Sportiškas hečbekas – viena geriausių alternatyvų ieškantiems kompromiso tarp kasdieninio praktiškumo ir įdomesnių kelionių į darbą, todėl nenuostabu, jog europiečiai šį automobilių tipą dievina.
„Renault“ ir „Volkswagen“ (žinoma, nereikėtų pamiršti ir „Ford“) yra sportiškų hečbekų segmento lyderiai. Būtent šie trys automobilių gamintojai Europoje parduoda daugiausiai greitų ir smagių hečbekų, kurie kadaise pakišo peilį po tradicinių sportiškų kupė automobilių kaklu.
„Volkswagen“ šiemet su didžiuliu pasididžiavimu pristatė pagal naują formulę sukurtą „Polo GTI“ – modelį, kuris, teoriškai, pagaliau turėtų būti vadinamas pilnaverčiu „GTI“ šeimos atstovu. Norėdami geriau suprasti, kaip pasikeitė naujasis „GTI“ šeimos narys, į pagalbą pasikvietėme ne patį naujausią, bet vis dar daugybę emocijų keliantį „Renault Sport“ inžinierių kūrinį – „Clio R.S. Trophy“.
Optinė apgaulė
Hečbekas, vis dar, yra vienas populiariausių kėbulo tipų Europoje, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Nepaisant augančio krosoverių populiarumo, hečbekas yra bene idealiausias automobilis daugeliui Europos gyventojų (priklausomai nuo individualių poreikių, galima rinktis S, M ar L dydžio), be to, tai kėbulo tipas, leidžiantis sportiškų automobilių gamintojams išlaisvinti savo kūrybinį potencialą bei paeksperimentuoti.
„Renault Clio R.S. Trophy“ ir „Volkswagen Polo GTI“ patenka į vidutinio dydžio, kitaip tariant, nei per mažų, nei per didelių hečbekų kategoriją (kad ir kaip keistai tai skambėtų). Vis dėlto, pažvelgus į abiejų automobilių kėbulų išmatavimus, liežuvis niekaip neapsiverčia juos pavadinti mažais, nes abu modeliai yra praktiškai tokio paties dydžio kaip ir ketvirtos kartos „Golf“!
Žvelgiant į testo dalyvius, gali susidaryti vaizdas, jog „Polo“ yra gerokai didesnis už savo varžovą. Iš tiesų, skirtumai slypi tik smulkiose detalėse. „Clio R.S. Trophy“ už „Polo GTI“ yra 22 milimetrais ilgesnis, 18 milimetrų siauresnis, 5 milimetrais žemesnis, o ratų bazė yra 38 milimetrais ilgesnė. Minimalūs skirtumai taip pat slypi bagažinės tūryje, apdailos medžiagų ir surinkimo kokybėje, matymo lauke sėdint už vairo. Net sunku patikėti kokie šie automobiliai yra panašūs, jeigu viską vertintume metodiškai, milimetrų tikslumu.
Jeigu „R.S.“ ir „GTI“ lygintume su standartiniais modeliais – donorais tapusiais broliais, pamatytume žymiai daugiau skirtumų: naujos kėbulo apdailos, sportiškesnės ir geresnį šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, standesni amortizatoriai, trumpesnės spyruoklės, visiškai naujos išmetimo sistemos ir riboto praslydimo diferencialo darbą imituojančios sistemos, kurios stengsis Jus išlaikyti ant važiuojamosios kelio dalies.
Ne ūgis, bet smūgis
Turbininiai varikliai – neatsiejama modernių automobilių dalis, ir tiek „Renault Sport“, tiek „Volkswagen“ inžinieriai tą puikiai supranta: maksimalų efektyvumą galima pasiekti tik vienu būdu – į pagalbą pasikvietus turbiną.
„Renault Clio R.S. Trophy“ buvo sukurtas darbinio tūrio mažinimo epopėjoje. Mažasis „Renault Sport“ narys turi 1,6 litro darbinio tūrio variklį, pasiekiantį gan įspūdingas 220 arklio galių ir 280 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu „Volkswagen“ nusprendė pasielgti priešingai – kurdami „Polo GTI“ vokiečių kompanijos inžinieriai pasiskolino „Golf GTI“ komponentus, na, bent jau mažytę jų dalį. Naujos kartos modelis naudoja „EA888“ vardu pavadintą jėgos agregatą – tai 2 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis, kuris „Polo GTI“ versijoje išvysto 200 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą.
Charakteristikas lyginant ant balto popieriaus lapo, vokiškas motoras atrodo dinamiškesnė alternatyva. 76 kilogramais sunkesnis „Polo GTI“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,4 sekundės (0,3 sekundės greičiau) ir pasiekia 237 km/val. maksimalų greitį (4 km/val. daugiau už „Clio R.S. Trophy“). Vis dėlto, dinamiškesnio variklio titulą derėtų atiduoti „Clio R.S. Trophy“ – dėl keleto priežasčių.
Visų pirma, „Polo GTI“ didžiausią sukimo momentą išvysto žemesniuose variklio sūkiuose ir siauresniame sūkių diapazone, t.y., 320 Nm motoras pasiekia rodyklei svyruojant tarp 1500-4400 aps./min. Būtent šiame diapazone „Polo GTI“ variklis galią perteikia tolygiai ir jaučiasi gyvybingas. Tuo tarpu „Clio R.S.“ jėgainė pradeda dainuoti nuo 2000 sūkių ir oro nepritrūksta iki pat 5700 aps./min. ribos. Būtent platesnis sūkių diapazonas leidžia mažesnį sukimo momentą paversti privalumu, ir tai labai jautėsi atliekant elementarius akceleracijos testus: nuo 60 iki 100 km/val. ir nuo 80 iki 120 km/val. važiuojant ketvirta pavara.
„Polo GTI“ pirmąjį akceleracijos bandymą įveikė per 5,4 sekundės, antrąjį – per 6 sekundes. Analogiškus testus atlikęs „Clio R.S. Trophy“ pademonstravo štai šiuos rezultatus: 4,3 sekundės ir 5,4 sekundės.
Būtent šie parametrai labai gerai apibūdina skirtingas automobilių jėgaines. Jeigu „Polo GTI“ savo darbą atlieka efektyviai , bet ne entuziastingai (tą patį galima pasakyti ir apie „DSG“ pavarų dėžę), tai „Clio R.S.“ tą pačią užduotį atliks su tam tikromis pertraukomis, bet su didžiuliu trenksmu ir fejerverkais.
Komplimentų dalybos „Volkswagen“ motorui sugrįžta, kuomet norime automobilį naudoti tik pagal paskirtį – nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Būtent tuomet „Polo GTI“ akceleratoriaus vangumą, truputėlį ilgesnius pavarų perdavimo skaičius ar švelniai murkiančią, o ne triukšmingą ir šiurpuliukus keliančią išmetimo sistemą vertinsite kaip privalumą, nes kasdieninėse situacijose „Polo GTI“ yra tylesnis, komfortiškesnis ir ekonomiškesnis, ypač išsileidus į ilgesnę kelionę.
Mūsų bandymo metu, „Polo GTI“ be didelių pastangų mieste suvartodavo iki 10 litrų, užmiestyje ar greitkelyje – nuo 5 iki 7 litrų benzino 100 kilometrų. „Clio R.S. Trophy“, nors ir turi mažesnio tūrio motorą, pasižymi žymiai, o tiksliau – 2 ir 3 litrais didesniu apetitu. Be to, važiuojant užmiestyje 110 – 120 km/val. greičiu, „Clio R.S. Trophy“ variklis dirba žymiai aukštesniais sūkiais negu „Polo GTI“, todėl natūralu, jog prancūziškame hečbeke Jūsų ausis pasieks ir garsesnis jo keliamas triukšmas.
Vairavimo malonumas
Vairavimo malonumas – būtent šiuo tikslu buvo sukurti bene visi sportiški hečbekai. Geras šio segmento automobilis gamina nemažą kiekį gerų emocijų, tačiau išties nuostabus šio segmento automobilis priverčia ieškoti priežasčių kuo dažniau išvažiuoti į užmiestį ir pavaišina kupina endorfino doze. Tad į kurią kategoriją reikėtų priskirti „Polo GTI“ ir „Clio R.S. Trophy“?
„Volkswagen“ nori, jog „Polo GTI“ būtų mažoji „Golf GTI“ kopija, todėl nenuostabu, jog vairavimo instrumentai yra kone idealūs: vairas – praktiškai idealaus storio ir skersmens, pakaba – standi, tačiau neverčianti sukąsti dantų riedant per kelio nelygumus ar jaustis, lyg dardėtum nuo laiptų sėdėdamas ant taburetės. Komplimentų vertas pakabos balansas visuomet buvo „GTI“ šeimos stiprybė, nes didžioji dauguma „GTI“ pirkėjų tikisi ne tik sportiškumo, bet ir komforto, galimybės patogiai automobilį naudoti kiekvieną dieną.
Pradėjus elgtis energingiau, automobilis į tai reaguoja su pakankamai dideliu entuziazmu – kaip ir vyresnis „GTI“ brolis. Pakabos nustatymai – puikūs, leidžiantys automobiliui išlikti stabiliam, net ir važiuojant didesniu greičiu. Nors vairo stiprintuvas neperduoda labai daug informacijos, tačiau tai netrukdo mažąjį „GTI“ valdyti tiksliai ir užtikrintai. Saugiai ir greitai, neišlipant iš automobilio komforto zonos ribų.
„Renault Clio R.S. Trophy“ yra visiška vokiško savo konkurento priešingybė. Prancūziškas hečbekas yra tarsi jautis, kurį reikia griebti už ragų ir bandyti perauklėti. Jeigu toje pačioje atkarpoje vairuojant „Polo GTI“ jautiesi pasiekęs šio hečbeko galimybių ribas, „Clio R.S. Trophy“ siunčia visiškai kitokius signalus. Akivaizdu, jog „Renault Sport“ kūrinys gali ir nori žymiai daugiau.
Lenktynių režimas įjungtas ir su „Clio R.S.“ pažintį pradedame iš naujo. Posūkis į kairę, ilga tiesioji, dar vienas posūkis į kairę, neilga atkarpa iki sekančio posūkio, staigus stabdžių pedalo paspaudimas ir vairo pasukimas į dešinę... Panašūs veiksmai kartojasi keletą kilometrų, lietaus intensyvumas tik stiprėja, tačiau išmetimo sistemos garsai, primenantys sproginėjančius spragėsius, skatina neatleisti vadelių ir ruoštis finalui.
Pasiryžęs pakartoti „Clio R.S.“ siūlomą terapijos seansą, valytuvų intensyvumą padidinau iki maksimumo, paspaudžiau akceleratoriaus pedalą ir panirau į „Renault Sport“ inžinierių sukurto automobilio nirvaną. Antrasis seansas mane tik dar kartą įtikino, jog „Clio R.S.“ yra vienas iš tų automobilių, kuris dievina grubų elgesį – kuo aštriau ir grubiau su juo elgiatės, tuo didesnis grįžtamasis ryšis. Kol daugelis modernių sportiškų hečbekų grubaus elgesio nemėgsta ir netoleruoja, „Renault Sport“ kūrinys elgiasi atvirkščiai – jis tai skatina.
Vienu žingsniu priekyje
Komforto įrangos gausa – vienas svarbiausių kriterijų perkant bet kokį automobilį, nebent tai „Ariel Atom“ ar „Caterham Seven“. Šiuolaikiniai automobiliai yra pakankamai universalūs ir technologiškai pažangūs, jog galėtų būti naudojami bet kur ir bet kada.
„Volkswagen Polo GTI“ technologijų kraitis niekuo nesiskiria nuo tradicinio vidutinės klasės sedano: skaitmeninis prietaisų skydelis – yra, šildomos sėdynės – yra, greitį ir atstumą palaikanti kontrolė – yra, dviejų zonų klimato kontrolė – yra, automatinė automobilio stabdymo sistema – taip pat yra, tačiau visus šiuos privalumus gausite tik pažymėję varnelę papildomos įrangos sąraše. Šiuos ir kitus pridėtinius privalumus turintis ir mūsų bandyme dalyvavęs modelis buvo įkainotas 31 339 eurų suma, o tai yra 8452 eurais daugiau už bazinę modelio kainą.
Jeigu automobilius vertintume tik pagal komforto įrangą, „Clio R.S. Trophy“ šią kovą pralaimėtų iškart. Kodėl? Dėl vienos elementarios priežasties: jis buvo sukurtas tuomet, kai tokio dydžio ratuočiai buvo gaminami pagal visiškai kitokius standartus, tad link gamybos pabaigos einanti dabartinė „Clio R.S. Trophy“ karta neturi technologiškai pažangaus skaitmeninio prietaisų skydelio ar išmanios greičio ir atstumo palaikančios sistemos. Suprantama, šie elementai nėra patys būtiniausi, tačiau kilsteli vairuotoją į vienu kitu laipteliu aukštesnį komforto lygį eksploatuojant automobilį kiekvieną dieną.
