Laivybos bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) privatizavimas gali būti sustabdytas. Valstybės turto fondo (VTF) atstovai teigia, kad pagrindas tam yra, tačiau Privatizavimo komisija, priimanti sprendimus sustabdyti vykdomas privatizavimo programas, sprendimo šiuo klausimu dar nėra priėmusi.
"Yra pagrindo. Vyriausybės nutarime yra numatyta, kokiais atvejais privatizavimo programa gali būti stabdoma. Gali tekti tuo pasinaudoti", - “Eltai” sakė VTF Privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas.
Kokie argumentai gali priversti stabdyti 66,66 proc. LJL akcijų pardavimą - teisėsaugos institucijų išvados ar kokie nors kiti duomenys - jis nepasakė.
Neoficialiais duomenimis, specialios šalies tarnybos galėjo pateikti informacijos apie potencialius investuotojus į laivininkystę.
Tačiau Privatizavimo komisijos, kuri turi teisę susipažinti su visais dokumentais, kuriuos turi privatizavimo objekto valdytojai, pirmininkas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektorius Romualdas Ginevičius teigia, kad komisija klausimo dėl LJL privatizavimo stabdymo nesvarstė.
"Mes tokio klausimo nesvarstėme. Iš teisėsaugos institucijų nesam gavę jokių išvadų - tai galiu pasakyti labai tvirtai", - sakė jis.
Komentuodamas užsitęsusius LJL privatizavimo terminus, Privatizavimo komisijos vadovas sakė, kad "vyksta procesas", nes buvo gauta informacijos iš suinteresuotų asmenų - smulkiųjų LJL akcininkų. Pasak R. Ginevičiaus, komisijos nariai su ja susipažino, tačiau svarstyti ji nebuvo pateikta.
Paraiškas su savo pasiūlymais dėl privatizuojamų LJL akcijų šiemet vasario 27 dieną pateikė trys pretendentai. Kaip teigiama, geriausias pasiūlymas priklauso Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" kompanijų konsorciumui, kuris už akcijas pasiūlė 22,1 mln. litų ir 120 mln. litų į LJL kapitalą pinigais, už kuriuos būtų atnaujinamas laivynas. Jis kovo pabaigoje VTF yra pateikęs ir papildomą informaciją dėl įstatinio kapitalo didinimo mechanizmo, darbo vietų išlaikymo ir kitų klausimų.
Kiti du pretendentai - "Trident Marine ApS" ir LJL vadovas Vytautas Vismantas, neoficialiais duomenimis, už LJL pasiūlė atitinkamai 33 mln. litų grynaisiais ir jokių investicijų, o parduodamos įmonės vadovas - minimalią 20,090 mln. litų kainą ir taip pat nenumatė investicijų.
VTF bando privatizuoti kontrolinį LJL akcijų paketą pirmą kartą, vienos lito nominalo akcijos pradinė kaina - 0,15 lito, geriausią kainą pasiūlęs Skandinavijos konsorciumas siūlo mokėti po 0,17 lito.
Į LJL pretenduojantį konsorciumą įeinanti Danijos "Rederiet Fabricius" buvo įkurta 1992 metais. Jos laivyną sudaro 25 laivai, plukdantys sausus, šaldytus krovinius, konteinerius. Norvegijos "Continental Ship Management" yra nepriklausoma kompanija, užsiimanti laivų valdymu, jų technine apžiūra, remontu ir pan. Ši kompanija valdo 10 laivų.
Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną. Pernai LJL uždirbo pelno ir išmokėjo iš jo savo akcininkams dividendus.
ELTA