Rusų automobilių pramonės gigantas „AvtoVAZ“ pagaliau atvers savo dizaino centro duris – specializuota studija darbą pradeda Maskvoje. Manoma, kad už šio centro sienų bus kuriamas būsimų „Lada“ automobilių stilius, rusai užsimena ir apie seriją įdomių koncepcinių automobilių.
Šį žingsinį dalis ekspertų vadina tiesiog desperacija – net ir nuo konkurencijos saugomoje Rusijos vidaus rinkoje „AvtoVAZ“ praranda savo pozicijas. Be viso to, garsiausias rusų automobilių gamintojas po truputėlį tampa ne rusų turtu. Šiuo metu Rusijos koncerną „AvtoVAZ“ valdo trys didieji akcininkai. Tai valstybinė kompanija „Rosstechnologiji“, privataus kapitalo atstovai „Troika Dialog“ ir „Renault-Nissan“. Tačiau manoma, kad jau artimiausiu metu Rusijos automobilių pramonės giganto „AvtoVAZ“ kontrolinis akcijų paketas atiteks „Renault-Nissan“ aljansui.
Rusų kompanija „AvtoVAZ“ nusprendė, kad neturint galimybės sukelti techninę savo automobilių revoliuciją, vertėtų užsiimti bent su beviltiškai pasenusia jų išvaizda. Kompanijos žingsnis radikalus – rusai sukirto rankomis su buvusiu kompanijos „Volvo“ dizaino skyriaus vadovu ir buvusiu „Mercedes-Benz“ vyriausiuoju dizaineriu Stivu Mattinu. To, kad rusų gamintojai samdytųsi pasaulinio garso automobilių stilistą, dar nebuvo istorijoje. Štai todėl Maskvoje ir atidaromas „AvtoVAZ“ dizaino centras.
„AvtoVAZ“ dizaino centrui vadovaus Stivas Mattinas. (nuotr. SCANPIX)
Tokio rango automobilių stilistas dar nėra padėjęs gelbėti Rusijos automobilių pramonę. Vadovaujant Stivui Mattinui buvo sukurtas naujasis „Volvo S60“, visureigis „Volvo XC60“,o anksčiau automobilių stiliaus meistras pasižymėjo kurdamas „Maybach“, „Mercedes-Benz S-class“, „ML“ ir „SLK“ modelius.