Senatvė – graži ir linksma
Vilniečiai Valentinas ir Stasė yra tikri straipsnio herojaus – 23-ejų M.Dijoko – seneliai. „Jie ne pagal amžių jaunatviški, užimti, linksmi ir puikiai gyvena. Aš pats labai senatvės bijojau, bet kuo daugiau su seneliais pabendrauju, tuo labiau suprantu, kad senatvė gali būti graži ir linksma. Močiutė operatoriui, filmavusiam magnetukų reklamą, yra pasakiusi: „Dabar – geriausi mūsų metai: dirbti nereikia, pensijas gauname, namus ir sodą turime, tik gyvenk ir gyvenk, aukso amžius!“ Seneliai labai optimistiškai nusiteikę ir mėgaujasi gyvenimu. Jie daug veiklesni nei aš, yra, į ką lygiuotis“, – didžiuojasi anūkas.
M.Dijokas pasakoja, kad apie galimą magnetukų reklamos veidą svarstė ilgokai. Jo kuriamų magnetų logotipas – dviprasmiškas: su užrašu „Handmade Wooden Joy Vintage Since 2012“. Tai reiškia, kad magnetai – vintažiniai, nes turi retro stiliaus išvaizdą, tačiau tas vintažas labai jaunas. „Tai kaip pokštas – vintažas, bet nuo 2012-ųjų. Pamaniau, kodėl gi ne senelius padaryti reklamos veidais? Supratau, kad tai žaisminga ir įdomu, tad stengiuosi perteikti emociją, kurią ir mano seneliai turi. Jie atspindi laimingą jaunatvišką senatvę. Kaip ir mano produktas – šių laikų gaminys, turintis senovinį atspalvį.“
Vaikinas teigia iš pradžių nemanęs, kad tokia reklama turės tęsinių, tačiau, sulaukęs teigiamų atsiliepimų ir pastebėjęs didėjančius magnetukų pardavimus, jaunasis verslininkas prigalvojo naujų idėjų su senelių nuotykiais. Šiuo metu yra sukurti trys reklaminiai „magnetukų senelių“ klipai.
Valentinas ir Stasė mėgsta dėmesį, tad labai noriai sutiko filmuotis, o palankę kompiuterinio raštingumo kursus dar ir išmoko patys susirasti internete ir peržiūrėti klipus. Po sėkmingo debiuto seneliai užsiregistravo aktorių agentūroje ir jau filmavosi kelių filmų masinėse scenose.
Nerado įdomių suvenyrų
Kurti magnetukus M.Dijokas sugalvojo netikėtai. Nors turbūt daug kas gyvenime netikėtai nutinka. Vaikinas norėjo nusiųsti draugams lauktuvių į užsienį, tačiau nieko įdomaus nerado. Taip viskas ir prasidėjo.
„Sugalvojau, kad pats kažką jiems padarysiu. Ieškojau būdų, kaip padaryti ant medžio dizainus, ir atradau informaciją apie techniką, kaip visa tai būtų galima padaryti rankomis. Draugai nupiešė stilingų vaizdelių, juos perkėliau ant medžio gabalėlių, ir tai puikiai pavyko. Magnetukai patiko visiems, kam tik rodžiau, pažįstami bei draugai prašė, kad daugiau magnetukų padaryčiau, tad supratau, jog galiu šią neatrastą nišą užpildyti.“
Žinia sklido iš lūpų į lūpas, todėl versliukas, pavadintas „Handmade Wooden Joy“ („Rankų darbo medinis džiaugsmas“), įsisuko be didesnių pastangų.
Greitas pelnas
Vaikino teigimu, šiuo metu jo verslas užima apie dešimt procentų suvenyrų rinkos Lietuvoje. „Vieni perka magnetus, nes pigu, ir visiškai neatsižvelgia į kokybę. Į tokius pirkėjus nesiorientuoju. Mano klientai nori išskirtinumo. Taigi vieną iš dešimties pirkėjų „pasiimu“ be konkurencijos“, – šypsosi verslininkas.
Svarstydamas, kokią kainą nustatyti, kad magnetai nebūtų pigūs kaip kiniška produkcija, bet kartu ir kad būtų perkami, M.Dijokas įsiminė vieną išgirstą teiginį: nuoskauda dėl blogos kokybės išlieka daug ilgiau nei džiaugsmas dėl mažos kainos. Taigi magnetus nusprendė pardavinėti po 10–12 Lt ir daryti juos kokybiškus.
„Seniau turėjau įvairiausių užsiėmimų, esu ir žiniasklaidoje dirbęs, tačiau vienu metu neturėjau nei darbo, nei lėšų, nei noro sėdėti kokiame nors biure. Pradėjęs daryti magnetus, netrukus gavau ir pelno. Nebeliko poreikio ieškoti kito užsiėmimo, nes ir iš šio galėjau laisvai pragyventi“, – neslepia jaunuolis.
Svarbiausia – šmaikštumas
Siekiant išlikti versle, nevalia atsipalaiduoti. Kūrėjas nuolat ieško naujų idėjų, išbando įvairiausius dizainus, o žymiems šalies politikams iškrėtus kokį nors pokštą ar mestelėjus skambią frazę, netrukus jų veidai ir frazės atsiduria ant magnetų. Pareigūnų nešamas politikas Petras Gražulis, rėkiantis „Už Lietuvą, vyrai!“, ar sostinės meras Artūras Zuokas, važiuojantis tanku, – tai vieni iš įdomesnių paveikslėlių, nutupdytų ant medinio magnetų pagrindo.
M.Dijokas magnetus kuria jau beveik dvejus metus. Paklaustas, kokie magnetai perkamiausi, vaikinas nusišypso: „Iš pradžių neturėjau jokio supratimo, ko žmonėms reikia. Tik po įvairiausių bandymų atradau, kad geriausiai perkami magnetai su žinomų žmonių citatomis. Turiu draugą, kuris nupiešia portretus žmonių, tokių kaip A.Einsteinas, S.Dali, M.Monroe, O.Wilde‘as ir kt. Supratau, kad svarbiausia pirkėjams – jog būtų šmaikštu, o mintis būtų paprasta, „kabintų“. Magnetas – ne toks daiktas, kad žmonės norėtų liūdėti, jis turi teikti džiaugsmo. Todėl dabar turiu naują kolekciją, kur bus vien įvairiausios citatos arba turistiniai vaizdai su miestais. Tokie magnetai labai perkami tiek lietuvių, tiek užsieniečių.“
Klipas Kuboje
Artimiausi jaunojo verslininko planai – plėstis į užsienio rinką, o magnetukų gimtadienio proga sukurti naują reklaminį klipą. „Važiuosime po mažiausius kaimus, belsimės į vienkiemius ir siūlysime žmonėms magnetukų. Norisi suteikti galimybę kad ir nuošaliausioje vietoje gyvenantiems įsigyti gaminių.“
Kitas planas – rudenį susukti vaizdo klipą Kuboje. „Kuba garsi senovinėmis gražiomis mašinomis, tad jas visas apdėliotume magnetukais, o vyrai kubiečiai vairuotų mašinas, rūkytų cigarus ir bandytų suvilioti kubietę. Vairuotojai, lėtai važiuodami moteriai iš paskos, jai vis rodytų magnetukus, kol galiausiai moteris išsirinktų vieną ir sėstų į mašiną pas tą vyrą, kurio magnetukas labiausiai patiko“, – idėjomis dalijasi M.Dijokas.