Naujai sukurtos elektrinių transporto priemonių ir programinės įrangos įmonės „Ampere“ pirminis viešas akcijų siūlymas (IPO) Paryžiaus akcijų biržoje „Euronext“ bus surengtas ne anksčiau kaip kitų metų antroje pusėje, sakoma pranešime.
Naujojoje įmonėje Prancūzijoje dirbs apie 10 tūkst. darbuotojų, o joje bus gaminami elektriniai automobiliai R5 ir 4L.
Prognozuojama, kad elektromobilių rinka sparčiai augs, vartotojams nerimaujant dėl klimato kaitos, todėl gamintojai patiria vis didesnį spaudimą kurti mažiau teršiančius produktus.
Europos Sąjunga praėjusį mėnesį susitarė iki 2035 metų laipsniškai nutraukti transporto priemonių su vidaus degimo varikliais gamybą, o tai turėtų paskatinti elektrinių prototipų gamybą žemyne.
„Renault“ teigė, kad planuoja pakviesti investuotojus investuoti į „Ampere“, tačiau išliks pagrindine akcininke.
Gamintoja taip pat ketina sujungti savo hibridinių transporto priemonių ir transporto priemonių su vidaus degimo varikliais technologinę, gamybinę ir tyrimų bei plėtros veiklą su Kinijos automobilių gamintoja „Geely“.
Bendra su Kinija įmonėje turės 19 tūkst. darbuotojų visoje Europoje, Kinijoje ir Pietų Amerikoje.
2020 metais „Renault“ patyrė istorinį nuostolį, o jos atsigavimą destabilizavo pasitraukimas iš Rusijos rinkos po Maskvos invazijos į Ukrainą.
Tradicinių automobilių gamintojai jaučia vis didesnę naujų rinkos žaidėjų, besispecializuojančių elektromobilių gamyboje, pavyzdžiui, Elono Musko (Ilono Masko) „Tesla“ ar Kinijos BYD, konkurenciją.
„Renault“ vis dar reikia didelių investicijų, kad paspartintų elektros transformaciją pagal 2020 metais paskelbtus planus.
Bendrovės ketinimai atskirti veiklas sukėlė profsąjungų nerimą, nes įmonė jau įgyvendino kelias etatų mažinimo bangas.
Investuotojai pirmadienį išreiškė susidomėjimą „Renault“ pertvarka – koncerno akcijų vertė Paryžiaus akcijų rinkoje pakilo 3,77 procento.