Vertinant bazinę šių hečbekų kainą, charizmatiškas prancūzas šioje poroje pirkėjo piniginę papurtys stipriau. „Trophy“ versija su galingesniu varikliu ir nuostabia „Akrapovič“ išmetimo sistema kainuoja nuo 25 190 eurų, „Polo GTI“ alternatyva su 200 arklio galių motoru kainuoja nuo 23 690 eurų.
Skirtingos apraiškos
Du to paties segmento automobiliai su visiškai skirtingais galutiniais išpildymais – tokią išvadą norisi paskelbti kruopščiai išbandžius ir palyginus „Polo GTI“ ir „Clio R.S.“.
Kaip ir pridera „Volkswagen GTI“ šeimos nariui, „Polo“ demonstruoja aukštesnės klasės ratuočio savybes: jis patogus, erdvus, komfortiškas (kaip ir standartinis „Polo“ modelis), o ant bagažinės dangčio esančios „GTI“ raidės pridėjo dar ir keletą papildomų savybių: geresnę dinamiką ir niūriais rytais nuotaiką pakeliantį išmetimo sistemos burbėjimą. Trumpai tariant – racionalumo pavyzdys.
Tuo tarpu „Renault Clio R.S.“ primena energingą, šiek tiek nuo proto nušokusį 20-metį, kuris pirmasis per Naujųjų metų naktį iššauna visus po ranka esančius fejerverkus. Atsižvelgiant į tai, jog tokio dydžio sportiški hečbekai dažnai taikosi į jaunesnę auditoriją, nenuostabu, jog „Renault Sport“ sukūrė automobilį, kuris atspindi jaunatviško vairuotojo dvasią.
Tad koks bus šių dviejų kišeninių raketų palyginimo galutinis verdiktas? Viskas priklauso nuo to, ko Jūs reikalaujate iš tokio tipo automobilio. Norite, jog komfortas ir nebloga dinamika būtų tame pačiame sakinyje – rinkitės „Polo GTI“, kuris 95 procentus už vairo praleisto laiko patenkins visus Jūsų poreikius.
Jeigu ieškote gerų emocijų užtaiso, automobilis privalo Jūsų veide nupiešti šypseną, o spontaniški pasivažinėjimai yra Jūsų kasdienybė – „Renault Clio R.S. Trophy“, vienareikšmiškai, bus geriausias automobilis savo klasėje.
Renault Clio R.S. Trophy
MUMS PATIKO
- Net ir dabar automobilio dizainas atrodo šviežiai
- Fantastiškas giesmes dainuojanti išmetimo sistema
- Už mažo variklio darbinio tūrio slepiasi tikras uraganas
- Pavyzdingos manieros kelyje
MUMS NEPATIKO
- Standi pakaba nepatiks tiems, kurie visas savo keliones atlieka mieste
- Norėtųsi geresnės garso izoliacios važiuojant didesniu greičiu
- Didelis apetitas benzinui
Volkswagen Polo GTI
MUMS PATIKO
- Pačios geidžiamiausios technologijos itin mažame automobilyje
- Potencialo turintis „GTI“ motoras, kuris po apsilankymo pas specialistus galėtų išspausti 230 – 250 AG
- Patogus ir komfortiškas naudoti kiekvieną dieną, visur ir bet kada
- Erdvus interjeras, galintis sutalpinti keturis suaugusius žmones
- Dinamiškas motoras
- Sąlyginai ekonomiškas
- Konkurencinga pradinė automobilio kaina
MUMS NEPATIKO
- Automobilio valdymo savybėms trūksta žaismingumo ir tikslumo
- Santūrus eksterjero dizainas
- Papildomos įrangos kiekis išaugina automobilio kainą iki 30 000 eurų
Modelis | Renault Clio R.S. Trophy | Volkswagen Polo GTI |
Variklis | 1618 cm3 | 1984 cm3 |
Galia | 220 AG esant 6250 aps/min. | 200 AG esant 4400 – 6000 aps/min. |
Sukimo momentas | 260 Nm (2000 – 5700 aps/min.) | 320 Nm (1500 – 4400 aps/min.) |
Maks.greitis | 230 km/val. | 237 km/val. |
Akceleracija | 6,7 sekundės | 6,4 sekundės |
Ilgis | 4089 mm | 4067 mm |
Plotis | 1732 mm | 1750 mm |
Aukštis | 1433 mm | 1438 mm |
Ratų bazės ilgis | 2588 mm | 2550 mm |
Svoris | 1204 kg | 1280 kg |
Bagažinės tūris | 300 litrai | 306 litrai |
Bandyto automobilio kaina | 27 500 eurų | 31 339 eurai |