Sekmadienį „Nemuno žiedo“ trasoje taupiausi sunkvežimių vairuotojai kovojo dėl Lietuvos „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybų čempiono titulo. Nugalėtoju tapo „Gran Taralrud“ vairuotojas Jonas Gudauskas. Jis atstovaus Lietuvai didžiajame Vidurio Rytų Europos šalių finale Slovakijoje, kur 15 vairuotojų rungsis dėl pagrindinio prizo – naujo lengvojo „Volvo S60“ automobilio.
Dvylika vairuotojų liepos 27 dieną nuo ankstyvo ryto rinkosi „Nemuno žiedo“ trasoje. Dalyviai rungėsi dvejuose pusfinaliuose ir kovojo dėl keturių vietų prie starto linijos finaliniuose važiavimuose. Jų užduotis – su 31 t bendrosios masės „Volvo FH“ sąstatu įveikti tris trasos ratus su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, neviršijant 16 minučių laiko limito ir maksimalaus 50 km/val. greičio nustatytuose ruožuose.
Pirmajame pusfinalyje net keturi dalyviai viršijo greičio limitą ir, gavę po 1 l baudą, atvėrė kelią į finalą Jonui Gudauskui iš „Gran Taralrud“ (4,25 l) ir Alvydui Zabitai iš UAB „Autrona“ (4,72 l).
Antrajame pusfinalyje vyko įtempta kova. Geriausiai energiją iš kiekvieno dyzelino lašo panaudojo Vadimas Jevgrafovas iš „Gran Taralrud“ (4,10 l) ir dukart Lietuvos čempionas Danas Tumosa iš UAB „Transeiga“ (4,11 l).
Finaliniame važiavime triumfavo Jonas Gudauskas, pagerinęs savo važiavimo pusfinalyje rezultatą ir trasą įveikęs su 4,11 l dyzelino bei pasilikęs tik 3 sekundžių rezervą. Antrąją vietą iškovojo jo kolega Vadimas Jevgrafovas, nuo nugalėtojo atsilikęs 0,03 l. Trečiosios vietos laimėtojas – Danas Tumosa (4,28 l), o ketvirtoji vieta atiteko Alvydui Zabitai (4,61 l.)
„Paprasčiausias „atsisėdau ir minu akceleratorių“ nuo ekonomiško vairavimo skiriasi tuo, kad sudeginti mažiau degalų norintis vairuotojas pirmiausia turi visą laiką dirbti galva ir planuoti savo veiksmus į priekį. Išnaudoti inerciją, stengtis išvengti nereikalingo stabdymo, stebėti reljefą ir variklio sūkius. Iš naujos kartos vilkikų prietaisų skydelio gaunu labai daug informacijos, padedančios priimti teisingus sprendimus. Ilgainiui tai tampa įpročiu, leidžiančiu vairuoti racionaliau. Bet visiems jauniems kolegoms nuoširdžiai patarčiau šių dalykų pasimokyti iš vairavimo ekspertų. As sėkmingai panaudojau žinias, gautas „Volvo Lietuva“ rengiamų mokymų metu. Dauguma mūsų įmonės vairuotojai pradėjo būtent nuo to“, – sakė Lietuvos čempionas J. Gudauskas.
Finalo laimėtojas rugpjūčio 28-30 dienomis atstovaus Lietuvai didžiajame šių varžybų finale Slovakijoje, kur varžysis dėl pagrindinio varžybų prizo – lengvojo „Volvo S60“ automobilio.
„Visi nepaprastai džiaugiamės Jono laimėjimu. Jis, kaip ir dauguma mūsų vairuotojų, kasdien dirba kaip šiame finale, taupydami degalus ir aplinką, – sakė UAB „Gran Taralrud“ direktorė Daiva Maskoliūnienė. – Ekonomiškas vairavimas yra vienas mūsų įmonės prioritetų, todėl daug dėmesio skiriame vairuotojų tobulinimosi kursams su praktiniais važiavimais. Sėkmingai naudojame transporto kontrolės sistemas, kuriomis vertiname vairuotojus pagal ekonomišką ir saugų vairavimą, taip pat turime įdiegtą taupaus vairavimo motyvavimo sistemą. Tikiu, kad nuoseklus darbas ir įmonės vairuotojų požiūris į degalų taupymą svariai prisidėjo prie visų mūsų, o ypač Jono Gudausko laimėjimo.“