Rinkdamiesi būstą, pirkėjai nori, kad būstas būtų kuo kokybiškesnis, kad jį įsigijus nekiltų nenumatytų problemų. Tačiau pasitaiko atvejų, kai iš pirmo žvilgsnio atrodęs kokybiškas nekilnojamasis turtas pasirodo turintis nemažai defektų.
Paklausti, ar pastebi būste, kuriame gyvena, statybų broko, beveik pusė apklausos dalyvių džiaugiasi dar nepastebėję. Tačiau beveik 40 proc. respondentų teigia, kad brokas akivaizdus ir atsiranda vis naujų dalykų, kurie padaryti netinkamai. Apie 15 proc. asmenų pripažįsta, kad yra patys kalti dėl apgadinto būsto.
Portalo Aruodas.lt respondentų pastebėjimai rodo, kad dažniausiai skirtingi asmenys skundžiasi dėl vienodo statybų broko. Gyventojai pastebi, kad tarp sienų blokų yra plyšių, per kuriuos jaučiasi šaltis ar drėgmė. Daugiausia problemų kyla kampiniuose butuose, savininkai teigia, kad tenka kovoti su pelėsiu. Apklausoje dalyvavę viršutiniuose aukštuose gyvenantys asmenys skundžiasi stogo dangos nepatvarumu. Kai kurių namuose trūko siūlės ir, atsiradus kritulių, ėmė lašėti vanduo. Dalis Aruodas.lt respondentų susidūrė su problema, kad trūko nekokybiški vamzdžiai, kitiems pagrindinis nusiskundimas – blogai sumontuoti langai, palikti plyšiai, per kuriuos jaučiasi vėjas. Taip pat gyventojai labai dažnai skundžiasi prasta garso izoliacija, nes neretai gerai girdisi, kas kalbama gretimuose butuose ir pan.
Nors ir yra susidūrę su nekokybiškos statybos rezultatais, tik 4 iš 10 pirkėjų sutiktų sumokėti daugiau, kad perkamas nekilnojamojo turto objektas būtų kokybiškiau pastatytas ir įrengtas, rodo portalo Aruodas.lt apklausos rezultatai. Kiti 4 iš 10 respondentų geriau ryžtųsi trūkumus remontuoti patys, bet nemokėti už būstą brangiau. O penktadalis Aruodas.lt respondentų apskritai mano, jog visi nekilnojamojo turto objektai yra vienodai nekokybiški, taigi nesutiktų mokėti brangiau neva už kokybiškesnį variantą.