Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Miesto visureigis“ – turbūt pats juokingiausias terminas, kuris buvo sugalvotas tam, jog galėtų tinkamai apibūdinti sparčiai populiarėjančius krosoverius: ant lengvųjų automobilių platformos sukurti ratuočiai, kurie bando atrodyti kaip raumeningi visureigiai, tačiau iš tikrųjų yra tik eiliniai ištižėliai.
Visureigis – apibūdinimas, kurį reikia užsitarnauti. Tikras visureigis privalo turėti rėminę konstrukciją, keturis varančiuosius ratus ir turi būti sukurtas taip, jog galėtų išgyventi branduolinį sprogimą.
Tikrai nesiruošiame sakyti, jog anksčiau automobiliai buvo geresni – taip tikrai nebuvo. Tuomet jie buvo kuriami pagal visiškai kitokius standartus. Vis dėlto, šiandien norime Jums pristatyti šešis modelius, kurie dėl visuotinių tendencijų privalėjo nuryti karčią piliulę ir tapti didmiestį liaupsinančiais metroseksualais.
Nissan Terrano
Daugelis automanų turėtų prisiminti šį japonišką visureigį, kuris buvo mėgstamas ne tik tų, kurie laisvalaikiu išvažiuodavo į bekelę. Jį mėgo žvejai, medžiotojai ir net kontrabandininkai.
Pirmoji „Terrano“ karta buvo pristatyta 1986 metų pavasarį. Tuomet šis modelis buvo pristatomas kaip „Jeep Cherokee“ ar „Mitsubishi Pajero“ konkurentas.
Kadangi tuometiniai konkurentai pasižymėjo puikiomis pravažumo savybėmis, japonų sukurtas visureigis taip pat turėjo neatsilikti.
„Nissan“ ne tik sugebėjo prilygti savo konkurentams, bet ir tam tikrose srityse juos pranoko. Bent jau Jungtinėse Valstijose pirmoji „Terrano“ karta tapo neįtikėtinai populiari. Net ir Dakaro raliui paruošta versija demonstravo pakankamai neblogus rezultatus.
Dabar „Nissan“ gamina ketvirtąją „Terrano“ modelio kartą, kuri neturi nieko bendro su savo pirmtaku. Dabar „Nissan Terrano“ yra tik dar vienas didžiulis, penkiavietis pseudo-visureigis, kuris geriau jaučiasi prekybos centro aikštelėje, o ne siaurame miško kelyje.
Taip pat reikėtų paminėti, jog Rusijos rinkoje egzistuoja „Nissan Terrano“ versija, kuri praktiškai niekuo nesiskiria nuo „Dacia Duster“.
Suzuki Vitara
Kaip ir legendinis „Suzuki Jimny“, taip ir pirmoji „Suzuki Vitara“ karta buvo sukurta pagal visiškai kitokius standartus. Anuomet „Vitara“ buvo gaminama su trejų arba penkerių durų kėbulu. Variklių gamoje taip pat buvo galima surasti taupų 4 cilindrų arba pajėgų V6 jėgos agregatą.
Nereikėtų užmiršti ir dar keleto faktų: pirmoji „Suzuki Vitara“ karta turėjo rėminę konstrukciją, jis buvo labai lengvas ir jis buvo velniškai geras visureigis.
Dabar „Suzuki“ gamina pakankamai kompaktišką „Vitara“ automobilį, kuris buvo sukurtas pagal šiuolaikines tendencijas. Visureigis evoliucionavo į madingą krosoverį.
Kia Sportage
Tai – vienas populiariausių „Kia“ modelių Lietuvoje. Mūsų šalies vairuotojai „Kia Sportage“ mėgsta dėl patrauklios išvaizdos, mažos kainos ir sunkiai pranokstamos 7 metų garantijos – akivaizdu, jog „Sportage“ patinka tiems, kuriems reikia tik metalinės dėžutės.
Pirmoji „Kia Sportage“ karta buvo sukurta bendradarbiaujant su „Mazda“ inžinieriais. Tai buvo rėminės konstrukcijos visureigis, kurį buvo galima užsisakyti su galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavara.
