Vidaus reikalų ministerija (VRM) yra parengusi pataisas, kurios numato, jog visiems statutiniams valstybės tarnautojams būtų taikomas 40 valandų per savaitę darbo laiko režimas, o dirbantiems ilgiau būtų mokami viršvalandžiai.
Be to, statutinių valstybės tarnautojų tarnybos santykiams ir darbo užmokesčiui reguliuoti vietoj laipsnių siūloma įvesti rangus, atsisakyti pareiginės algos priedų už kvalifikacinę kategoriją, laipsnį ir tarnybos Lietuvos valstybei stažą. Jų pareiginės algos didėjimas einant tas pačias pareigas priklausytų nuo veiklos rezultatų ir stažo einant atitinkamas pareigas.
„Statutinio valstybės tarnautojo pareiginei algai apskaičiuoti būtų nustatomi lygiai (...), suteikiami atsižvelgiant į veiklos rezultatus, kurie leistų einant atitinkamas pareigas didinti pareiginę algą iki 23 procentų", – aiškina VRM.
Pagal siūlomą darbo užmokesčio sistemą, naujai priimto pirminės grandies vidaus tarnybos sistemos pareigūno darbo užmokestis, palyginti su šiuo metu esančiu, padidėtų apie 30 proc., viduriniosios ir aukštesniosios grandies – apie 40 proc., aukščiausiosios grandies – apie 14 proc.
Šiuo metu tarnaujančių vidaus tarnybos sistemos pareigūnų darbo užmokestis yra didesnis nei naujai priimamų dėl turimos kategorijos, laipsnio ir stažo, todėl jų darbo užmokesčio didėjimas priklausys nuo šiuo metu gaunamo darbo užmokesčio dydžio ir įgyvendinant parengtus siūlymus didės minimaliai, aiškina VRM.
Šiuos ir kitus pakeitimus numatančias pataisas VRM rengė pagal Seimo patvirtintas gaires.
Pataisomis, be kita ko, siūlomas penkerių metų kadencijų įvedimas centrinių statutinių įstaigų bei joms pavaldžių įstaigų vadovams, taip pat siūloma nustatyti, kad centrinių statutinių įstaigų vadovų pavaduotojų įgaliojimų trukmė būtų susieta su vadovų kadencijomis.
Atrankai į statutinių valstybės tarnautojų pareigas siūloma nustatyti atviresnį nei šiuo metu priėmimą – į daugelį statutinių valstybės tarnautojų pareigų būtų priimama konkurso būdu.
Atsižvelgiant į minėtas Seimo patvirtintas gaires, siūloma keisti ir statutiniams valstybės tarnautojams nustatytą besąlyginį transporto išlaidų kompensavimą, kai jie važiuoja į tarnybos į vietą ir iš jos. Taip pat siūloma keisti gyvenamosios patalpos tarnybos vietovėje išlaikymo išlaidų kompensavimą. Siūloma apriboti tokį kompensavimą ir taikyti jį tik tada, kai tai būtina pagal tarnybos pobūdį.
Be to, siekiant atkurti iki krizės buvusias socialines garantijas, siūloma įtvirtinti nuostatą, pagal kurią statutiniams valstybės tarnautojams, tapusiems laikinai nedarbingais dėl ligos, iš statutinės institucijos lėšų kompensuojamas vidutinio jų darbo užmokesčio ir gautos ligos pašalpos skirtumas.
Seimo nutarimu 2013 metų kovą patvirtintose Statutinių valstybės tarnautojų tarnybos, socialinių garantijų ir darbo apmokėjimo tobulinimo gairėse įrašyta, jog siekiant didinti tarnybos statutinėse institucijose ir įstaigose patrauklumą einant žemiausias ir vidurinės grandies pareigas, būtina 1–10 kategorijų statutinių valstybės tarnautojų pareigybių pareigines algas vidutiniškai didinti 10 procentų.
Taip pat gairėse rašoma, kad statutinių valstybės tarnautojų darbo apmokėjimas turi būti reglamentuotas vienodai.
„Statutinėse įstaigose yra nevienodi priedų už turimus laipsnius dydžiai, skirtinga kvalifikacinių kategorijų sistema ir priedų už kvalifikacinę kategoriją dydžiai. Atskirų statutinių įstaigų statutinių valstybės tarnautojų socialinės garantijos panašios, tačiau yra ir nepagrįstų skirtumų (gyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų kompensavimas, atostogų rūšys ir kita)“, – aiškina VRM.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama