Už gautus 191 mln. eurų ketinama įdiegti Europos geležinkelių signalizacijos ir valdymo sistemą bei su ja susijusias komunikacijas ruože nuo Lietuvos–Lenkijos valstybinės sienos iki Kauno. Europinė vėžė nuo Kauno (Palemono) bus pratęsta į šiaurę – planuojama nutiesti iki 55 km geležinkelio sankasos ir pastatyti reikiamą infrastruktūrą: tiltus, viadukus, pralaidas, praginas.
Tačiau dėl bendros įmonės „RB Rail“ valdybos susitarti nepavyksta, tam, anot jo, labiausiai trukdo valdybos pirmininkė.
„PVM, arba finansinių išteklių mokėjimo tvarka jau pasirašyta trijų ministrų, jau suderinta“, - spaudos konferencijoje trečiadienį sakė R.Sinkevičius. Anot jo, tai numato pirmadienį pasirašyta sutartis dėl PVM skirstymo.
Anot jo, pagal sutartą schemą lėšas skirstys bendra įmonė, o PVM už Lietuvoje atliktus darbus liks Lietuvoje. R.Sinkevičius teigė, kad toks principas Lietuvą tenkina. Jo vertinimu, kadangi Lietuvos įnašas į Europos Sąjungos remiamą projektą yra 15 proc., o per PVM biudžetas atgaus 21 proc., statybos šaliai iš esmės nieko nekainuos.
„21 proc. PVM grįžta į biudžetą, tai taip pasižiūrėjus Lietuva gauna už dyką geležinkelį“, - teigė ministras.
Tačiau Baltijos šalys nesusitarė dėl bendros įmonės valdybos. R.Sinkevičius teigia, kad nepavyksta susitarti, jog valdyboje būtų atstovaujama kiekvienai Baltijos šaliai. Lietuva norėtų, kad vienoje iš trijų laisvų valdybos vietų būtų jos atstovas.
„Šitą klausimą delikačiai apeita ir konkretikos kol kas nėra, pasakyta tai, kad valdybų nariai turėtų būti atrenkami pagal kvalifikaciją. Suprantama, kad pagal kvalifikaciją, bet Lietuva, sutikdama su šiuo teiginiu sako, kad atstovavimas turėtų būti proporcingas“, - tikino R.Sinkevičius. Anot jo, tam priešinasi dabartinė valdybos pirmininkė Baiba Rubesa - anot ministro, ji mieliau skelbtų tarptautinį konkursą ir nesirinktų žmonių pagal valstybes.
„Tai nėra labai esmingas klausimas, patikėkite, tai netrukdo projekto įgyvendinimui“, - teigė R.Sinkevičius, paklaustas, kada pagaliau pavyks susitarti dėl valdybos.
Lietuva savo atstovu į valdybą siūlo buvusį „Epos-G“ ir Kainų komisijos vadovą, dabar - Kainų komisijos vyriausiąjį patarėją Virgilijų Poderį.
Pernai rudenį užbaigto projekto „Rail Baltica“ pirmojo etapo vertė – 364,5 mln. eurų. Už juos 120 km ilgio atkarpoje buvo nutiesta nauja europinio standarto ir atnaujinta esama rusiško standarto geležinkelio linija. Projekto metu iš viso sutvarkyta, įrengta ir pastatyta: 19 tiltų, 4 viadukai, 108 iešmai, 40 pervažų, 98 pralaidos, 10 geležinkelio stočių ir 20 peronų.