„Siūlome Vyriausybei priimti sprendimą ir patobulinti finansavimo modelį iš vieno mokinio krepšelio į grupės - klasės - krepšelį, ir tai padaryti reikėtų nuo rugsėjo 1 dienos, pradedant penkiose savivaldybėse bandymą, pilotinį projektą, kad būtų galima pamatyti trūkumus ir privalumus, ištaisyti ir tuomet galvoti apie finansavimo modelio patvirtinimą“, - pristatydama projektą sakė Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkė „darbietė“ Audronė Pitrėnienė.
Ji sakė, kad toks finansavimas lemtų didesnį stabilumą mokykloms, nes iš klasės pasitraukus vienam ar dviem mokiniams „finansai nejudėtų“. „Nes mokytojas lieka dirbti, ir jam atlyginimą lygiai taip pat vienodai reikia mokėti. Tai būtų ir stabilumas išlaikomas, ir mokytojo garantijos solidesnės“, - sakė A.Pitrėnienė. Ji tvirtino, jog su tokiu finansavimo modeliu mokyklos daugiau dėmesio kreiptų į ugdymo kokybę, o ne konkuravimą tarp mokyklų, konkuruojant dėl kiekvieno mokinio krepšelio.
Seimo nutarimo projektas Vyriausybei siūlytų iki gegužės sudaryti darbo grupę iš specialistų, valstybės pareigūnų, socialinių partnerių parengti naujam bendrojo ugdymo mokyklų finansavimo modeliui, kuris būtų grindžiamas klasės (grupės) krepšelio principu.
Naująjį mokyklų finansavimo modelį klasės krepšelio principu siūloma pradėti įgyvendinti nuo rugsėjo bent penkiose savivaldybėse, parinktose savanoriškai ir atsižvelgiant į jų grupes pagal gyventojų skaičių ir vyraujantį gyvenamosios vietovės tipą.
55 skirtingoms frakcijos priklausančių Seimo narių inicijuotam projektui pritarus po pateikimo 69 balsais už, 6 prieš ir dviem susilaikius, prie jo grįžti planuojama ketvirtadienį. Už projektą blsavo visų frakcijųatstovai, išskyrus mokinio krepšelį inicijavusius liberalus.
Pereiti prie klasės krepšelio finansavimo pasiūlė premjero socialdemokrato Algirdo Butkevičiaus sudaryta darbo grupė švietimo problemoms spręsti.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.