Šalies vadovas siūlė Seimui laikyti įstatymą nepriimtu. Parlamentarai pritarė G. Nausėdos siūlymui: už tai balsavo 70 Seimo narių, dar 19 norėjo, kad pataisos būtų svarstomos iš naujo.
Sprendimą dėl prezidento veto Seimas priėmė antradienį, išklausęs šalies vadovo veto motyvus, kuriuos išsakė patarėjas Vaidas Augustinavičius. Pasak jo, šalies vadovo vertinimu, įstatymu suteikiami neproporcingai dideli įgaliojimai tvarkyti asmens duomenis.
V. Augustinavičiaus teigimu, Lietuva yra euro zonos ir vieningos mokėjimų sistemos narė, tačiau nesusiformavus vieningai praktikai ar reguliavimui europiniu lygiu, Lietuvoje numatytos galimybės mokėjimo institucijoms rinkti ir tvarkyti jautrius asmens duomenis praktiškai bet kokios mokėjimo paslaugos teikimo būdu gali būti neturintys analogų.
Specialieji duomenys apima informaciją apie rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus, narystę profesinėse sąjungose, genetinius, biometrinius, sveikatos duomenis arba duomenis apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją.
V. Augustinavičius pabrėžė, kad vetuodamas pataisas šalies vadovas siūlo atsižvelgti į kitų euro zonos šalių patirtį ir nustatyti proporcingą asmens duomenų rinkimo ir apsaugos santykį.
G. Nausėda atkreipė dėmesį, kad mokėjimų paslaugos apima ne tik pavedimų vykdymą, todėl projektu duomenų tvarkymo įgaliojimai yra per platūs.
Prieš dvi savaites priimtomis pataisomis specialiuosius duomenis finansų, mokėjimo įstaigoms bei sistemų operatoriams leista tvarkyti atliekant sukčiavimo prevenciją ar tyrimus užtikrinant svarbų viešąjį interesą.
Vyriausybė pataisas pasiūlė atsižvelgiant į Europos duomenų apsaugos valdybos paskelbtas gaires dėl gyventojų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo.