Anksčiau idėjų filmams prodiuseriai semdavosi iš knygų, realių įvykių, pagražintų istorijų. Pastaruoju metu prie šių įkvėpimo šaltinių prisidėjo dar vienas – kompiuteriniai žaidimai, kurie į kino industriją veržiasi bemaž taip pat aktyviai, kaip blogai – į internetą.
Visai neseniai kinuose žiūrėjome plikagalvio žudiko Hitmano nuotykius, kiek anksčiau sekė „Silent Hill“, „Doom“, ar „Tomb Raider“, kuriame žaviąją archeologę įkūnijo pati jos didenybė Angelina Jolie.
Žmonių enciklopedija „Wikipedia“ teigia, kad iki šiol pagal kompiuterinius žaidimus yra sukurti 22 filmų pavadinimai. Pabrėžiu – pavadinimai. Nes kai kurie jų jau yra virtę serijomis, kaip, pavyzdžiui, Lietuvoje nerodytas „Final Fantasy“, ar senas geras „Mortal Kombat“, kurio garso takelis iki dabar skamba kai kurių mobiliuosiuose telefonuose.
Tačiau jei kam nors šis skaičius skamba įspūdingai, palaukite. Stebėtis dar anksti. Jei norite kai ko išties įspūdingo, turite pasidomėti, kiek filmų, kuriuos įkvėpė kompiuteriniai žaidimai, planuojama sukurti artimiausioje ateityje. 32. Taip, būtent 32. Ir nors kai kurių išleidimo datos dar nėra paskelbtos, didžioji jų dalis debiutuos šiemet bei ateinančiais metais.
Apie ką čia kalbame? Tikriausiai nenustebsite sužinoję apie trečiąją „Tomb Raider“ dalį, „Max Payne“, „Gears of War“, „Doom 2”, “Halo”, „Alone in the Dark III“, ar eilinę „Resident Evil“ dalį. Tačiau bandymai į kino ekranus perkelti „Warcraft“, „Far Cry“ (kuris tikriausiai primins serialą „Lost“), „The Sims“ (ne, nejuokauju!), ar „Driver“ skamba gerokai įdomiau ir netgi intriguojančiai.
Manau, kad jau galima drąsiai teigti, kad gimė naujas kino žanras – kompiuterinių žaidimų įkvėpti filmai. Jau netgi yra režisierių, kurie specializuojasi būtent jame. Vienas tokių – vokietis Uwe Boll. Tiesa, anaiptol ne visi jo bandymai yra sėkmingi. Kai kurie jo projektai, kaip antai „Dungeon Siege“, ar „BloodRayne“, daugeliui kelia juoką. Kai kas netgi sako, kad tai – akivaizdus komercinio kino nuosmukio požymis. Tačiau paskutinis nenuilstančio Uwe projektas „Postal“, debiutavęs pernai, susilaukė sąlyginai neblogų įvertinimų.
Ar filmai pagal kompiuterinius žaidimus gerai, ar blogai – spręsti jums. Tačiau akivaizdu, kad čia, kaip ir visoje ekonomikoje, veikia paklausos ir pasiūlos dėsnis. Žinoma, ne anaiptol ne visi projektai yra sėkmingi, tačiau pripažinkite, filmą pagal „Fallout“, ar „Myst“ pažiūrėti būtų tikrai įdomu.