„Atėjus žiemai, paklausios tapo ir žiemos prekės. Toks įspūdis, kad daugelis sulaukti tikros žemos jau nebesitikėjo, o spustelėjęs šaltukas daugelį „pričiupo“ nepasiruošusius. Todėl termometro stulpeliui nukritus 15 ir daugiau laipsnių žemiau nulio, ženkliai išaugo žiemos prekių pardavimai“, - Balsas.lt sakė „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.
Nebežiūri į prekės ženklus
Žiemos sporto prekių – slidžių, rogučių, pačiūžų, snieglentčių ir panašių prekių pardavimai 2014 metų sausį palyginus su 2013 metų gruodžiu išaugo maždaug 30–40 %. Šildytuvų pardavimai (priklausomai nuo rūšies) spustelėjus šalčiams išaugo maždaug 3-5 kartus.
„Prekiaujame tepaliniais ir termoventiliatoriniais, tepalinių šildytuvų kainos svyruoja nuo 69,99 iki 169 litų, termoventiliatoriai kainuoja 39,99 litus. Per mėnesį parduodame maždaug 7-8 tūkst. vienetų įvairių šildytuvų, o didžiausias pardavimo pikas būna rugsėjį-spalį ir sausį-vasarį“, - sakė „Maxima“ atstovė.
Šiltų galvos apdangalų pardavimai išaugo maždaug dešimtadaliu. Šiltų pėdkelnių ir kojinių apie 40 proc. Pirštinių ir šalikų nuperkama maždaug tiek pat, kiek ir praėjusiais metais. Renkantis drabužius, svarbiausias kriterijus – kad apsaugotų nuo šalčio. Pastebima, kad spaudžiant dideliems šalčiams netgi mados ar prekės ženklai tapo nebe tokie svarbūs, todėl ieškoma gaminių su vilna, kailiu. Anot R. Saulytės, išaugo ir slidininkams skirtų kojinių pardavimas, nes prasidėjo slidinėjimo sezonas.
Kadangi su šalčiu daugelį užpuola ir virusai, itin paklausūs tapo nuo peršalimo ligų apsisaugoti padedantys produktai. Pavyzdžiui, arbatų pardavimai 2014 metų sausį palyginus su 2013 metų gruodžiu išaugo 7 proc. Ypač populiarios vaizstažolių arbatos. Perkamos ir citrinos, imbieras, medus.
Lenda, kur šilčiau
Kad vartotojų įpročiai su oru pasikeičia, pajunta ir didieji prekybos centrai. „Iš tiesų, oro sąlygos turi įtakos lankytojų skaičiui prekybos ir pramogų centre bei jų elgsenai. Ekstremaliomis oro sąlygomis – o tai gali būti ir karštis ar lietūs vasarą, ir šaltis ar snygis žiemą – žmonės stengiasi mažiau vaikščioti miesto gatvėmis, tad apsipirkimui ar laisvalaikio praleidimui renkasi prekybos ir pramogų centrus“, - sakė Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius.
Pasak jo, pastebima, kad orui subjurus ne tik išauga lankytojų skaičius „Akropolyje“, bet ir prailgėja laikas, kurį jie leidžia prekybos ir pramogų centre – prekes renkamasi atidžiau, apeinama daugiau parduotuvių.
„Daugiau žmonių tokiu metu renkasi įvairias laisvalaikio pramogas – Ledo areną, boulingą, kino centrą. Tokią tendenciją stebime ir pastarosiomis savaitėmis – pavyzdžiui, lankytojų Ledo arenoje ir Vaikų žaidymų kambaryje „Nuotykių miestas“ skaičius sausį išaugo apie 5 proc.“, - sakė Č. Urbonavičius.
Jis pabrėžė, kad vis dėlto pagrindinis sausį augančių srautų variklis yra sezoninis Žiemos išpardavimas, tačiau orai, taip pat turi tam tikros nemažos įtakos.