Renault Kadjar - svarbiausias kompanijos modelis
Nesvarbu ar tai būtų „Volkswagen“, ar „Lada“ ar „Renault“. Kiekvienas gamintojas turi modelį, kuris yra tarsi melžiama karvė. Pavyzdžiui, didžiausias automobilių gamintojas „Volkswagen“ jau daugelį metų kraunasi turtus iš tokių modelių kaip „Golf“ ar „Passat“, „Ford“ kompanijoje auksinius kiaušinius deda „Focus“ ir „Fiesta“. Tuo tarpu prieš dešimtmetį automobilių rinką sudrebinęs „Nissan“, daugiausiai pinigų uždirba iš padidinto pravažumo automobilių, tokių kaip „Juke“ ar „Qashqai“. Krosoverių virusu visą pasaulį užkrėtusi automobilių kompanija paskatino savo konkurentus sukurti panašaus tipo modelius ir nišinį segmentą paversti vienu pelningiausiu.
Kadangi „Renault“ sugebėjo iš pelenų prikelti krosoverių specialiste vadinamą „Nissan“, nenuostabu, jog naujasis „Kadjar“ buvo pagamintas ant visiškai tos pačios platformos kaip ir „Nissan Qashqai“. Techniškai, abudu automobiliai yra beveik identiški, skiriasi tik jų eksterjeras, interjeras ir pakabos konfigūracija.
Spaudos konferencijos metu, kai buvo pristatomas „Renault Kadjar“, ne vienas „Renault“ atstovas neslėpė giminystės ryšių su „Qashqai“, tačiau visi lyg susitarę teigė, jog tai pats svarbiausias šias metais rinkoje pasirodysiantis „Renault“ modelis. Pamirškite „Renault Espace“, ar rudenį debiutuosiančią naujos kartos „Renault Megane“. It kai pačias skaniausias bandeles krosoverius perkantys Europiečiai daugiausiai dėmesio skirs ne anksčiau paminėtiems modeliams, bet „Renault Kadjar“, į kurį dedama labai daug vilčių.
Pasak „Renault Polska“ atstovo, Grzegorz Paszta, didžiausią pyrago dalį jie norėtų atimti iš „Kia Sportage“ ir „Nissan Qashqai“. Baltijos šalyse „Renault“ kompanijos ambicijos panašios. Visose trijose šalyse bus siekiama įveikti vienvaldį šios klasės lyderį - „Nissan Qashqai“.
Dėmesys dizainui
Įprastai, norint pakalbinti kurio nors gamintojo inžinierių, dizainerį ar dar kurį nors specialistą, visi klausimai turi būti atsiųsti iš anksto. Tokiu būdu interviu sutikęs duoti automobilių gamintojos darbuotojas gali pasiruošti ir į klausimus atsakyti taip, jog jie tenkintų ne tik žurnalistų, bet ir patį specialistą bei kompanijos vadovus. Tačiau kai į automobilio spaudos konferenciją atvyksta du labai svarbūs „Renault“ kompanijai asmenys ir žurnalistai gali niekino netrukdomi klausinėti įvairiausių dalykų - norinčių užduoti nepatogų klausimą tikrai netrūksta.
Bene daugiausiai klausimų buvo susiję su automobilio patikimumu, „Kadjar“ vardo kilme ir pan. Tačiau spaudos konferencijos ir jai pasibaigus, į pristatymą atvykę „Renault“ specialistai turėjo atsakyti į dažniausiai užduodamą klausimą - „Kodėl žmonės turėtų pirkti būtent šį automobilį, o ne, tarkim, visiems puikiai pažįstamą „Nissan Qashqai“.
Visi iki vieno turėjo tokį patį atsakymą - dizainas. Kadangi abudu automobiliai techniškai yra beveik tokie patys, nenuostabu, jog „Renault“ atstovai akcentuoja ne erdvesnę bagažinę ar dvigubą sankabą turinčią pavarų dėžę, o automobilio išvaizdą.
„Renault“ vyriausiojo dizainerio, Laurens van den Acker (
interviu su juo ), vedama komanda prie automobilio plušo 18 mėnesių, per kuriuos buvo pristatytos kelios „Renault Kadjar“ modelio koncepcijos. Kadangi prie vieno projekto dirba keli šimtai gabių dizainerių, automobilio dizaino sukūrimui skirto termino pabaigoje išrenkamas pats geriausias, „Renault“ kompanijos viziją ir skonį atitinkantis projektas.
Kompanijos atstovai pripažįsta, jog automobilio kūrimo eigoje netrūko radikalios išvaizdos modelių, tačiau buvo pasirinktas aukso viduriukas, kuris turėtų patikti plačiam pirkėjų ratui.
Bandymų diena
„Renault“ visiems atvykusiems į bandymų stovyklą, suteikė galimybę išbandyt dvi skirtingas „Kadjar“ modelio modifikacijas. Tik išėjus iš oro uosto, mus pasitiko raudonos spalvos automobiliai, kurie buvo aprūpinti 1.2 litro turbo-benzininiu varikliu, kuris išvysto 130 arklio galių ir 250 Nm sukimo momentą. Kadangi pirmasis įspūdis yra labai svarbu, nereikėtų stebėtis, jog visi bandomieji modeliai buvo aukščiausios komplektacijos.
Atvykę į viešbutį, šalia jo esančioje stovėjimo aikštelėje stūksojo didžiulė nauja „Renault Kadjar“ modelių partija. „Cappucino Brown“ spalva nudažyti modeliai ne tik dėvėjo kukliau atrodančius ratlankius, bet ir turėjo 130 arklio galių išvystantį dyzelinį motorą ir keturių varančiųjų ratų pavarą.
Kadangi laiko neturėjome labai daug, tiek su viena, tiek su kita modelio modifikacija nuvažiavome po maždaug 300 kilometrų, kurie driekėsi greitkeliais, vingiuotais užmiesčio ir miestų keliais. Tačiau apie tai skaitykite už poros dienų pasirodysiančiame straipsnyje, kuriame aprašysime prancūzišką „Nissan Qashqai“ brolį.