„Šio tarptautinio projekto įgyvendinimas yra labai svarbus Europai ne tik ekonomikos, bet ir nacionalinio saugumo aspektu, ypač dabartinėmis aplinkybėmis. Visų trijų šalių auditoriai atlieka išskirtinį darbą, atidžiai stebėdami projekto eigą, sktyviai reaguodami į iššūkius ir pateikdami įžvalgas dėl galimų rizikų“, – pranešime teigia valstybės kontrolierius Mindaugas Macijauskas.
Anot pranešimo, bus nagrinėjami klausimai, susiję su „Rail Baltica“ finansavimu, koordinavimu, projektavimu, planuojama įvertinti darbų vėlavimo priežastis.
Remiantis 2017 metais atlikta kaštų ir naudos analize, „Rail Baltica“ numatoma kaina yra 5,8 mlrd. eurų, vėliau teigta, kad jis pabrango iki 7 mlrd. eurų, tačiau oficiali perskaičiuota projekto kaina iki šiol nebuvo skelbiama.
Birželį „Rail Baltica“ plėtrai Baltijos šalims Europos Komisija skyrė dar 928 mln. eurų, iš kurių Lietuvai numatyta 394 mln. eurų.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau yra teigęs, jog „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais. Iki šiol oficialiai skelbta, kad „Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
Į Valstybės kontrolės metinį veiklos planą taip pat įtrauktas Lietuvos automobilių kelių direkcijos veiklos auditas, bus vertinama, ar užtikrinamas rezultatyvus viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų planavimas ir įgyvendinimas, Vyriausybės 2022–2030 m. regionų plėtros programa, strateginio valdymo ir biudžeto formavimo pertvarka.