo laikas yra bendrastatistiškai vidutinis. Atkreipčiau dėmesį į tai, kad dyzelinių modifikacijų priekinė pakaba „sugriūna“ greičiau, nes jai tenka nešti didesnį motoro svorį," – pastebėjimais dalinosi mechanikas.
Mažumėlę sudėtingesnė yra pakaba nuo 1999 metų gamintoje “Octavia” su visų ratų pavara. (nuotr. Gamintojo)
Mažumėlę sudėtingesnė yra pakaba nuo 1999 metų gamintoje „Octavia“ su visų ratų pavara, gale čia visai padori daugiasvirtė pakaba. Važiuoti su ja maloniau, tačiau remontas kainuoja brangiau. Tuo tarpu “Haldex“ movos tokiuose automobiliuose bijoti nereikėtų – ji patikima, svarbu tik kas 30 tūkst. kilometrų pakeisti tepalą. Tai, pasak specialistų, visai paprasta procedūra, todėl dyzelinė „Octavia“ su visų ratų pavara gali būti visai vertas dėmesio pasirinkimas.
Verdiktas: „Octavia“ laimi
Pirmos kartos „Škoda Octavia“ nėra stebuklas ar tobulybė. Tiesiog tai geras automobilis už protingus pinigus. Optimalus pasirinkimas būtų „Octavia“ su dyzeliniu varikliu, gal net su universalo tipo kėbulu.
Tai „sąžiningas“ automobilis, kuris naudotų automobilių rinkoje yra gerokai pranašesnis už tos pačios platformos ketvirtos kartos „Golf“ – „Škoda“ yra gerokai talpesnė, o taip pat čia nereikia nepelnytai permokėti už vokišką vardą.
Kiti straipsniai iš serijos „Naudoti automobiliai“:
Naudoti automobiliai: prancūzų „antigolfas“
Naudoti automobiliai: „vokiška kokybė“ yra mitas?
Naudoti automobiliai: kaprizingas, bet nebrangus „Renault Megane“