• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Ekonomikos ir vadybos fakulteto dekanas profesorius, habil. dr. Pranas Žukauskas pripažino, kad automobilio mokestis egzistuoja ne vienoje pasaulio šalyje. „Tačiau neteko niekur skaityti, kad jis būtų renkamas biudžeto skylėms kamšyti, liaudiškai tariant, pravalgyti“, – balsas.lt teigė profesorius. 

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Ekonomikos ir vadybos fakulteto dekanas profesorius, habil. dr. Pranas Žukauskas pripažino, kad automobilio mokestis egzistuoja ne vienoje pasaulio šalyje. „Tačiau neteko niekur skaityti, kad jis būtų renkamas biudžeto skylėms kamšyti, liaudiškai tariant, pravalgyti“, – balsas.lt teigė profesorius. 

REKLAMA

Pasak jo, automobilio mokesčio svarbiausia logika turėtų būti ekologijos gerinimas, gal dar kelių priežiūra ir statyba. „Nors kelių mokestis jau įskaičiuotas į degalų akcizą – toks jo surinkimo būdas yra pats logiškiausias – tie, kurie daugiausia važinėja, daugiau pilasi degalų, tad daugiau ir sumoka šio mokesčio“, – svarstė P. Žukauskas.

Tiesioginis automobilio mokestis, pasak pašnekovo, būtų pateisinamas, jeigu iš jo būtų formuojami tiksliniai aplinkos švarinimo fonadai. „Tada apmokestinimo kriterijus turėtų būti ne variklio darbinis tūris, o duomenys, apibūdinantys teršimo dydį, – sakė VDU profesorius. – Logiškas ir lengvai nustatomas kriterijus yra automobilio amžius.“

REKLAMA
REKLAMA

Profesoriaus teigimu, akivaizdu, kad senesni, pasenusių konstrukcijų, labiau susidėvėję automobiliai teršia daugiau. „Galėtų būti nustatyti bent keturi mokesčio slenksčiai: iki dvejų metų senumo automobiliams mokestis nebūtų taikomas, 3–5 metų automobilio savininkai turėtų mokėti nedidelį mokestį, 6–10 metų senumo automobilio savininkai mokėtų didesnį, o senesnių negu 10 metų – didžiausią mokestį“, – siūlė P. Žukauskas.

REKLAMA

Jo manymu, pagal tokią logiką renkamas mokestis taip pat prisidėtų prie automobilių parko Lietuvoje atnaujinimo, o kiemuose sumažėtų nenaudojamų senų „laužų“ skaičius.

„Kalbėti apie šį mokestį kaip apie prabangos mokestį visai neprotinga.Iš visų Lietuvoje važinėjančių automobilių gal tik kokie 5 proc. galėtų būti pripažinti prabangiais, – tikino P. Žukauskas. – Premjeras viename pasisakyme tarė, kad galingesni automobiliai turėtų būti apmokestinti daugiau. Mokesčio įvedimo šalininkai Vyriausybėje automobilio galingumą siūlo matuoti pagal variklio tūrį. Tai yra akivaizdžios išsilavinimo spragos“, – šypsojosi profesorius.

Ir tuojau pat pateikė pavyzdį: „Formulės-1 bolido variklio tūris visada buvo 2 litrai, nuo šių metų – 1,6 litro. Tad dukart pasaulio čempionas Fernando Alonso Lietuvoje mokėtų mažiau už mano kaimyną, kuris vairuoja 20 metų senumo „Opel Asconą“.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų