Apie naftos dėmes Kaliningrado srities pakrantėje niekas nieko tiksliai pasakyti negali. Pastarosiomis dienomis į Kaliningrado srities paplūdimius visoje pakrantėje iki Kuršių nerijos bangos išmeta 5 rublių monetos dydžio mazuto teršalų, jie susimaišo su smėliu, ir bangos vėl nuneša juos atgal į jūrą. Todėl neįmanoma šių teršalų surinkti.
Kaip pranešė viena tarptautinės grupės "Ekologinė apsauga" vadovių Aleksandra Koroliova, tokių reiškinių Kaliningrado paplūdimiuose pasitaiko jau kelerius metus. Jos nuomone, nė viena iš vakar pateiktų taršos šaltinio versijų neverta rimto dėmesio.
Specializuotosios jūros inspekcijos pareigūnai pirmadienį nurodė dvi galimas Kaliningrado srities pakrantės taršos priežastis. Pirmoji - beveik 2 tonos mazuto, kuris ištekėjo iš netoli Danijos Bornholmo salos avarijos ištikto Kinijos tanklaivio "Fu Shan Hai". Antroji - naftos tanklaiviai neutraliuose vandenyse galėjo išplauti savo cisternas ir teršalus išpilti į jūrą.
Pasak A. Korovliovos, žinoma, kad Baltijos jūros šelfe yra apie 40 nuskendusių įvairių laivų. Pasirodžius mazuto teršalams pakrantėje prieš trejus metus buvo teigiama, kad tai pasenę naftos produktai, kuriuos bangos kartkartėmis išmeta į krantą.
Kitas grupės "Ekologinė apsauga" pirmininkų Vladimiras Sliviakas pirmadienį tvirtino, kad dėl mazuto teršalų padėtis srities pakrantėje "turizmo požiūriu artima katastrofai".
"Šiuo metu viešojo naudojimo paplūdimiai Kaliningrado srityje labai smarkiai užteršti. Beveik visi žmonės, kurie ateina į paplūdimius visoje pakrantėje, skundžiasi kojas išsitepę juodu mazutu", - sakė jis.
Jam antrino ir jūros inspekcijos specialistai, vadovaujami Tatjanos Grin, kurie pataria poilsiui rinktis ne srities pajūrio paplūdimius, o upes ir ežerus.
BNS