Europos rinkai skirti modeliai buvo gaminami Vokietijoje, tačiau preciziškai dirbantys gamyklų darbuotojai neužgožė itin prastų komponentų, kurie pirmosios kartos „Sportage“ pavertė vienu nepatikimiausiu to laikmečio automobilių.
Be to, Australijos saugumo bandymuose „Kia Sportage“ surinko vieną žvaigždutę iš penkių.
Dodge Durango
Jeigu „Dodge Durango“ evoliuciją vertintume tik pagal estetinę pusę, vargu ar šiam modeliui turėtume daug priekaištų. „Dodge“ inžinieriai sugebėjo išlaikyti agresyvią išvaizdą ir beprotiškai erdvų interjerą, tačiau modernus „Durango“ nebėra toks įdomus ir charizmatiškas kaip kad pirmosios kartos „Durango“. Galbūt tai yra kažkaip susiję su tuo, jog modernus „Durango“ neturi rėminės konstrukcijos?
Chevrolet Blazer
„Chevrolet“ neseniai pristatė naujutėlį „Blazer“ modelį, kuris atrodo kaip steroidų primaitintas „Chevrolet Camaro“. Kompaktišku krosoveriu tapęs „Blazer“ bus varomas 4 arba 6 cilindrų motorais ir puikiai atrodys tradiciniame Jungtinių Valstijų nuosavų namų kvartale.
Tuo tarpu pirmoji „Blazer“ karta priklausė darbininkų klasės automobilių kategorijai. Tai buvo tvirtas, kampuotas, agresyvus ir pakankamai paprastas visureigis. Nenuostabu, jog antroji „Blazer“ karta su įvairiais pakeitimais ir patobulinimais buvo gaminamas nuo 1973 iki 1991 metų.
Lincoln Aviator
2002 metais „Lincoln Aviator“ buvo didžiulis, milžiniškas, amerikietiškas visureigis, kuris buvo varomas su dar didesniu 4,6 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų jėgos agregatu. Pažiūrėkite į jį!
Netrukus serijinę gamybą pasieksiantis naujos kartos „Lincoln Aviator“ išlaikys visureigiškas kėbulo linijas, tačiau už jų slypės lengvojo automobilio skeletas, o tiksliau – „Ford Explorer“.
„Miesto visureigis“ – turbūt pats juokingiausias terminas, kuris buvo sugalvotas tam, jog galėtų tinkamai apibūdinti sparčiai populiarėjančius krosoverius: ant lengvųjų automobilių platformos sukurti ratuočiai, kurie bando atrodyti kaip raumeningi visureigiai, tačiau iš tikrųjų yra tik eiliniai ištižėliai.
Visureigis – apibūdinimas, kurį reikia užsitarnauti. Tikras visureigis privalo turėti rėminę konstrukciją, keturis varančiuosius ratus ir turi būti sukurtas taip, jog galėtų išgyventi branduolinį sprogimą.
Tikrai nesiruošiame sakyti, jog anksčiau automobiliai buvo geresni – taip tikrai nebuvo. Tuomet jie buvo kuriami pagal visiškai kitokius standartus. Vis dėlto, šiandien norime Jums pristatyti šešis modelius, kurie dėl visuotinių tendencijų privalėjo nuryti karčią piliulę ir tapti didmiestį liaupsinančiais metroseksualais.
Nissan Terrano
Daugelis automanų turėtų prisiminti šį japonišką visureigį, kuris buvo mėgstamas ne tik tų, kurie laisvalaikiu išvažiuodavo į bekelę. Jį mėgo žvejai, medžiotojai ir net kontrabandininkai.
Pirmoji „Terrano“ karta buvo pristatyta 1986 metų pavasarį. Tuomet šis modelis buvo pristatomas kaip „Jeep Cherokee“ ar „Mitsubishi Pajero“ konkurentas.
Kadangi tuometiniai konkurentai pasižymėjo puikiomis pravažumo savybėmis, japonų sukurtas visureigis taip pat turėjo neatsilikti.
„Nissan“ ne tik sugebėjo prilygti savo konkurentams, bet ir tam tikrose srityse juos pranoko. Bent jau Jungtinėse Valstijose pirmoji „Terrano“ karta tapo neįtikėtinai populiari. Net ir Dakaro raliui paruošta versija demonstravo pakankamai neblogus rezultatus.
