Apsisprendusi pardavinėti savo programinę įrangą per internetą, kurį lig šiol laikė rizikingu prekybos būdu, “Microsoft” iš esmės pakeitė savo požiūrį į programinės įrangos platinimą. Precedentu tapo “Windows XP” operacijų sistemai skirtas paketas “Plus Digital Media Edition (DME)”, kurį pirkėjai galės parsisiųsti iš “Microsoft” svetainės už 19,99 JAV dol.
Lig šiol “Microsoft” laikėsi atsargiai ir savo produkcijos pardavimų nepatikėdavo interneto parduotuvėms, pasikliaudama tradiciniais jų platinimo būdais ir platintojų tinklais. Tokia kompanijos laikysena daugeliui vartotojų, įpratusių internetu įsigyti juos dominančias programas, atrodė pernelyg senamadiška. Pasak “Aberdeen Group” analitikės D. Gardner, žmonės seniai laukė tokio “Microsoft” apsisprendimo ir stebėjosi, kodėl ši programinės įrangos milžinė nesiryžta pardavinėti savo produkcijos per internetą. Analitikės manymu, toks kompanijos žingsnis bus labai reikšmingas tolesnės “Microsoft” plėtros rinkoje požiūriu, nes programinės įrangos pardavinėjimas per internetą praktiškai išvaduoja kompaniją nuo būtinybės dirbti su platintojais ir kitais prekybos atstovais. O tai sudaro galimybę bendrauti su pirkėjais be tarpininkų, operatyviai reaguoti į vartotojų poreikius ir atsiliepimus. Atsidūrusi akis į akį su savo programų pirkėjais “Microsoft” dabar įgyja konkurentinių privalumų, kurių neturėjo vengdama virtualių parduotuvių.
“Plus Digital Media Edition” bus tiekiama vartotojams kartu su produkto aktyvavimo kodu, kuris registracijos procedūros metu perduoda į “Microsoft” informaciją apie pirkėjo kompiuterio techninės bei programinės įrangos konfigūraciją. Po to, kai pirkėjas parsisiųs internete įsigytą paketą, jis bus paprašytas įvesti 25 skaitmenų kodą, kurį patvirtinusi “Microsoft” žada aktyvuoti programinę įrangą.
Beje, produktų aktyvavimo kodai jau yra sukėlę nemažų vartotojų privatumo gynėjų nuogąstavimų - ypač 2001-ųjų gegužę, kai “Microsoft” išleido eilinę biuro programų versiją su aktyvavimo kodų sistema. Dalis vartotojų kaltino bendrovę pažeidžiant teisę į privatumą, nes aktyvavimo metu buvo renkama informacija apie jų kompiuterius. Šį kartą “Microsoft” atstovai tikina, jog tokie duomenys apsiribos tik technine informacija apie pirkėjo kompiuterio įrangą, nes šitaip stengiamasi kovoti su programinės įrangos piratavimu. Pabrėžiama, kad apie pusę pasaulyje naudojamų bendrovės biuro programų paketų yra piratiniai. Tai tradicinė kompanijos naudojama argumentacija aktyvavimo procesui “ginti”, tačiau tas faktas, kad duomenys apie kompiuterį saugomi “Microsoft” duomenų bazėje, daugeliui vartotojų pasitikėjimo neprideda. Elektroninio privatumo informacijos centro (Electronic Privacy Information Center, EPIC) atstovas Chrisas Hoofnagle’as pritaria būgštaujantiems - pasak jo, tokio pobūdžio programinės įrangos produktų registravimo technologijos gali būti lengvai pasitelktos ir kitiems tikslams, pavyzdžiui, surinktų duomenų profiliavimui ar keitimuisi informacija. Vienintelis kiekvienam pirkėjui priskiriamo asmeninio identifikatoriaus tikslas - sekti tą asmenį, pabrėžia Hoofnagle’as.
Kartu su “Windows XP” išleidimu pradėjusi diegti savo produktų aktyvavimo technologiją “Microsoft” iš pradžių leido instaliuoti programinę įrangą tik viename kompiuteryje. Kilus dideliam vartotojų nepasitenkinimui bendrovė pradėjo siūlyti vadinamąsias “šeimynines “ nuolaidas, kad pirkėjai palankiomis kainomis galėtų diegti pasirinktą programinę įrangą keliuose namų kompiuteriuose. “Office XP” vartotojai taip pat turi galimybę pasinaudoję aktyvavimo kodu įdiegti šį paketą į savo nešiojamąjį ar kitą stalinį kompiuterį. Tačiau toks būdas nebus taikomas “Plus Digital Media Edition (DME)” atveju - pirkėjai šį rinkinį galės įdiegti tik viename pasirinktame kompiuteryje.