Tikimasi, kad vienos svarbiausių „Rail Baltica“ dalių specialųjį planą Vyriausybė patvirtins trečiąjį šių metų ketvirtį. Tada bus pradėtos žemės išpirkimo procedūros – valstybės poreikiams ketinama paimti 43,3 hektaro valstybinės ir privačios žemės sklypų ir 325 statinius, iš kurių 25 – gyvenamieji namai.
Žemė bus išperkama teisingai atlyginant savininkams ar kitiems naudotojams, kaip numato įstatymai įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus. Visas procedūras planuojama baigti maždaug per trejus metus.
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas teigia, kad šis mazgas yra „Rail Baltica“ epicentras.
„Kauno geležinkelio mazgas ir jo infrastruktūra yra „Rail Balticos“ projekto epicentras – jis sujungs Vakarų ir Vidurio Europą su Šiaurės Europa ir paspartins tranzitinių krovinių vežimą į Klaipėdos uostą“, – pranešime teigė M. Tarnauskas.
Kauno geležinkelio mazge bus įrengta arba rekonstruota 120,8 km geležinkelio kelių. Visas ruožas bus elektrifikuotas.