Dabar „Nissan“ gamina ketvirtąją „Terrano“ modelio kartą, kuri neturi nieko bendro su savo pirmtaku. Dabar „Nissan Terrano“ yra tik dar vienas didžiulis, penkiavietis pseudo-visureigis, kuris geriau jaučiasi prekybos centro aikštelėje, o ne siaurame miško kelyje.
Taip pat reikėtų paminėti, jog Rusijos rinkoje egzistuoja „Nissan Terrano“ versija, kuri praktiškai niekuo nesiskiria nuo „Dacia Duster“.
Suzuki Vitara
Kaip ir legendinis „Suzuki Jimny“, taip ir pirmoji „Suzuki Vitara“ karta buvo sukurta pagal visiškai kitokius standartus. Anuomet „Vitara“ buvo gaminama su trejų arba penkerių durų kėbulu. Variklių gamoje taip pat buvo galima surasti taupų 4 cilindrų arba pajėgų V6 jėgos agregatą.
Nereikėtų užmiršti ir dar keleto faktų: pirmoji „Suzuki Vitara“ karta turėjo rėminę konstrukciją, jis buvo labai lengvas ir jis buvo velniškai geras visureigis.
Dabar „Suzuki“ gamina pakankamai kompaktišką „Vitara“ automobilį, kuris buvo sukurtas pagal šiuolaikines tendencijas. Visureigis evoliucionavo į madingą krosoverį.
Kia Sportage
Tai – vienas populiariausių „Kia“ modelių Lietuvoje. Mūsų šalies vairuotojai „Kia Sportage“ mėgsta dėl patrauklios išvaizdos, mažos kainos ir sunkiai pranokstamos 7 metų garantijos – akivaizdu, jog „Sportage“ patinka tiems, kuriems reikia tik metalinės dėžutės.
Pirmoji „Kia Sportage“ karta buvo sukurta bendradarbiaujant su „Mazda“ inžinieriais. Tai buvo rėminės konstrukcijos visureigis, kurį buvo galima užsisakyti su galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavara.
Europos rinkai skirti modeliai buvo gaminami Vokietijoje, tačiau preciziškai dirbantys gamyklų darbuotojai neužgožė itin prastų komponentų, kurie pirmosios kartos „Sportage“ pavertė vienu nepatikimiausiu to laikmečio automobilių.
Be to, Australijos saugumo bandymuose „Kia Sportage“ surinko vieną žvaigždutę iš penkių.
Dodge Durango
Jeigu „Dodge Durango“ evoliuciją vertintume tik pagal estetinę pusę, vargu ar šiam modeliui turėtume daug priekaištų. „Dodge“ inžinieriai sugebėjo išlaikyti agresyvią išvaizdą ir beprotiškai erdvų interjerą, tačiau modernus „Durango“ nebėra toks įdomus ir charizmatiškas kaip kad pirmosios kartos „Durango“. Galbūt tai yra kažkaip susiję su tuo, jog modernus „Durango“ neturi rėminės konstrukcijos?
Chevrolet Blazer
„Chevrolet“ neseniai pristatė naujutėlį „Blazer“ modelį, kuris atrodo kaip steroidų primaitintas „Chevrolet Camaro“. Kompaktišku krosoveriu tapęs „Blazer“ bus varomas 4 arba 6 cilindrų motorais ir puikiai atrodys tradiciniame Jungtinių Valstijų nuosavų namų kvartale.
Tuo tarpu pirmoji „Blazer“ karta priklausė darbininkų klasės automobilių kategorijai. Tai buvo tvirtas, kampuotas, agresyvus ir pakankamai paprastas visureigis. Nenuostabu, jog antroji „Blazer“ karta su įvairiais pakeitimais ir patobulinimais buvo gaminamas nuo 1973 iki 1991 metų.
Lincoln Aviator
2002 metais „Lincoln Aviator“ buvo didžiulis, milžiniškas, amerikietiškas visureigis, kuris buvo varomas su dar didesniu 4,6 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų jėgos agregatu. Pažiūrėkite į jį!
Netrukus serijinę gamybą pasieksiantis naujos kartos „Lincoln Aviator“ išlaikys visureigiškas kėbulo linijas, tačiau už jų slypės lengvojo automobilio skeletas, o tiksliau – „Ford Explorer“.