• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jei naujam superautomobiliui esate sutaupę apie milijoną dolerių arba beveik tris milijonus litų rinktis tikrai turėsite iš ko. Be populiariausių pastarojo meto pretendentų šioje kategorijoje, „Porsche 918 Spyder“ ir ruošiamos „Ferrari Enzo“ pamainos, visuomet galima rinktis ir ką nors kasdieniškesnio, pavyzdžiui „Bugatti Veyron“arba ką nors iš „Koenigsegg“ ar „Pagani“ garažų.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi tie, kurie nori išties ypatingo automobilio kitą savaitgalį turėtų apsilankyti Kalifornijoje, Monterėjaus apygardoje „RM Auction“ rengiamame aukcione, kuriame bus varžomasi ir dėl „Porsche 911 GT1 Strasenversion“.

REKLAMA

Žmonės išmanantys „Porsche“ sportinių modelių gamos istoriją žino, kad nepaisant skaičių 911 ir GT žymėjimo, GT1 yra visiškai kitas „žvėris“. Neeilinio superautomobilio istorija prasidėjo nuo to, kad praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio viduryje įkvėpta „McLaren“ sėkmės ištvermės lenktynėse sėkmingiausia Le Mano trasos istorijoje kompanija nusprendė sugrįžti į varžybas.

REKLAMA
REKLAMA

„Porsche“ pasirinktas naujasis bolidas debiutavo 1996 m. La Sarthe lenktynių trasoje. Nors modelis perėmė 911 pavadinimą, savo konstrukcija tai buvo automobilis su centre, o ne galinėje dalyje montuojamu varikliu. Taip pat opozicinis šešių cilindrų variklis buvo aušinamas skysčiu ir turėjo po keturis vožtuvus vienam cilindrui. Tiesa sakant, viskas ką iš tuometinio 993 kėbulo „Porsche“ pasiskolino bolidas buvo priekinės dalies konstrukcija, kuri buvo kombinuota su pergalingu senuoju Štutgarto lenktyniniu modeliu 956/962.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Homologacijos taisyklėse buvo skelbiama, kad norint dalyvauti lenktynėse reikia pagaminti mažiausiai 25 gatvėms skirtus automobilius. Vykdydama įsipareigojimus „Porsche“ sukūrė „Strassenversion“, kurios pavadinimas išvertus iš vokiečių kalbos būtent ir reiškė civilinę, keliams skirtą versiją. Iš esmės, tai vis tiek buvo lenktyninis bolidas su mažesnės galios varikliu (537 vietoje maždaug 600 AG) tam, kad atitiktų išmetamųjų dujų emisijos normas. Taip pat modelis turėjo ir kasdieniniam eksploatavimui skirtus elementarius patogumus, tokius kaip kilimėliai ir iš 993 serijos modelio paimtas prietaisų skydas.

REKLAMA

Aukcione parduodamas egzempliorius yra antra modelio modifikacija dar žinoma kaip „GT1 Evo“. Automobilis pro gamyklos vartus išriedėjo 1998 m. sausį, o odomentras rodo tik 7180 nuvažiuotų kilometrų.

Taigi kodėl vertėtų pakloti už šį superautomobilį nuo 1,2 iki 1,4 mln. dolerių (nuo 3,3 iki 3,8 mln. litų), kurio galios charakteristikos vertinant šiuolaikiniais standartais atrodo kukliai ir gerokai nusileidžia gerokai pigesniems naujiems modeliams, tokiems kaip „Lamborghini Aventador“, „Ferrari F12 Berlinetta“ ar netgi būsimam „Porsche 918 Spider“?

REKLAMA

Esminis skirtumas yra toks, kad nors pastarieji yra gerokai modernesni, patogesni gali nesunkiai viršyti maksimalaus 320 km/h greičio ribą, kuri GT1 atveju yra vos 311 km/h, minėti modeliai yra civiliniais automobiliai. Savo ruožtu „911 GT1“ yra nežymiai užmaskuotas sportinis bolidas, kurį be visa ko dar galima vairuoti bendro naudojimo keliuose. Taip pat, jei jau galite leisti sau tokį modelį greičiausiai turite pilną garažą modernių šiuolaikinių superautomobilių.

Kaip skelbia „RM Auctions“, aukcione parduodamo modelis sprendžiant pagal važiuoklės numerį yra vienintelis JAV importuotas GT1 egzempliorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų