Europos Komisijos atstovas transportui Gilles’is Gantelet (Žilis Gantelė) pareiškė, kad ši institucija svarsto galimybę pradėti oficialų tyrimą dėl Vokietijos planų šią šalį kertantiems sunkvežimiams taikyti net iki 150 eurų dydžio rinkliavas.
"Negalima gauti pinigų (vien) dėl to, kad esi Europos centre, - sakė G. Gantelet. - Taip galėjo būti viduramžiais, tačiau ne dabar". Viduramžiais prie Reino įsikūrusių pilių savininkai ėmė mokesčius už šia upe baržomis plukdytas prekes.
Vokietija ketina nuo rusėjo 1 dienos įvesti sunkvežimių rinkliavą, sieksiančią mažiausiai 0,125 euro už kiekvieną šalies greitkeliu nuvažiuotą kilometrą. Sunkesniems ir labiau aplinką teršiantiems sunkvežimiams bus taikomos didesnės rinkliavos.
"Sulaukėme daug nusiskundimų iš visos Europos, - teigė G. Gantelet. - Turime nuspręsti, ar pradėti oficialų tyrimą". Vežėjai skundžiasi, kad įvedus planuojamas rinkliavas jiems pervažiuoti Vokietiją kainuotų 150 eurų.
Europos Sąjungos (ES) vykdomoji institucija tyrimą dėl ketinamų įvesti rinkliavą pradės, jei bus nuspręsta, kad Vokietija naudojasi savo, kaip tranzitinės valstybės, padėtimi, siekdama papildomai pasipelnyti. Kelių rinkliavas taiko daugelis ES šalių. Tačiau pagal dabartinę tvarką rinkliavos tegali padengti esamų kelių išlaikymą ir naujų tiesimą, o ne tapti papildomo pelnymosi šaltiniu.
Pasak G. Gantelet, susirūpinimą naująja rinkliava pareiškė Italija, Ispanija, Graikija, Danija ir Nyderlandai - šalys, kurių gaminiai, prieš patekdami į reikiamą rinką, paprastai turi kirsti Vokietijos teritoriją.
Be to, Tarptautinė transporto sąjunga (IRU) pareiškė nuogąstaujanti, kad užsienio bendrovės ne iš karto galės pasinaudoti elektronine sistema, leidžiančia pravažiuoti rinkliavų vartus nesustojus. "Yra reali grėsmė, susijusi su pradine masine gaišatimi, - aiškino IRU atstovas Hubertas Linssenas (Hubertas Linsenas). - (Todėl) paprašėme sistemos įvedimą atidėti".
Anot G. Gantelet, Europos Komisija dėl galimo tyrimo apsispręs dar iki rugpjūčio atostogų.
“Reuters”-ELTA