Jovita Sukackaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Lietuviams pasiūlyti tradicinio jamaikietiško maisto ir gėrimų – tokį verslo planą sugalvojo Vilniuje mokslus baigusi jamaikietė. Investuotojų forumas sako, kad Lietuvoje sunkiau ne pritraukti klientus, o įveikti migracijos kliūtis.
„Mes Jamaikoje turime labai daug aštraus ir skanaus maisto, kuris tinka prie kavos, kodėl to nepasiūlius Lietuvai? Tokia pagrindinė mano verslo idėja, o Lietuvoje yra puiki verslo aplinka jauniems verslininkams, tokiems kaip aš. Mane žavi, kad lietuviai taip mėgsta kavą“, – sako jamaikietė Ingram Keisha Laraine.
Jamaikietę imtis verslo Lietuvoje padrąsino ir parama iš Jamaikos. Jos šalyje remiami projektai, kuriais garsinama Jamaika kaip prekės ženklas.
„Patraukliausia vieta, mano manymu, būtų Gedimino prospektas, gera vieta ir prekybos centrai, nes jie nuolat keičiasi“, – sako jaunoji verslininkė.
Mergina džiaugiasi, kad verslo pradžioje galės pritaikyti įgytas konkurencingumo elektroninėje erdvėje žinias.
Investuotojus vienijančio forumo vadovė Rūta Skyrienė sako, kad tinkamai pristačius egzotišką verslą lietuvius nesunku sudominti, bet daug sunkiau smulkiesiems verslininkams iš trečiųjų šalių įvykdyti visus reikalavimus.
„Numatyta, kad įmonės vadovui ar valdybos nariui ar akcininkui leidimas bus išduodamas, jei išpildomos visos tokios trys sąlygos: veiklą vykdo nemažiau nei 6 mėn. iki prašymo padavimo dienos, kapitalas ne mažesnis kaip 100 tūks. litų, o iš jų pusė – užsieniečio lėšos, ir įmonėje ne mažiau kaip trys darbo vietos, kuriose visą darbo laiką dirba Lietuvos piliečiai arba nuolat gyvenantys užsieniečiai“, – sako R. Skyrienė.
Antradienį Mykolo Romerio universitete atsiėmusi magistro diplomą, registruoti prekės ženklą Keiša ketina artimiausią mėnesį, o vėliau verslo tinklą plėsti ir į Baltijos šalis.