Naujosios Vilnios gyventoja Marija pasakoja, kad šiuo metu jos daugiabutyje prasidėjo fasado ir balkonų remonto darbai.
„Mes, daugiabučio gyventojai, tikrai nesame prieš namo remontą. Dar 2019 metų gegužės mėnesį kreipėmės į savo daugiabučio administratorių, įmonę „Priemiestis“. Skundėmės dėl griūvančių balkonų. Deja, mūsų skundas nebuvo išgirstas“, – teigia moteris.
Tačiau, pasak Marijos, kai šiemet kitame Vilniaus mikrorajone Lazdynuose nukrito balkonas, buvo susirūpinta ir A. Kojelavičiaus gatvėje esančiu daugiabučiu.
„Namą administruojanti įmonė pradėjo fasado ir balkonų remonto darbus, tačiau gyventojų neinformavo. Nebuvo pateikta jokia darbų sąmata. Mes apie remonto darbus sužinojome tik tada, kai rugpjūčio 31 dieną pamatėme pastatytus pastolius. Nei statybininkai, nei namo administratorius nepateikė oficialių dokumentų apie planuojamus darbus.
Tačiau kilus pasipiktinimui namo administratorius sureagavo. Rugsėjo 2 dieną elektroniniu paštu gavome pranešimą apie remonto darbus. Taip pat tą pačią dieną informaciją buvo paskelbta ir daugiabučio skelbimo lentoje“, – pasakojo moteris.
Anot jos, namo administratorius tikino, kad visa informacija buvo paskelbta įmonės internetinėje svetainėje, tačiau ten jokios informacijos nėra.
„Taip pat mums neaišku, kokios medžiagos bus naudojamos, kokie darbai bus atliekami. Galbūt mes būtume suradę įmonę, kuri pagal mūsų finansines galimybes būtų atlikusi darbus.
Labai gaila, kad prisidengdami „avarinės būklės pastatais“ namų administratoriai kartu su statybos bendrovėmis siekia pasipelnyti iš paprastų gyventojų“, – teigė Marija.
Remontas būtinas, bet kiek kainuos – nežinia
Įmonė „Priemiestis“ atsiųstame komentare apgailestauja, kad įvykiai, kurie nutiko Lazdynuose, yra siejami su bendrovės organizuojamais darbais.
„Bendrovės specialistai, periodiškai atlikdami daugiabučių konstrukcijų apžiūras, įvertina esamą jų būklę ir nusprendžia dėl tolesnių remonto darbų, jeigu jų reikia.
A. Kojelavičiaus gatvėje esančio namo balkonų būklė taip pat buvo stebima. O šiais metais, pablogėjus jų būklei, buvo atlikta konstrukcijų ekspertizė. Pagal pateiktas eksperto išvadas ir rekomendacijas buvo pradėta vykdyti rangovų, galinčių atlikti fasado ir balkono remonto darbus, apklausa“, – teigiama komentare.
Anot bendrovės, darbų atlikimas buvo nukeltas, nes tam priešinosi namo gyventojai.
„Pasipriešinimas kilo, nes balkonų remonto darbų kaštus turi padengti viso namo gyventojai, nepriklausomai nuo to, ar tai jų buto balkonas, ar ne.
Kita priežastis buvo ta, kad pirmos apklausos metu nė viena rangos įmonė nepateikė remonto darbų pasiūlymų. Todėl bendrovė siekdama užtikrinti saugų konstrukcijų eksploatavimą, savo jėgomis pašalino tinko ir betono atplaišas, ant esamų trūkių uždėjo kontrolinius žymeklius tolimesniam jų progresui stebėti“, – toliau rašoma komentare.
Anot bendrovės, tik antros organizuotos apklausos metu buvo atrinktas subrangovas, tačiau buvo apsibrėžta preliminari remonto darbų apimtis.
„O apie organizuojamų darbų pradžią gyventojai buvo informuoti rugpjūčio 31 dieną namo laiptinėje pakabintu skelbimu ir bendrovės internetinėje sistemoje.
Rangovas darbus pradėjo rugsėjo 2 dieną Galutinės remonto darbų apimtys ir kaina paaiškės tik atlikus remonto darbus. Dėl byrančio tinko nėra įmanoma nuspėti nei nematomų gelžbetoninių konstrukcijų būklės, nei reikalingų remonto darbų apimčių. Visa ši informacija buvo suteikta ir namo gyventojams“, – aiškinama komentare.
Bendrovė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vykdant darbus, kai kurie namo gyventojai, neįsileidžia rangovų į balkonus ir nesuteikia sąlygų atlikti minėtus privalomus darbus. Tad įmonė tikisi gyventojų supratingumo, kad galėtų tęsti pradėtus remonto darbus.
Taip pat portalas tv3.lt pasiteiravo Vilniaus savivaldybės, kas tokiu atveju padėtų išspręsti kilusį konfliktą tarp gyventojų ir namą administruojančios įmonės.
„Ne savivaldybė sprendžia nesutarimų tarp gyventojų ir administratoriaus, jie turi būti sprendžiami derybų būdu, o nepavykus susitarti teisme“, – teigiama savivaldybės komentare.