Paspaudęs žiemos šaltukas ir keletą savaičių besilaikanti žema oro temperatūra šalies vairuotojams sukėlė nemažai nepatogumų. Užšalę spynelės, signalizacijos sistemos, išsikrovę akumuliatoriai, užstrigimas pusnyse – tokias problemas pastarąsias savaites iki atodrėkio teko spręsti automobilių savininkams.
Didžiausios šalies draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenimis, daugiausiai techninės pagalbos kelyje prašymų šaltuoju periodu sulaukta iš Vilniaus ir Kauno miestų, dažniausiai gedo „Audi“ ir „Volkswagen“ markių automobiliai. Tokios pagalbos poreikis, draudikų duomenimis, piką pasiekia sausio ir vasario mėnesiais.
„Lietuvos draudimas“ suskaičiavo, kad praėjusią savaitę ir šios pradžioje, besikreipiančių techninės pagalbos klientų srautas išaugo net 70 proc., palyginus su įprasta nešalta žiemos savaite. Didžiausias skambučių srautas pasiektas šalčiausią dieną, kai termometro stulpelis dieną nukrito iki 19 laipsnių žemiau nulio. Pagalbos vairuotojams dažniausiai prireikia ryte, kai po šaltos nakties neužsiveda automobiliai.
„Žiemos metu besikreipiančių techninės pagalbos skaičius padidėja ne mažiau kaip 50 proc. Tokia tendencija išryškėja kaskart, kai temperatūra nukrenta žemiau dešimties laipsnių. Esant dar šaltesniam orui, kaip pastebėjome pastaruoju metu, pagalbos prašymų srautas išauga dviem trečdaliais.
Tarp skambinusiųjų – šiek tiek daugiau nei pusė – 55 proc. – vairuotojai vyrai. Nemažai vairuotojų neužvesdami automobilio problemą bando išspręsti patys, pagalbos kreipiasi į kaimynus ar taksistus. To pasekmė – daugiabučių kiemuose padaugėja avarijų skaičius, nes tempiami automobiliai neretai apibraižo kitas, šalia stovinčias, mašinas”, - sako Marijus Raliūga, transporto žalų skyriaus vadovas.
Populiariausia neužsivedant varikliui išsikviesti techninės pagalbos ekipažą – didžiuosiuose miestuose. Iš jų sulaukiama daugiausiai iškvietimų. Draudikų duomenimis, šaltąją savaitę, pagalbos dažniausiai prireikė „Audi“ ir „Volkswagen“ markės automobiliams, taip pat - „Opel“, „Peugeot“, „Toyota“, „Mercedes“, „BMW“, „Ford“. Rečiau pagalbą kelyje kvietėsi vairuojantys „Seat“, „Citroen“, „Mazda“, „Honda“, „Renault“, „Volvo“ markės automobilius. Po vieną pagalbos skambutį sulaukta iš „Lexus“, „Hyundai“, „Chrysler“, „Skoda“, „Nissan“ vairuotojų.
Kompanija paskutinėmis sausio dienomis sulaukė ir neįprastų pagalbos kelyje prašymų iš užsienio. „Vokietijoje, vairuodamas automobilį, vyras sulaužė užvedimo raktelį, Lenkijoje vairuotojui baigėsi kuras iki degalinės likus vos dvidešimčiai kilometrų.
Padėti nekasdienėje situacijoje teko ir Lietuvos vairuotojams – užvedus automobilį, kad sušiltų variklis, viduje užtrenkti rakteliai, dar vienas automobilis manevruodamas prisnigtuose kiemuose giliai užklimpo pusnyse ir be pagalbos negalėjo išvažiuoti“, - komentuoja Marijus Raliūga. Draudikų duomenimis, maždaug kas dvyliktas vairuotojas (8 proc.) pasinaudoja technine pagalba kelyje. Anksčiau tokia pagalba nemokamai buvo teikiama tik kasko draudimą turintiems „Lietuvos draudimo“ klientams, dabar ja naudojasi ir tie vairuotojai, kurie draudžiasi privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu ir įsigyja pagalbos kelyje paslaugų paketą.
Tokio techninės pagalbos paketo metams kaina - 19 litų. Tuo tarpu vienkartinis taksi iškvietimas automobilio užvedimui ar nutempimui Vilniuje kainuoja mažiausiai 20 litų.
Draudikai primena, kad šaltuoju metų laiku norint išvengti nemalonumų užvedant automobilį, būtina patikrinti ne tik automobilio akumuliatoriaus būklę, bet ir pasirūpinti laiku pakeisti tepalus, filtrus, patikrinti žvakes, įsigyti neužšąlančio valymo skysčio, sutepti spyneles, turėti ledo tirpiklį.